אילו אמצעי בטיחות חייבים כאשר עובדים על מנוף

עבודה עם מנוף יכולה להוות פתרון מצוין לסוגים רבים של צרכים – העברת ציוד או תכולת דירה, עבודות בנייה או חקלאות, עבודות תחזוקה ואפילו גיזום.

עם זאת, כאשר משתמשים בכלי מורכב כמו מנוף, חשוב מאוד לשמור על אמצעי בטיחות קפדניים על מנת למנוע תאונות.

אז מהם אמצעי הבטיחות שחייבים כשעובדים עם מנוף? על כך בכתבה הבאה.

 

עבודה בגובה – רק עם רישיון מתאים

אמצעי הבטיחות החשוב ביותר בעבודה בגובה הכוללת כלים שונים כמו מנוף הוא הידע וההכשרה של המפעיל.

אף קסדה לא תציל חיים במקרה של עבודה על ידי מפעיל שלא בקיא בכללים וחסר מיומנות בהפעלת מנוף.

הרישיון הניתן מסווג את סוגי העבודה השונים עם מנופים (עבודה עם עגורן שונה מאוד מעבודה עם מלגזה או מנוף סל אדם) וכמובן כל רישיון הוא לתוקף של שנתיים בלבד ולאחריהן יש לחדש את הרישיון.

 

ציוד לא תקין הוא מתכון לאסון

הדבר השני שהכי חשוב להקפיד עליו בעבודה עם כלים הנדסיים הוא תקינות הכלים. ציוד כבד כמו מנוף מיועד לעבוד תחת עומסים כבדים אשר לאורך זמן יוצרים בו שחיקה ופוגמים בפעולתו. הלחץ הנוצר מנשיאת המשקלים יכול לפגוע ברכיבי המתכת במנוף ובסופו של דבר לגרום להם להישבר. על כן, בכל עבודה עם מנוף חשוב לוודא שהוא עבר בדיקה תקופתית על ידי גורם מוסמך ונמצא תקין.

 

ציוד בטיחות עבור המפעילים

גם כאשר עובדים באופן מתוכנן ועל פי נהלים ברורים וידועים, תמיד עשויות להיות תקלות. על כן, חשוב להשתמש בציוד בטיחות אשר במקרה של תקלה יכול להיות מציל חיים. שימוש בקסדה הוא חובה בכל מקרה של עבודה בגובה. בנוסף, אם מדובר בעבודה באמצעות מנוף סל אדם, כלומר בהעלאה של איש מקצוע לגובה רב על מנת לבצע עבודה, יש להשתמש בציוד מתאים על מנת לאבטח את הפועל ואת הציוד שלו. רתמה אישית וחבלים לקשירת הציוד באמצעות חבלי עוגן בנוסף לציוד בולם נפילה כמו סופגי אנרגיה הם הכרחיים על מנת לשמור על בטיחות העובדים והסביבה.

 

עבודה במרחב ובתנאים המתאימים לכך

בנוסף לשימוש בציוד מתאים ובכוח אדם מנוסה, חשוב להכין את הסביבה לעבודה ולוודא שהתנאים אכן מאפשרים את ביצוע העבודה. יש לגדר את סביבת העבודה על מנת למנוע מעבר של עוברים ושבים ובמקרים של הנפת משקלים יש להיעזר באתת, אדם אשר תפקידו לוודא שהנתיב מאפשר את הנפת המשקל באופן בטיחותי וללא סיכון של אנשים או תשתיות. כמו כן, חשוב לעבוד רק בתנאים המאפשרים את העבודה. עבודה בגובה בתנאי מזג אוויר קשים כמו רוחות חזקות, גשמים או שרב מסכנת את הציוד, מפריעה לתפקודו התקין ובכך גם מסכנת את מפעילי הציוד, התשתיות מסביב ואת העוברים והשבים.

 

כלי עבודה

אולי יעניין אותך גם