תיקון 190 מהו ולמי הוא מתאים

מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מתייחס לאנשים מגיל 60 ומעלה ובעיקר לאלו שיצאו לגמלאות ופרשו ממקום עבודתם. התיקון מבקש לייצר עוגן כלכלי ויציבות כלכלית בקרב אוכלוסיית היעד. הכלי שבאמצעות התיקון אמור לייצר את השינויים הכלכליים החיוביים הוא מתן פטור ממס על רווחי הון מכספים שהושקעו בקופות גמל. את סכום הכסף שנצבר בקופת הגמל ונמצא בקופה ביום הפרישה ניתן להשקיע ללא תשלום מס הכנסה.

זאת ועוד, התיקון קובע שגמלאי יוכל להפקיד לאחר פרישתו סכום חד פעמי בקופת הגמל ולהשקיע גם אותו יחד עם שאר הכספים שנצברו בקופה. יתרונות נוספים  שנובעים מתיקון 190 הנם – נזילות מלאה של הכסף בכל עת, תשלום מס מופחת על רווחי הון בשיעור של 15 אחוזים בלבד ודמי ניהול הוגנים.

 

למי זה מתאים?

בואו ננסה להבין למי מתאים תיקון 190

  • תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה ייטיב עם כל אדם שהשכיל לפתוח לעצמו קופת גמל לפני גיל 35 ולפיכך הצליח לצבור בה סכום כסף לא מבוטל.
  • לכל אדם שמגיע לגיל 60 או לגיל הפרישה מהעבודה וכניסה לגמלאות, אדם שאיננו זקוק לכספי קופת הגמל עבור מחייתו ויכול להפנותם לטובת השקעות שונות ומניבות.
  • לכל אדם שצבר במשך שנות עבודתו הון ועתה בגיל הפרישה הוא מעונין ליהנות מהטבות המס השונות שמקנה לו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, ולהשקיע את כספי קופת הגמל בתוספת כספים נוספים שיפקיד בהתאם לתקנה המופיעה בתיקון 190.

 

הטבות נוספות מהן ניתן ליהנות בהתאם לתיקון 190

מי שיחליט להשקיע את כספי קופת הגמל שלו בהתאם לתיקון 190 לפקודת מס ההכנסה ייהנה מעלויות ניהול מופחתות בקנייה ומכירה של ניירות ערך ומדמי ניהול שוטפים נמוכים מהמקובל בתוכניות השקעה אחרות.

כמו כן, הוא ייהנה מפטור על דמי משמרת ועמלות שורה המקובלות בבנקים. מכיוון שקופות הגמל נמצאות תחת פיקוח של בנק ישראל והמפקח על הבנקים, הפעילות בהן מפוקחת ושקופה לכל דורש, כך ניתן לעקוב בבהירות בכל שנה במצב התשואות שהושגו.

 

סיבה נוספת למה להשקיע

תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה שתוקן בשנת 2012 קובע דבר נוסף וחשוב מאוד. החוסך יוכל להעביר בירושה את קופת הגמל שלו ותכולתה הפיננסית לרבות הטבות המס שהוא עצמו נהנה מהן בחייו. לפיכך, יורשיו של החוסך ייהנו מפטור על מס רווחי הון על הכספים והרווחים שנצברו בקופה עד ליום פטירתו של החוסך.

בנוסף, יוכלו היורשים למשוך את כספי הקופה וליהנות מתשלום מס מופחת על רווחי הון בשיעור של 15 אחוזים בלבד במקום 25 אחוזים, בדיוק כפי שהיה זכאי לכך החוסך או, לקבל קצבה חודשית קבועה פטורה ממס.

 

תיקון 190 מיטיב עם האזרח החוסך

ניתן בהחלט לומר שתיקון 190 לפקודת מס ההכנסה מיטיב עם האזרח החוסך ומייצר לו אופציה לרווחים בתקופת הפנסיה, בתנאים מועדפים שיכולים להשיג עבורו עוגן כלכלי וביטחון בתקופת חיים זו ולהבטיח שגם יורשיו ייהנו מכך לאחר לכתו.

מסים

אולי יעניין אותך גם