קרבה בימים של ריחוק

איך ניתן למצוא אהבה בעולם שבו דורשים מכולנו ריחוק חברתי? סוגיה שגם בעבר היתה לא פשוטה הפכה להיות עכשיו מסובכת יותר, כמעט על סף הבלתי אפשרית, אבל כולנו יודעים אהבה היא הכוח החזק ביותר והמניע של החיים, וגם בתנאים הקשים ביותר אנחנו נעשה הכל על מנת למצוא אותה.

למזלנו, או לרעתנו, זה רק הזמן יגיד, ההתפתחות הטכנולוגית גרמה לכך שגם כאשר אנחנו לבד בריחוק חברתי נוכל לשמור על קרבה עם משפחתנו וחברינו דרך המסך, וגם להכיר אנשים חדשים.
הקונספט של להכיר בני זוג דרך האינטרנט הוא לא משהו חדש שנולד בעקבות הקורונה, אתרי היכרויות קיימים משחר ימי האינטרנט, אבל רק בשנים האחרונות הם תפסו תאוצה גדולה והפכו להיות מתאימים לכל פלחי הגילאים השונים ולמטרות השונות עבורן אנשים רוצים להיפגש ולהכיר.

תקופת הקורונה רק גרמה להאצה בתהליך שכבר החל לקרות מטבעו בו אנשים מחפשים אהבה במקום בו המרחק הפיזי אינו פקטור ואתם מסוגלים לעבור דרך קירות ולראות את כל הרווקים והרווקות בסביבה שבחרתם, ולהכיר כך אנשים שכנראה לא הייתם מכירים בשום דרך אחרת.
בעצם, הפוטנציאל שלכם למצוא אהבה רק גדל מכיוון שיש מבחר הרבה יותר גדול ואתם יכולים לראות אותו מבלי לקום מהספה. נשמע כמו win win situation, לא?

 

האם יש בכך חסרונות?

ובכן, כמו בכל דבר, גם בהיכרות דרך אפליקציית היכרויות והאתרים השונים יש חסרונות.

החיסרון המובהק כמובן הוא שאין לכם את האפשרות לראות את האנשים במלואם- יש לכם רק פרופיל שכל תמונה ומילה בו נבחרה בקפידה על מנת להראות לכם צד מסוים שרוצים שתראו, מה שגם מוריד את ה"ניצוץ" הזה כשמרגישים כשרואים מישהו פנים אל פנים, וגם עלול להפתיע אתכם מאוד כאשר תפגשו בסוף.

החיסרון הנוסף הוא גם היתרון של האפליקציות- הכמות. כמות גדולה אמנם אומרת שיש הרבה מבחר, אך מצד שני כמות גדולה עלולה גם לבלבל, להוריד את האיכות ולייאש.

האפליקציות האלו משמשות כמעין קטלוג של רווקי ורווקות הסביבה, מה שגם מוזיל קצת את ההרפתקה של מציאת בני הזוג המושלמים- במצב שיש מבחר כל כך גדול, אפשר גם לפסול כל כך בקלות על הדברים הכי קטנים, ולעיתים לא נותנים צ'אנס לאהבה לפרוח.

כתוצאה מכך גם השיחות, לאחר שנעשה מאצ', הן רדודות ומשעממות ולא מובילות לשום מקום. כאשר צריך לפתח שיחה עם מישהו/י שכל מה שאתם יודעים עליהם מורכב מקומץ תמונות ומשפט או שניים קצת קשה למצוא נושאים לשיחה, כך יוצא שרוב השיחות שם מורכבות כמו ראיון עבודה או חקירת שב"כ, לא דרך רומנטית במיוחד להכיר מישהו/י.

השילוב הזה של כמות כה גדולה ושיחות שלא הולכות לשום מקום יכול לגרום לייאוש אצל הרבה אנשים, ולא מעט יגידו לכם שבאפליקציות אין שום סיכוי למצוא אהבה, אך עדיין ימשיכו לדפדף במרץ ימינה ושמאלה בשביל התקווה שאולי הם טועים.

האמת נמצאת באמצע- האפליקציות הקלו והקשו על מציאת אהבה בו זמנית, הבן/ בת זוג הנכון/ה עבורכם נמצא/ת שם, אבל תצטרכו לחפש בין מאות פרופילים על מנת למצוא את האחד/ת הייחודי/ת בשבילכם, ומי שלא יתייאש יספר לכם שהכיר את אישתו באפליקציה, או שהכירה את אב ילדיה באפליקציה, כנגד כל הציפיות וממש שניה לפני שהם ויתרו על שימוש באפליקציות.

 

אז איך מוצאים מחט בערימת שחת?

עם הרבה עבודה כמובן, אבל עבודה לא צריכה להיות דבר המייאש אתכם, הרי לפני שמצאתם את הדייטים האחרונים שלכם בטינדר הייתם משקיעים לא מעט עבודה בלהתלבש יפה, לצאת למסיבה או לבר, לנסות להתחיל עם א/נשים. אפליקציות או חיים אמיתיים, בשביל למצוא אהבה צריך להשקיע. ואיך משקיעים?

