תביעה נגד ביטוח לאומי בשל ילד נכה

המוסד לביטוח לאומי מספק קצבאות לאזרחים אשר זקוקים לכך בשל אבטלה או מחלה.

גם כאשר לאדם יש ילד נכה בהחלט מגיעה לו קצבה. איך מקבלים אותה?

הביטוח הלאומי מוכר לכולנו כאשר יורד לנו מתלוש השכר בכל חודש החל מגיל 18. אך לא רק, למוסד לביטוח לאומי יש גם צד שני והוא תשלום קצבאות ומתן הטבות כאשר נדרש. במקרה של פגיעה רפואית או נכות וגם באובדן עבודה או כושר עבודה. זאת ניתן על ידי תביעה נגד ביטוח לאומי, אפשר לעשות זאת גם ללא עורך דין, אך בהחלט מומלץ.

 

תביעת נגד ביטוח לאומי

על מנת לקבל קצבאות והטבות מביטוח לאומי יש צורך בהגשת תביעה נגד ביטוח לאומי. למרות השם תביעה, אשר מצלצל לנו מהליך משפטי בבית משפט, תביעה נגד ביטוח לאומי היא בתור התחלה הגשת טפסים (בהתאם למטרת התביעה). גורמים במוסד לביטוח לאומי עוברים על התביעה ומחליטים מה לעשות בהמשך, מבחינת אחוזי נכות ואישור מתן קצבאות חד פעמיות או מתמשכות.

 

תביעת אחוזי נכות

כאשר אדם חווה מצב רפואי אשר פוגע ביכולות ובהתנהלות שלו, כולל מבחינת הכושר והיכולת שלו לעבוד, המוסד לביטוח לאומי אחראי לספק פיצויים כספיים וקצבאות על מנת לסייע לאדם להתמודד עם הפגיעה. כדאי להחליט מה יהיה גובה הקצבה ומשך התשלום, ישנה ועדה רפואית אשר קובעת אחוזי נכות. האחוזים תלויים בחומרת המצב וההחלמה. אך מה קורה כאשר אחוזי הנכות ניתנים לאדם מתחת לגיל 18?

 

קצבת ילד נכה

כאמור, הביטוח הלאומי מתייחס רק לאנשים מעל גיל 18. גם מבחינת אחוזי נכות, אך מתוך הנחה כי גם ילד נכה משפיע ההתמודדות הכלכלית והיומיומית של הוריו, גם במקרה זה ההורים יקבלו קצבאות, למרות שהנכות היא של הילד ולא של אחד ההורים. קצבה זאת נקרית קצבת ילד נכה והיא ניתנת להורים שלילדים שלהם יש מחלות ספציפיות הנמצאות ברשימה המגדירה את הקצבה.

 

הגשת התביעה

הגשת התביעה לביטוח לאומי נעשית על ידי מילוי טופס תביעה אשר מוכוון להשגת קצבת ילד נכה. את הטופס אפשר למלא ולהגיש באתר של ביטוח לאומי. על מנת להוכיח כי אכן לילד יש נכות כלשהיא יש צורך לצרף טפסים המפרטים את המצב הרפואי של הילד, כמובן שכדאי לוודא קודם שהמחלה או התסמונת שלו אכן מופיעה ברשימת הזכאות לקצבת ילד נכה.

תביעה נגד ביטוח לאומי בשל ילד נכה מוגשת במטרה לקבל זכאות לקצבת ילד נכה. כדי להיות זכאי לקצבה זאת המצב הרפואי של הילד צריך להיות אחד מהמצבים אשר מפורטים באתר של המוסד לביטוח לאומי. התביעה מוגשת באתר של המוסד לביטוח לאומי בצירוף טפסי התביעה וטפסים רפואיים. מומלץ להיעזר בעורך דין על מנת לייעל ולמקסם את תוצאות ההליך.

 

שופט

אולי יעניין אותך גם