האם עדיף קלנועית חדשה או קלנועית יד שנייה

קיבלתם הצעה לרכישת קלנועית יד שנייה ואתם מתלבטים האם זה נכון בכלל לרכוש משומשת? כאשר רוכשים קלנועית חדשה צריך לבדוק היטב שהיא אכן מתאימה לצרכים של הנוסע, וכאשר מדובר בקלנועית יד שנייה, צריך לבדוק אפילו יותר.  

 

דרושה קלנועית

אתם מחפשים לרכוש קלנועית ורוצים להוזיל עלויות? באפשרותכם לחפש קלנועית יד שנייה, ולחסוך בהוצאות. עם זאת, ממש כפי שבודקים רכב יד שנייה לפני שמעבירים בעלות, גם כאן מומלץ ואף חובה לבדוק את הקלנועית מכל הבחינות כדי לוודא שאתם עושים קנייה משתלמת.

 

דגשים בקניית קלנועית יד שנייה

התאמת הקלנועית

כאשר מחפשים אחר קלנועית יד שנייה, ההיצע הוא נמוך בהרבה לעומת חיפוש קלנועית חדשה. ניתן בקלות להתבלבל ולשכוח שעל הקלנועית להתאים לנו מכל הבחינות. לכל קלנועית ישנו משקל מקסימלי אותו הוא יכולה להסיע בבטחה, טווח מהירויות בהן היא נוסעת, אורך חיי הבטריה בשימוש רציף ועוד. לפני שאתם פונים אל מוכר הקלנועית ממנו אתם רוצים לקנות, עשו את הבירור שלכם אם הקלנועית הספציפית שברשותו בכלל רלוונטית לכם.

 

בדיקת הבטריה

החיסרון הבולט ברכישת קלנועית יד שנייה, הוא שהינכם מסתמכים על הדיווח של בעל הקלנועית, ואינכם יכולים לדעת הכל על מצבה של הקלנועית מבדיקה חיצונית בלבד. קלנועית היא כלי תחבורה חשמלי, ולכן הדבר הראשון שעליכם לבדוק הוא הבטריה. קודם כל שאלו את המוכר האם נעשה שימוש בקלנועית לאחרונה כיוון  שהבטריה נהרסת כאשר היא לא מוטענת ולא בשימוש. בנוסף כאשר אתם לוקחים את הקלנועית לסיבוב, בדקו האם מד הבטריה יורד מהר יותר מהצפוי, מה שיכול להעיד שאולי הבטריה דורשת החלפה בקרוב.

 

בדיקת בטיחות

בדיוק כמו שהייתם בודקים ברכב את כל מערכות הבטיחות, גם כאן חשוב לבדוק את הצמיגים, שאינם שחוקים וכבר דורשים החלפה. בנוסף, תוכלו לבחון את הקלנועית בזמן נסיעת המבחן מעל במפרים ובורות בכביש, ולוודא שהנסיעה עדיין מרגישה חלקה ובטוחה – אם זהו לא המצב, סימן שמערכת המתלים האחראית על בלימת הזעזועים בעת הנסיעה דורשת תיקון.

 

להפוך קניית קלנועית יד שנייה למשתלמת

מומלץ שלא לוותר על בדיקת הקלנועית לפני שסוגרים עסקה. כל חלק בקלנועית שיתגלה לאחר מכן כי הוא דורש החלפה יעלה לכם כסף, כך שאם לא תבצעו את הבדיקה כפי שצריך אתם עלולים להפסיד על הקנייה במקום להרוויח. את הצ'ק ליסט המושלם של אלמוג קינן מרכבי אמירים לבדיקת קלנועית יד שנייה לפני רכישה תוכלו למצוא באתר הבא: kalnoitstar.co.il.

 

לסיכום

בקנייה של קלנועית יד שנייה יש לבדוק את כל חלקיה – מבפנים ומבחוץ. אל תסתמכו על כך שיאמרו לכם כי היא שמורה, קחו אותה לנסיעת מבחן ובדקו האם הבטריה שלה מחזיקה מעמד בנסיעה רציפה, הרגישו האם הנסיעה הייתה יציבה ולא מושפעת ממהמורות הדרך, ובחנו היטב את מצב הצמיגים והשלדה. אם לא פסחתם על אף בדיקה והתרשמתם כי הקלנועית במצב טוב, ייתכן כי רכישתה אכן תהיה עסקה משתלמת.

 

שילדה

אולי יעניין אותך גם