עורך דין גירושין – איך הוא יכול לשמור על הזכויות שלכם

פתיחת הליך גירושין מחייבת את מעורבותו של עורך דין לענייני גירושין.

צדדים רבים הנמצאים בעיצומו של הליך גירושין טועים בהערכתם את חשיבות מעורבותו של עורך דין לענייני גירושין, ומשלמים על כך ביוקר.

קיימת תפיסה מוטעית שלפיה עורך דין לענייני גירושין נועד להגדיל את הרווח של הצד אותו הוא מייצג.

מתוקף תפקידו של עורך דין הוא חייב לצדד באינטרסים של האדם אותו הוא מייצג אך לעורך דין גירושין יש מטרה חשובה הרבה יותר: לשמור על הזכויות שלכם.

במאמר זה תיחשפו למספר זכויות חשובות שיש לכם בתהליך הגירושין, אשר עליהן ישמור עורך הדין שלכם.

 

מזונות אישה

זכות מזונות האישה היא אחת הזכויות החשובות והמשמעותיות ביותר בהליך הגירושין. זכותה של אישה נשואה לתבוע את בעלה על מנת לקבל תשלום חודשי בשם מזונות אישה. למעשה, זכות זו חלה על כל אישה נשואה, אך היא ממומשת בעיקר במקרים של גירושין. במקרים אלה, זכאית האישה לתשלום מזונות מבעלה עד אשר יותר קשר הנישואין. רוב הציבור כלל אינו מודע לזכות זו, ולכן ישנה חשיבות גבוהה למעורבותו של עורך דין גירושין, על מנת שיוכל לשמור על זכויות האישה בכל עת.

 

מזונות ילדים

מזונות ילדים היא זכות נוספת אשר ראוי שעליה ישמור עבורכם עורך דין לענייני גירושין. בדרך כלל, בתום הליך הגירושין, המשמורת על הילדים ניתנת לאחד ההורים. עם כל הטוב שבדבר, המשמורת כוללת גם את מימון הוצאות חייהם של הילדים, ודאגה לרווחתם. מדובר בעול כלכלי כבד עבור הורה יחיד, וכאן נכנסים לתמונה מזונות הילדים. חשוב לציין שזכות מזונות הילדים היא זכותם של הילדים, ולא של הוריהם, ועל כן כל פסיקה והחלטה בנושא צריכה להיעשות תוך התחשבות מוחלטת בילדים. עורך דין לענייני גירושין ישמור על זכויות הילדים שלכם, וידאג שההורה שהילדים במשמורתו יקבל תשלום מההורה השני לצורך מימון ההוצאות של הילדים.

 

סיוע בשכר דירה

למעשה, השם המלא של הזכות הוא "סיוע בשכר דירה למי שמצויים בהליכי גירושין". כפי שניתן להבין מהשם, אם אתם מצויים בהליך גירושין, ייתכן שמגיע לכם סיוע בשכר דירה. מי שזכאי לזכות זו הוא גבר או אישה המצויים בהליך גירושין ועונים על אחד התנאים הבאים: מתקיימים מקצבת ביטוח לאומי, או לא מתקיימים מקצבת ביטוח לאומי והכנסתם לא עולה על 10,039 שקלים חדשים ברוטו. אם הנכם זכאים, עורך דין לענייני גירושין יפעל על מנת לעזור לכם לקבל סיוע בשכר דירה, וישמור על זכותכם האנושית הבסיסית לקורת גג מעל הראש.

 

סיכום

הליך הגירושין מחייב את מעורבותו של עורך דין לענייני גירושין. כפי שראיתם במאמר זה, קיימות זכויות רבות אשר עליהן ראוי שישמור עורך דין מנוסה. לכן, אם אתם מצויים בהליך גירושין, אל תמעיטו בערכו של עורך דין לענייני גירושין, ומהרו לשכור את שירותיו.

 

מאזניים

אולי יעניין אותך גם