עבירת הפקרה בתאונת דרכים

לפי חוק, כל נהג המעורב בתאונת דרכים מחויב לעצור את רכבו בצד הדרך ולבחון את נזקי התאונה.

המשמעות היא שביצוע תאונת פגע וברח – כלומר תאונה בה נהג פגע ברכוש או בנפש ונמלט מהמקום, היא עבירה פלילית גם אם הנהג לא אשם בתאונה עצמה.

למרבה הצער, בשנים האחרונות חלה בישראל עלייה במספר תאונות פגע וברח כאשר המספר הממוצע השנתי הוא כ-700 תאונות כאלו.

 

מהו העונש בגין הפקרה בתאונת פגע וברח?

לפי החוק, העונש המקסימלי בגין הפקרה בתאונת פגע וברח הוא תקופת מאסר הנמשכת בין 7 ל-9 שנים. ענישה זו חמורה יותר בהשוואה לעבר, בשל העלייה במספר תאונות אלו שהביאה להחמרת הענישה.

 

כיצד נפגעי תאונות פגע וברח מקבלים פיצוי?

ישנו אתגר מסוים בפיצוי נפגעי תאונות פגע וברח – כל עוד הפוגע לא נתפס, אין פרטים ואינפורמציה להגשת תביעה לחברת הביטוח שכן אין את פרטי הנהג ומספר פוליסת הביטוח שלו. זוהי אחת הסיבות שהוקם תאגיד "קרנית", המפצה בין השאר נפגעי תאונות פגע וברח עבור נזקי גוף.

 

האם מעורבים בתאונות פגע וברח זקוקים לעורך דין?

הן נפגעים והן פוגעים בתאונות פגע וברח זקוקים לשירותו של עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תאונות אופנוע במידה ונסעו על רכב דו גלגלי. נרחיב מעט על שני הצדדים:

נפגע בתאונת פגע וברח:

נפגע בתאונת פגע וברח זקוק לעורך דין שיסייע לו בהליכים מול המשטרה, וכן מול תאגיד קרנית לקבלת פיצויים בגין התאונה.

 

פוגע בתאונת פגע וברח:

תהיה סיבת ההימלטות אשר תהיה, היוועצות בעורך דין עשויה לסייע לחשוד בתאונת פגע וברח להתמודד עם האישומים והחשדות המופנים כנגדו.

 

תביעת פיצויים מתאגיד קרנית – מה חשוב לדעת?

קודם כל יש לדעת כי קרנית מתנהל באופן הדומה לחברות ביטוח אחרות, וכך מי שתובע פיצויים צריך להתנהל מולו. המשמעות היא שבדומה לחברות ביטוח אחרות, קרנית לא תשלוף את הפיצוי המגיע לכם רק בגלל שביקשתם, אלא תצטרכו להוכיח כי פעלתם בשקידה הראויה למצוא את הנהג הפוגע. לכן, במידה ונפגעתם בתאונת פגע וברח, השתדלו לרשום ככל הניתן את פרטי הרכב הפוגע, לנסות לזכור פרטים מזהים, לקבל פרטי עדים ולהתפנות מהמקום רק על ידי אמבולנס.

בנוסף, חשוב לדעת כי תאונות פגע וברח לא מוגדרות רק כתאונות בהן היתה פגיעה פיזית של רכב בכם, אלא גם אם רכב סנוור אתכם או הבהיל אתכם והדבר גרם לפגיעה בכם. אירוע שכזה מזכה אתכם בתביעה לקרנית.

 

נקלעתם לתאונת פגע וברח? פנו למשרד עורכי דין נזיקין

אריאלה גפן משרד עורכי דין הינו משרד עורכי דין המוביל בתחומי נזיקין ומתמחה בין השאר בתאונות דרכים לרבות תאונות פגע וברח. המשרד הוקם על ידי אריאלה גפן, עורכת דין נזיקין וותיקה בעלת ניסיון רב בתחום תביעות ביטוח. פעילות המשרד מוערכת בשל אחוזי הצלחה גבוהים בייצוג לקוחותיו.

 

כלי משפטי

אולי יעניין אותך גם