עולם הצרכנות לאחר הסגר – לאן השוק הולך?

מגפת  הקורונה משנה את אופי העבודה, הנסיעות, התקשורת והקניות שלנו, אך אילו הרגלים חדשים עשויים להישאר איתנו לצמיתות? המאמר הבא יבחן שינויים התנהגותיים מרכזיים ואת השלכותיהם לטווח הארוך.

 

השפעות הקורונה

המגיפה השפיעה כמעט על כל ההיבטים בחיינו. חלק מההתפתחויות היו פתאומיות ובלתי רצוניות, כגון ריחוק חברתי, לבישת מסכות, השבתת תחבורה ציבורית, הגבלות על נסיעה וכו'. אך היו גם התפתחויות שהאיצו למעשה אימוץ התנהגויות שכבר צוברות כוח, כמו למשל דיגיטציה של קניות, בנקאות, שירותי בריאות וכו'.

 

זמני או קבוע?

האם שינויים אלה בהתנהגות יימשכו לאחר שנגיף הקורונה להיעלם מחיינו, או שההרגלים הישנים של הצרכנים יחזרו כמו שהם הלכו? לימודי התנהגות ואירועי עבר יכולים להציע תשובות.

לכל התנהגות הצרכנים יש תלות חזקה במיקום ובזמן. התנהגות יכולה להיות שונה באופן משמעותי ממיקום אחד למשנהו, תלוי בתרבויות, בגיאוגרפיה וכו' המגיפה הופכת את הממד הזה של התנהגות הצרכנים למורכב יותר; למשל, מכיוון שתנועה פיזית מוגבלת, הצרכנים נודדים לעולמות וירטואליים בקצב חסר תקדים ונחשפים להשפעות חדשות יותר. זה יכול לדרוש מאיתנו מעבר לשיטות המסורתיות על מנת לחזות את ההתנהגות שלהם.

שינויים בהתנהגות ובהרגלים קשורים גם ישירות למידת החשיפה לסביבות חדשות. מחקרים מראים כי זה יכול לקחת בין 18 ל 254 יום כדי ליצור הרגל חדש; בממוצע זה לוקח בערך 66 יום. אנשים מאמצים מהר יותר הרגלים שלא משנים באופן משמעותי את השגרה הקיימת שלהם. כיום הצרכנים מתמקמים בדפוסי התנהגות חדשים למשך זמן רב בתגובה לגלים המרובים של מגיפה זו. זו קרקע פורייה להיווצרות הרגלים חדשים.

 

כיצד משתנה התנהגות הצרכן?

אנו רואים חמש מגמות עיקריות בשינויים ההתנהגותיים הנובעות מההשפעה של מגפת הקורונה:

אימוץ דיגיטלי מוגבר:

אנשים עוברים לפלטפורמות דיגיטליות לצרכים היומיומיים, כמו קניות, שירותי בריאות, בנקאות ושירותי בירוקרטיה נוספים.

 

שינוי בדפוסי הניידות:

כיוון שאנשים יותר עובדים מרחוק בתקופה זו, הם נעים פחות, וכך גם משתמשים פחות בתחבורה ציבורית.

 

שינוי בהתנהגות הרכישה:

מעבר לרכישה מבוססת-ערך ולקניות מקוונות.

 

מודעות מוגברת לבריאות:

בתקופה זו אנשים מאמצים התנהגויות כמו לבישת מסכות, הגברת היגיינה, אכילה בריאה ועיסוק בספורט.

 

שינויים בהתנהגות בינאישית:

אנו עדים לתופעות כמו גירושין מוגברים, אימוץ מוגבר של חיות מחמד וכו'.

מגמות אלה קשורות זו בזו וחופפות. המגיפה הגדילה את השימוש של אנשים בכלים דיגיטליים בחיים ובעסקים כדי להישאר מחוברים בעולם שמנותק פיזית. שימוש מוגבר בכלים דיגיטליים מטשטש את הקווים בין עבודה, אורח חיים ואינטראקציה חברתית ובין תחומים כמו ניידות, בריאות ופיננסים. אנו מצפים כי הרגלים אלו, בגלל שישתרשו בזמן יחסית ארוך של הסגרים והגבלות, יישארו עם הצרכנים לטווח הארוך ויהפכו לנורמות יומיומיות.

ישנם אנשים גם שהעבירו את קניות הביגוד, או ביגוד מותאם אישית לאונליין, אחת הדוגמאות לאתר בתחום הוא האתר https://www.jacoshirts.com.

 

מדדים

אולי יעניין אותך גם

אופניים
צרכנות

איך בוחרים אופניים חשמליות?

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שחושבים שרכישה של אופניים חשמליות זה עניין פשוט ואלו שיודעים שמדובר בהליך שמצריך היכרות מעמיקה עם פרטים

קרא עוד »
מיקרוסופט
צרכנות

הכירו את סטטיטק

רכישה של ציוד למעבדה דורשת מכם מחשבה רבה. החשיבות של הציוד נעוצה לא רק בכך שבלעדיו לא תוכלו לעבוד בנוחות במעבדה, אלא גם בבטיחות שלכם

קרא עוד »
אנשים
צרכנות

שש דרכים להתכונן לכנס מקצועי

כנסים מקצועיים הם הזדמנות מצוינת להתחכך באנשי מפתח מהתעשייה.  כנסים מקצועיים הם גם כלי חשוב להתפתחות מקצועית וניתן לשאוב בהם רעיונות לפיתוחים חדשים, לחשוף מוצרים

קרא עוד »
רולטה
צרכנות

3 משחקי אונליין אהובים

המדריך הנוכחי מתאים בעיקר לאנשים כמונו, שעובדים במשרד במשך שעות רבות ולעתים מוצאים את עצמם תרים אחר משחקים שיעבירו להם את הזמן. בימים האחרונים מצאנו

קרא עוד »