רואה חשבון – במה הוא עוזר?

אם אתם עובדים שכירים, שההתעסקות היחידי שלכם בעניין הכלכלי בעבודה הוא שאתם מקבלים מדי חודש תלוש משכורת – אין לכם צורך בהשכרת שירותיו של רואה חשבון. עם זאת, אם אתם עצמאיים ובעלי עסק, רואה חשבון הוא בעל מקצוע הכרחי עבורכם. מדוע הוא כה הכרחי לעצמאיים?

 

ניהול כלכלי נכון לעסק שלכם

נתחיל ונפתח בתפקידו המרכזי של רואה החשבון – לדאוג לעניינים הכלכליים בעסק שלכם. לא כל בעל עסק יודע כיצד לנהל את הכספים בעסק שלו בצורה נכונה, כיצד לתכנן מס תקופתי וכיצד לנהל את ספרי החשבונות. לשם כך בעל עסק נדרש לשירותיו של רואה חשבון, שתפקידו הוא לדאוג שהעסק יתפקד בצורה אופטימלית מבחינה כלכלית.

 

התעסקות עם מס הכנסה

אחד מתחומי אחריותו המרכזיים של רואה החשבון הוא להתעסק בכל הנוגע למס הכנסה. עסק שמתנהל נכון מבחינה כלכלית נדרש לבצע הערכות מצב מדי מספר חודשים, לבדוק האם שולמו כל המיסים הנדרשים בכל חודש (מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ), וכן להכין דו"ח שנתי למס הכנסה.

רואה החשבון ידאג שכל ההליכים האלו יבוצעו במלואם ועל פי חוק, ויעזור למנוע הפתעות בענייני מס בסוף השנה.

 

ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס מרשויות המס

כחלק מהמעקב של רואה החשבון אחר תשלומי המיסים שלכם, הוא יוודא כי שילמתם את כל המיסים הנדרשים – ויוכל לבדוק גם האם מגיעים לכם זיכויים ממס הכנסה בעבור נסיבות שונות.

את זכאותכם להחזרי מס מומלץ לבדוק דרך גורם מקצועי כמו רואה החשבון שלכם כמובן, אך תוכלו לבדוק זאת גם לבדכם בצורה נוחה ומהירה, באתר להחזרי מס – הגנה.

באתר תמצאו מחשבון זכאות, בו יהיה עליכם למלא מספר פרטים אישיים, פרטים על מהלך חייכם ועל גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם. מדובר על מספר שאלות ספורות, ולאחר המענה עליהן תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים להחזרי מס הכנסה מהמדינה.

 

כל מה שצריך לדעת על החזרי מס

החזרי מס מתקבלים כתוצאה מהפרש בין סכום המס ששילמתם, לבין סכום המס שהייתם אמורים לשלם. המס מחושב באופן שנתי, כך שאם במהלך השנה עברתם שינוי כלשהו בחייכם (בתחום הכלכלי, בתחום התעסוקתי, בתחום המשפחתי, בתחום הבריאותי, בתחום הלימודי ועוד) – ייתכן שמגיעות לכם נקודות זיכוי ממס הכנסה, וכך תצטרכו לשלם פחות מיסים בכל חודש.

אם ביצעתם את הבדיקה שבאתר ונמצאתם זכאים להחזרי מס – תצטרכו להגיש בקשה להחזרי המס אל רשויות המס (שכן ההחזרים אינם ניתנים באופן אוטומטי בדרך כלל). החזר מס ממוצע עומד על כ- 8,000 ₪, כך שגם אם יש צורך במילוי טפסים ובבירוקרטיה – נראה ששווה לעשות זאת כדי לקבל בחזרה אליכם כמה אלפי שקלים!

חשוב לומר שניתן להגיש בקשה להחזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, עד 6 שנים אחורנית.

 

רואה חשבון

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »