איך לגדל פודל טוי בצורה נכונה

לא רק שמו של הפודל נשמע חמוד. גם המראה שלו, ההתנהגות והחביבות שלו – שמים אותו בראש רשימת גזעי הכלבים הכי חמודים. אימוץ של פודל טוי יכול להוות תוספת נהדרת לכל משפחה. אבל פודל טוי הוא לא רק פרצוף יפה, הוא דורש גם עבודה, טיפוח ואהבה מהבעלים שלו.

אז איך לגדל פודל טוי בצורה נכונה ומה חשוב לדעת לפני שמאמצים פודל? את התשובות לכל השאלות הללו, יחד עם עוד מידע רב על תת הגזע הפודל טוי תוכלו למצוא במאמר הזה.

 

פודל טוי – רקע

כנראה לא הייתם מנחשים, אבל לפני שלוש מאות שנה השימוש העיקרי בכלבים מגזע פודל היה בכלל חילוץ של חפצים מאגמים ונהרות. החוקרים חלוקים בנוגע למקורו של הגזע, והדעה הרווחת כיום היא שמקורו של הגזע הוא בגרמניה. גם השם של הגזע – פודל – מגיע מהמילה הגרמנית העתיקה לשכשוך, מה שמעיד על הפעילות העיקרית של הפודלים הקדומים.

כיום, ישנם 4 תת גזעים של גזע הפודל – גדול, בינוני, ננסי ו-טוי. פודל גדול יכול להגיע גם למשקל של 24 קילוגרם, בעוד שפודל טוי ממוצע ישקול רק 5 קילוגרם. במאות השנים האחרונות, עברו הפודלים מחילוץ ברווזים שניצודו וחיצים מתוך אגמים, אל הקרקסים וחצרות בתי המלוכה – ועד לבתים שלנו.

 

איך לגדל פודל טוי בצורה נכונה

פודל טוי הוא כלב מאוד אנרגטי. יש לו פרווה ארוכה, הוא חכם וחברותי. קל לאמץ אותו משום שהוא מסתדר עם כמעט כל תנאיי מזג האוויר, ולא דורש הרבה מעבר לתשומת לב ומשחק. כדי לגדל פודל טוי בצורה נכונה, ובשביל שפודל טוי יהיה שמח – חשוב להקפיד על האלמנטים הבאים. פודל טוי משיר את פרוותו באופן די מינורי בעונות מעבר, כך שחשוב לספר אותו אחת לכמה זמן.

שימו לב לפרווה של הכלב שלכם. פודל טוי בורך בפרווה ארוכה ומחממת, שלא תמיד מתאימה לקיץ הישראלי. פודל טוי הוא כלב מאוד פעלתן, ואם לא דואגים לו לתעסוקה – הוא יכול להתחיל ללעוס ולשחק עם דברים בבית שלא הייתם רוצים שישחקו איתם. לכן, חשוב לדאוג לפודל טוי למשחקים שהוא יאהב – וכמובן לתשומת לב.

 

האם כדאי לאמץ פודל טוי

כדאי מאוד לאמץ פודל טוי. למעשה, פודל טוי הוא אחד הגזעים הכי מבוקשים בישראל, ולכן יש מי שמבקשים להרוויח על חשבון הכלבים – ולמכור אותם באלפי שקלים. לא משנה אם מדובר בפודל טוי או ברועה כנעני – זכרו שכלב מאמצים, לא קונים. פודל טוי מאימוץ ירעיף עליכם אהבה ללא גבול, אבל חשוב לדעת שהוא דורש טיפוח והשקעה. לא מדובר בכלב שישן כל היום.

 

סיכום

לסיכום, פודל טוי הוא כלב נהדר למשפחות, אך דורש טיפוח ותשומת לב קבועים. אם אתם שוקלים לצרף פודל טוי למשפחה שלכם, זכרו שכלבים רק מאמצים, ואף פעם לא קונים.

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם

כמה עולה גור
בעלי חיים

כמה עולה גור שיצו גזעי?

כלב מסוג שיצו הוא כלב מאוד פופולארי במחוזותינו, וגור שיצו גזעי הוא עוד יותר פופולארי. רוצים לדעת כמה זה יעלה לכם? כאן תמצאו את כל

קרא עוד »