נתחיל מהתחלה- בניית הפרופיל האישי שלכם. לכל אפליקציה הייחוד שלה, אך בכולן יש אפשרות לשים כמה תמונות ולכתוב על עצמכם כמה מילים, באפליקציות מסוימות יותר ובאפליקציות מסוימות פחות, אך המינימום המתבקש מכם משותף לכולן.

כשאתם בונים את הפרופיל האישי שלכם, נסו לחשוב אילו פרופילים היו מעניינים אתכם כדי לעשות סווייפ ימינה- אתם ודאי מחפשים פרופילים עם יותר מתמונה אחת, ולא רק זה, תמונות ברורות ולא מלאות בפילטרים ופוזות, וכמה מילים בטון חביב ומזמין המסבירות קצת עליהם.

בנו לעצמכם פרופיל כמו הפרופילים שאתם רוצים לראות- תשקיעו בכמה תמונות שרואים אתכם בבירור, לא ערוכות מדי, וכתבו על עצמכם כמה משפטים שיספרו בקצרה מי אתם ומה אתם מחפשים, רצוי כמובן בדרך הומוריסטית נחמדה ולא כמו קורות חיים לעבודה. המילים האלו הן הפתח היחיד שיש למי שרואה את הפרופיל שלכם לאישיות שלכם, ואם אתם מחפשים אהבה, רצוי שיראו את האישיות שלכם.

לאחר שבניתם את הפרופיל מתחיל החלק הכייפי- הדפדוף בקטלוג, ההבנה שיש כמות אדירה של אנשים בסביבה המחפשים אהבה וההתלהבות מלראות את הפרופילים השונים.

עם הדפדופים תזכו גם לקבל יותר ויותר מאצ'ים, מה שעוד יותר יגרום לכם להתרגש, אך שם מתחילה בעיה אחרת- המאצ' הוא המקום בו מרבית הדייטים הפוטנציאלים שלכם יישארו.
אם תאזרו אומץ אולי תכתבו לאחד או שניים, אולי אפילו כמה יכתבו לכם, אך השיחה בדרך כלל לא מתפתחת יותר מדי.

למצוא נושאים לשיחה עם זרים מוחלטים זה בהחלט עניין לא פשוט, מצד שני אם לא תתאמצו לתת לשיחה כיוון היא תדעך מהר מאוד.

 

ומה עם נושאים לשיחה?

לעיתים בפרופילים יכתבו דברים אשר יאפשרו לכם להגיב מיידית לזה- מין "הרמה להנחתה" שכזו, מה שבדרך כלל שובר את הקרח די מהר ומתחיל שיחה קולחת. אפשר באותו אופן גם להגיב לגבי משהו שמשך את עיניכם בתמונות, אך נסו דברים מעניינים ולא נדושים כמו "איזה מהממת את!" או "איזה חתיך אתה!", אלו משפטים שבדרך כלל לא מובילים לשיחה מעניינת מדי לאחר מכן.

אך אם אין לכם הרבה קצה חוט תוכלו תמיד לספר סיפור מצחיק או לשאול שאלה מצחיקה בשביל לשבור את הקרח ולקבל תשובה מעניינת ולא צפויה מהמאצ' שלכם ובכך ללמוד קצת על האישיות שלהם.

כמה שלעיתים שיחה באפליקציה יכולה להיות לא נוחה והייתם שמחים להעביר אותה למדיה כמו הוואטסאפ, נסו לא לדחוף לשם מיד בתחילת השיחה, הדחיפה הזו עלולה להרחיק הרבה בני זוג פוטנציאלים, זכרו שאתם זרים עבורם, ואין להם מידע רב עליכם, אז תנו להם את האופציה להכיר אתכם קודם לפני שאתם דוחפים אותם לשלב הבא ובטח לפני שאתם קובעים דייט ראשון.

 

נהגו בכבוד כדי לקבל כבוד

היו אדיבים ונחמדים וכבדו את הצד השני, גם אם הם בוחרים לא לענות לכם, להציק בהודעות לא יגרום להם לרצות לענות לכם יותר. אם לא מתאים, אמרו זאת בכבוד, מאחורי כל פרופיל כזה עומדים א/נשים שעלולים להיפגע מכם.

זכרו לא להתייאש, גם אם נראה שאתם עושים בעיקר שיחות סרק, האהבה שלכם נמצאת שם.

אהבה היא אותה אהבה בסופו של דבר בין אם צמחה בדפדוף באפליקציות השונות, או בפגישה רנדומלית במסיבה, כל האמצעים למצוא אותה כשרים וכולם קשים כקלים, לעיתים מרגשים ולעיתים מייאשים, אך בסופו של יום הדבר החשוב ביותר הוא שבסוף המסע הזה נמצא אהבה.

 

יציאה לילית

אולי יעניין אותך גם

לבבות
זוגיות

איך להצליח עם גברים בעזרת NLP

NLP הוא קיצור של המושג "תכנות לשוני עצבי" ובאנגלית:  Neuro Linguistic Programming . מדובר במתודולוגיה העושה שימוש בכלים מעולמות הפסיכולוגיה, ההיפנוזה וטכניקות שכנוע הרותמות את

קרא עוד »