תפריט יעיל נגד מחלות חניכיים

במשך שנים הורגלנו כי עלינו להיזהר ולהישמר מפני עששת השן. בין אם זה בעזרת שמירה והקפדה על הרגלי הגיינה בבוקר ובערב ובין אם זה באמצעות שמירה והקפדה על תזונה נכונה ובריאה המונעת את רובד החיידקים על השן

 

מחלות חניכיים – מתי מופיעות?

ככל שגדלים ומתבגרים מבינים שלא רק עששת יכולה להוות אי נוחות דנטלית, אלא גם בעיות שונות בחניכיים כגון  נפיחות, דימום, דלקות, נסיגה, תופעות שונות שמופיעות סביב שתלים, ועוד. לעיתים, מבלי שנשים לב, ומאחר ובבגרותנו אנחנו טרודים בבעיות שונות ומגוונות, השיניים והחניכיים מגיעים למצב שכבר קשה לטפל בעזרת היגיינה ויש צורך בטיפולים סבוכים.

 

אז מה אפשר לעשות בנידון?

ראשית, ניתן להמשיך לשמור ולהקפיד על היגיינה בבית, צחצוח נכון והתמדה בבוקר ובערב. שנית, יש להמשיך ולהקפיד על טיפולים מסודרים במרפאות שיניים ותיקות כמו דנטל מדיקל סנטר. בנוסף, ניתן לשים לב למאכלים המומלצים יותר ומומלצים פחות לאדם אשר סובל ממחלות חניכיים שונות.

 

מה כן?

מזונות עשירים בסידן העוזרים לבנות את העצם – מאכלי חלב למיניהם כמו יוגורט וגבינות, טחינה ועדיף טחינה מלאה שמכילה סידן פי חמישה מטחינה רגילה, שיבולת שועל. שתיית תה מכילה חומרים אנטי בקטריאליים ונוגדי חמצון העוזרים להילחם ברובד חיידקים מוצרי מזון המכילים סיבים תזונתיים כגון פירות וירקות. יש לשים לב כי פירות מכילים גם סוכר, על כן יש תמיד להעדיף ירקות. וכמובן להמשיך ולהקפיד לשתות מים.

 

מה לא?

משקאות הממותקים מזיקים לבריאות הכללית ולשיניים בפרט, משקאות המכילים חומצה כמו סודה וקולה, מזיקים לשכבה החיצונית של השן ופוגעים גם בשיניים וגם בחניכיים. מאכלים נוספים שמזיקים לשיניים ולחניכיים, מאכלים קרים מאד כגון גלידות וארטיקים, מאכלים בטמפרטורה גבוהה מידי, כמו מרקים מהבילים.

מאכלים שנדבקים לשיניים כמו פירות יבשים וממתקי גומי, לא מומלצים. מאכלים שנשארים בשיניים זמן רב כמו פופקורן עלולים לפגוע גם בחניכיים ואף לפצוע. מאכלים ומשקאות שגורמים לתחושת יובש בפה, באמת מייבשים את איזור הפה והחניכיים ומומלץ לצרוך אותם בכמות נמוכה. והברור והידוע – עישון – אין איבר בגוף שלא ניזוק מהעישון, כולל השיניים והחניכיים כמובן.

 

מה עושים במידה וכבר התגלתה מחלת חניכיים?

ישנן דרכים רבות לטפל בדלקות בחניכיים, דרכים טבעיות ודרכים קונבנציונליות. תפריט יעיל לטיפול במחלות חניכיים יכלול שטיפות פה במי מלח, מריחת אלוורה על האיזור הכואב, שפשוף עלה מרווה על החניכיים 2-3 פעמים ביום, מריחת דבש טבעי על מקום הדלקת, עיסוי בעדינות בעזרת שום או שמן זית, ניתן גם לצחצח בעצרתם את השיניים.

שתיית חליטות שונות העוזרות בהרגעה והקלה על הכאבים – חליטת מרווה, תה מקמומיל או בבונג, גם ג'ינג'ר יכול לסייע. חשוב לשתות את החליטות כשהן לא רותחות אלא חמימות, במידה ולא מצליחים, ניתן גם לגרגר ולירוק.

מחלת חניכיים

אולי יעניין אותך גם

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!
בריאות

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!

קיימת תרופה פופולארית להרזיה שנרכשת בשנים האחרונות. עם התקופה הזו של עמידות וגיוס נתונים, חשיבותה של תרופה זו במאבק בהשמנה ובשמירה על משקל תוכל להתבטא

קרא עוד »