ענן? לא מתאים לכל עסק

בימינו, טכנולוגיית ענן הוא כל מה שחשוב לעסק. לעתים קרובות זה מצוין כפתרון החדש הטוב ביותר לניהול נתונים פרטיים ועסקיים, עבור חברות גדולות וקטנות כאחד. טכנולוגיות מבוססות ענן אכן מציעות לא מעט יתרונות. עם זאת, ככל שיותר עסקים מסתגלים למציאות חדשה זו של מחשוב ענן, יש חברות שחוות בעיות אמיתיות מאוד לאחר ביצוע המעבר.

עם כל סוג של פלטפורמה, ישנם יתרונות וחסרונות שכדאי לקחת בחשבון בכדי לקבוע אם מחשוב ענן לעסקים הוא ההתאמה הנכונה לתשתית התמיכה הטכנית של החברה שלך.

 

למי טוב להשתמש בענן? לעסקים המעוניינים ביתרונות הבאים מתאים להשתמש בענן:

הנגישות –  ניתן לגשת לקבצים בענן מכל מקום באמצעות חיבור לאינטרנט. זה מאפשר לך לעבור מעבר לבעיות אזור זמן ומיקום גיאוגרפי.

החיסכון בעלויות – אחסון ענן לעסק שלך יגיע בעלות מועטה או ללא עלות לארגון קטן או בינוני. זה יקטין את עלויות ההפעלה השנתיות שלך וחיסכון גדול עוד יותר מכיוון שהוא אינו תלוי בכוח הפנימי לאחסון מידע מרחוק.

הגיבוי –  על כל העסקים להשקיע בתוכנית גיבוי חירום וניתן להשתמש באחסון ענן כך על ידי יצירת עותק שני של קבצים חשובים. ניתן לאחסן קבצים אלה במיקום מרוחק וניתן לגשת אליהם דרך חיבור לאינטרנט.

המהירות – בדיקות הראו שכאשר הענן נתמך על ידי טכנולוגיות ארגוניות נכונות, המהירויות שהושגו יכולות להתמודד עם ציוני המקום. לדוגמה, לארגון יכולים להיות שרתים מרובים המגבים נתונים בו זמנית הרבה יותר מהר מאשר גיבוי לדיסק.

אחסון אין-סופי –  הענן מציע אפשרות לעקוף את הסיכון ברכישת חומרה אשר בקרוב יהיה מיושן. במקום זאת, אתה יכול לשלם עבור הקיבולת והביצועים שעסק שלך דורש, והספק שלך יכול לשדרג את הסביבה כדי לעמוד בקצב הטכנולוגיה החדישה ביותר. זה מופעל על ידי לחצים תחרותיים של ספקי ענן אחרים.

 

למי לא מתאים להשתמש בענן? עבור עסקים שהחסרונות הבאים קריטים להם:

אבטחה ופרטיות בענן – ישנם חששות שמאוחסנים מרחוק נתונים חשובים וחשובים. לפני שתאמצו טכנולוגיית ענן, עליכם להיות מודעים לכך שאתם נותנים מידע עסקי רגיש לספק שירותי ענן של צד שלישי וזה עלול לסכן את החברה שלכם. זו הסיבה שחשוב לבחור ספק שירות אמין שאתם בטוחים שישמור על המידע שלכם.

מגבלות רוחב פס – תלוי באיזה שירות תבחר, יתכן וקיימת דמי רוחב פס. אם העסק שלך עולה על הקצבה, חיובים עשויים להיות יקרים. ישנם ספקים שמספקים רוחב פס בלתי מוגבל וזהו מה שכדאי לחשוב עליו בבחירת הספק המתאים.

פגיעות להתקפות – כאשר המידע העסקי שלך מאוחסן בענן, קיימת פגיעות להתקפות גרזן חיצוניות. האינטרנט אינו מאובטח לחלוטין ומסיבה זו, קיימת תמיד אפשרות להתגנבות של נתונים רגישים.

ניהול נתונים – ניהול נתונים בענן יכול להוות טרחה מכיוון שלמערכות אחסון בענן יש את המבנים שלהן. מערכת ניהול האחסון הקיימת של העסק שלך עשויה לא תמיד להשתלב היטב במערכת של ספק הענן.

שרות חכם

אולי יעניין אותך גם