צוואה רגילה לעומת הדדית – מה ההבדל ומה חשוב לדעת?

אנחנו אולי לא אוהבים לחשוב על צוואות, אך צוואה היא עניין חשוב ומשמעותי בעיקר במצב שיש לכם נכס או נכסים, כספים, קרנות, פנסיות ועוד. חשוב שתהיה לכל אדם צוואה חוקית שכתובה נכון. זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהכספים שלכם יחולקו בצורה הנכונה ביותר לדעתכם.

כשאתם ניצבים במעמד עריכת הצוואה חשוב מאד שתדעו מספר דברים ותכירו את האופציות השונות. במאמר זה נדון בהבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית. מה זה בכלל צוואה הדדית? באיזה מקרים היא מתאימה? והאם היא נכונה יותר עבורכם? כל מה שחשוב לדעת!

 

מהי צוואה הדדית?

צוואה הדדית היא צוואה שנערכת על ידי בני זוג, בה שניהם מאשרים את הצוואה והרצונות של שניהם באים לידי ביטוי בצוואה. צוואה הדדית יכולה להיעשות במסמך אחד עליו חתומים שני בני הזוג או בשני מסמכים שונים. חשוב לשכור את כישוריו של עורך דין מנוסה בעל מוניטין מצוין ויידע נרחב בתחום שכן הוא ידע כיצד לערוך את הצוואה בצורה הטובה ביותר. בנוסף עורך דין בעל נסיון ידע איזה שאלות לשאול, מה חשוב לכלול בצוואה וכיצד לערוך אותה בצורה כזו שתהיה מקובלת על שני בני הזוג.

ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית הוא בעיקר סביבה ההסכמה ההדדית של בני הזוג ושיתוף הפעולה המלא שלהם בעריכת הצוואה. יחד עם זאת צוואה הדדית לא חייבת להיות שוויונית והוראות בני הזוג לא חייבות להיות סימטריות, אך הן כן יהיו מקובלות על ידי שני הצדדים. לחיזוק תקוף הצוואה ההדדית מומלץ להקליט או לצלם בוידאו את מעמד חתימת הצוואה או הצוואות.

רצון רגיל

מה הם ההבדלים המרכזיים בין צוואה הדדית לצוואה רגילה?

צוואה רגילה עורך כל אדם בעצמו מבלי להתייעץ עם בן הזוג שלו או שלה, או כמובן במידה ואין בן זוג. לעומת זאת צוואה הדדית היא צוואה ששני בני הזוג כותבים ביחד. במידה ואתם נמצאים בזוגיות ארוכת שנים ויש לכם נכסים משותפים חשוב לערוך צוואה הדדית. גם אם יש לכם נכסים, כספים, קרנות או חשבונות בנק שאינם רשומים על שם שניכם, אך אתם נשואים שנים רבות, חשוב לערוך צוואה ההדדית.

צוואה ההדדית תדאג לבן הזוג הנותר במקרה הצורך ותשאיר אותו עם הוראות ספציפיות ותמנע מבעוד מועד בעיות שעלולות לצוץ, גם מול הגופים השונים כגון קרנות הפנסיה או הבנקים. צוואה הדדית תוודא גם שהעזבון המשותף יעבור לילדים או לבני משפחה אחרים. צוואה הדדית יכולה להעשות רק בשיתוף פעולה מלא של שני בני הזוג ויכולה לתרום לתחושת הבטחון של שניהם.

 

כיצד עורכים צוואה הדדית?

חשוב לבחור בערוך דין טוב ומנוסה שיוכל לעזור לכם לכתוב את הצוואה בצורה ברורה ונכונה מבחינה משפטית. את הצוואה יש לשמור במקום בטוח כגון כספת בבנק. ניתן גם לבצע הפקדת צוואה הדדית אצל הרשם לענייני ירושה, והדבר כרוך בתשלום אגרה מסוים. אז בחרו באופן מושכל מה האופציה המתאימה ביותר עבורכם ועבור המשפחה שלכם והתייעצו עם עורך דין מומחה כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

רצון אחרון וצוואה

אולי יעניין אותך גם