שימוש נכון במוצרי פרסום יגרום לעסק שלך לשגשג

אחת מאבני היסוד הידועות בעולם הפרסום היא זהות ייחודית עבור העסק, והשם שהעסק יוצר לעצמו. בכך אין הכוונה רק למוניטין שמתקבל מהשירות שהעסק מספק, אלא לנראות ולנוכחות של העסק במדיות שונות – שפה עיצובית, לוגו ועוד. זהות ייחודית לעסק היא מה שמאפשר לו לבדל את עצמו ממתחריו ולהעניק תחושה של יוקרה (או כל ערך אחר שהעסק מעוניין להעניק) רק מעצם שמו של העסק. במדריך זה נרחיב על מיתוג עסקי ועל מקורות השראה להצלחה עסקית.

 

קודם כל – מה זה מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא שם כולל לתהליך שעובר עסק בכדי ליצור זהות עסקית ייחודית, ובמילים אחרות התהליך שבו עסק הופך למותג. בתהליך זה נעשה שימוש בשיטות תקשורתיות ושיווקיות מגוונות שנועדו לבדל או העסק או המוצר שהוא מוכר מעסקים אחרים בכלל, וממתחרים ישירים בפרט. מיתוג עסקי מוצלח יוצר מותג, וגורם ללקוחות פוטנציאליים גם לזהות וגם להזדהות עם העסק, ואת התחושה שהמוצרים של העסק מוצלחים מהסיבה הפשוטה שמותג מוצלח ייצר אותם. כך באמצעות מיתוג עסקים יכולים להעלות מחירים ולהגדיל את שורת הרווח.

 

מדוע מיתוג עסקי כה חשוב?

תחשבו רגע על מותגים שאתם מכירים – אפל, מקדונלדס, נטפליקס, ווטסאפ ועוד. בכל העסקים אלה הושקעו משאבים רבים על מיתוג עסקי נכון שבסופו של דבר התוצר שלו הוא שהשם עצמו של העסק שווה כסף. המיתוג סייע לקהל היעד להכיר את העסק ואת המוצר שהוא מספק, והיכרות זו חשובה מאוד שכן אנשים מעדיפים לקנות אצל עסקים שהם מרגישים שהם מכירים.

 

עיצוב לוגו לעסק

עיצוב לוגו הוא חלק חשוב מאוד בתהליך העיצוב. הלוגו הוא הפנים של העסק וקריטי ביצירת רושם ראשוני טוב. ניתן לכם מספר טיפי לעיצוב לוגו:

 

פשטות:

חשוב שלוגו לא יהיה מסובך מדי, שכן ככל שיהיה לקהל היעד קל יותר לזכור את הלוגו, כך סביר שהוא יזדהה עם העסק יותר.

 

שימוש בצבעים:

היום ידוע כי צבעים מסוימים מעוררים תחושות מסוימות, ולכן בעיצוב הלוגו יש לקחת זאת בחשבון ולבחור צבעים המתאימים למסרים שאתם מעוניינים להעביר.

 

סוג גופן:

סוג הגופן בו משתמשים בלוגו הוא קריטי לרושם המתקבל ממנו. למשל, חברות פיננסיות מרבות להשתמש בגופן עבה ובולט בלוגו כדי לייצר רושם של כוח ויציבות, שאלו תכונות חשובות בעולם הפיננסי.

 

לוגו לא חייב להיות תיאורי:

לוגו לא חייב לתאר מה העסק עושה. תחשבו למשל על הלוגו של פייסבוק – מדובר בלוגו פשוט של האות F – אין תיאור של שימוש במחשב, סלולרי או כל מדיה חברתית.

 

השראה ממרצ'נדייז למיתוג עסקי

מעצבים ומשווקים רבים לוקחים השראה ממוצרי מרצ'נדייז שונים עבור העיצוב הגרפי שהם עושים. מוצרים כאלה, כגון גביעים, סיכות ומדליות מעוצבים באופן שמזכיר אלמנטים מעולם המיתוג והם עושים רושם של כוח והצלחה.

מוצרי פרסום

אולי יעניין אותך גם

מיטאפ המפקח למפתחי JS
דיגיטל

מיטאפ המפקח למפתחי JS

עולם הפרסום עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, כאשר האינטרנט והרשתות החברתיות הפכו להיות זירת הפרסום העיקרית. כדי להפוך לאנשי מקצוע בעולם הזה, חשוב להכיר את

קרא עוד »
אופניים
צרכנות

איך בוחרים אופניים חשמליות?

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שחושבים שרכישה של אופניים חשמליות זה עניין פשוט ואלו שיודעים שמדובר בהליך שמצריך היכרות מעמיקה עם פרטים

קרא עוד »
מיקרוסופט
צרכנות

הכירו את סטטיטק

רכישה של ציוד למעבדה דורשת מכם מחשבה רבה. החשיבות של הציוד נעוצה לא רק בכך שבלעדיו לא תוכלו לעבוד בנוחות במעבדה, אלא גם בבטיחות שלכם

קרא עוד »