תביעות אובדן כושר עבודה – באילו מקרים יש לכם קייס?

אובדן כושר עבודה יכול להיות תולדה של מחלה, פציעה, תאונה ועוד.

אבל לא בכל מקרה אפשר לקבל פיצויים וסיוע.

אז מתי זה אפשרי ואיך עושים את זה?

 

מתי עושים ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח חובה לכל עובד שכיר בארץ. את הביטוח מבצע המעסיק ולכן אין צורך לרכוש פוליסה באופן פרטי, אלא אם אתם עצמאים ואז בהחלט מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה באופן פרטי.

אמנם מטרת הביטוח, לפחות בעיני המבוטח, היא לספק לכם כיסוי כספי במקרה המצער של אובדן כושר עבודה – זמני או קבוע, אבל עו"ד כפיר דיין דובב, מתמחה בתחום שנים רבות, מסביר כי לא תמיד זה מובן מאליו.

 

כשחברת הביטוח מפנה את העורף

לעיתים קרובות מדי, מבוטחים ששילמו שנים ארוכות עבור פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מקבלים סירוב בלתי מוצדק מחברת הביטוח, לשלם את הכספים הנחוצים המגיעים להם לפי תנאי הפוליסה.

חשוב להבין כי זהו לא סוף פסוק, אלא תחילתו של הליך משפטי, עד לקבלת הפיצויים.

 

תנאים לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה

רוב חברות הביטוח מחייבות את המבוטחים שלהן להימנע משימוש בסמים ואלכוהול (במידה מופרזת) ואך מעשים פליליים, כדי להיות זכאים לקבלת הפיצויים.

בנוסף, על המבוטח להוכיח כי איבד את כושר העבודה שלו – בהתאם לתנאים המפורטים בפוליסה. מכאן אפשר להבין כי כל חברת ביטוח רשאית לנקוב בתנאים שונים מעט מאלה של חברה אחרת, לצורך קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה.

במקרים מסוימים הביטוח מכסה אובדן כושר עבודה במשרה הספציפית שבה עסק המבוטח לפני המקרה. במקרים אחרים,  אם המבוטח מסוגל לעבוד בעבודה אחרת, לא יהיה זכאי לקבלת פיצויים.

בדרך כלל אפשר לקבל את הפיצויים עבור אובדן כושר עבודה של 75%, אך במקרים מסוימים ניתן לרכוש הרחבה ואז לקבל פיצויים גם על אובדן של 25% מהיכולת.

 

מתי לא תוכלו לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה?

  1. חברת הביטוח טוענת כי לא קיים אובדן כושר עבודה לפי תנאי הפוליסה. במקרה כזה יש להתעקש ולתבוע, כי מדובר על שיטת מצליח נפוצה.
  2. מקרה הביטוח אירע לפני הצטרפות לביטוח – אם המבוטח לא יכול להוכיח כי המקרה אירע לאחר הצטרפות לפוליסה, לא יוכל לממש את הביטוח.
  3. הסתרת מידע מהותי – טענה נפוצה של חברות הביטוח כי המבוטח הסתיר מידע רפואי רלוונטי ולכן אינו זכאי לפיצויים. על חברת הביטוח מוטל להוכיח את הטענה הזאת ולכן ניתן להפריך אותה עם עו"ד טוב לצדכם.
  4. חריגים לכיסוי בפוליסה – לרוב יהיו אלה מקרים של צריכת יתר של אלכוהול וסמים, מעשי פלילים וכן הלאה.

 

לסיכום, ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להגן עליכם בתקופות של חולשה אבל כדי לממש את התנאים ולקבל מה שמגיע לכם, כדאי להצטייד בעורך דין מנוסה ואיכותי, שיעמוד לצידכם לכל אורך התהליך.

 

איש קורא ספר

אולי יעניין אותך גם