ספר החוקים המלא למשחק האהוב

משחקי פוקר מגיעים בצורות רבות ושונות, אך רוב הצורות השונות הללו של פוקר חולקות כללים רבים בבסיסם. צורת הפוקר הפופולארית ביותר, ללא ספק, היא טקסס הולדם. רוב משחקי הפוקר משתמשים במערכת דירוג ידי הפוקר הסטנדרטית, לכן חשוב לדעת איזו יד מנצחת ראש בראש כשאתם מפנים את הקלפים שלכם עם הפנים כלפי מעלה. ניתן להחיל מבני הימורים, כמו no-limit, pot-limit ו-fixed-limit, למשחקי קלפים רבים ושונים. הנה סקירה קצרה של כמה מהחוקים הבסיסיים של הפוקר.

 

דירוג ידיים

ברוב משחקי הפוקר, על השחקנים מוטלת המשימה לנסות ליצור את ידי הפוקר הטובות ביותר בעלות חמישה קלפים באמצעות דירוג ידי פוקר סטנדרטי. דירוגי הידיים הבאים חלים על רוב גרסאות הפוקר, מלבד המשחקים המעטים המשתמשים בדירוג יד Lowball. יד הפוקר הטובה ביותר היא רויאל פלאש, היד השנייה בחזקה היא סטרייט, וכן הלאה ברשימה, עד שתגיעו לקלף גבוה, דירוג היד הנמוך ביותר. רויאל פלאש וסטרייט פלאש, יחד עם ארבע יחידות, בית מלא, שלוש יחידות, רויאל פלאש וסטרייטים, מייצגים לעתים קרובות את היד הטובה ביותר כאשר מתחיל שואודאון.

 

בליינדים

הבליינד הקטן והבליינד הגדול מתפקדים כהימורים מאולצים המהווים את עמוד השדרה של המשחק בגרסאות פוקר רבות. טקסס הולדם ואומהה, שני משחקי הפוקר הפופולאריים ביותר בעולם, משתמשים במערכת הבליינדים, וחשוב לדעת בדיוק כיצד פועלים הימורי החובה הללו. במשחקים המשתמשים בבליינדים, כל יד מתחילה כשהבליינד הגדול ממוקם עמדה אחת משמאל לבליינד הקטן. שחקנים בעמדות אלה חייבים להכניס סכומי הימורים שנקבעו מראש לפני כל יד.

 

Limit לעומת No Limit

בכל משחק פוקר ללא הגבלה, שחקנים יכולים להמר על כל הצ'יפים שלהם בכל עת. רוב המשחקים ללא הגבלה משתמשים במערכת של בליינדים. לדוגמה, נניח שאנו רואים משחק מזומנים ללא הגבלה בפוקר טקסס הולדם, שיחק בהימור של $1/$2. במשחק לדוגמה זה, שישה שחקנים יושבים ליד השולחן, כל אחד עם $200 בצ'יפים. הבליינד הקטן מפרסם $1, והבליינד הגדול $2. הקלפים מחולקים, והשחקן ישירות משמאל לבליינד הגדול מתחיל את סבב ההימורים לפני הפלופ. בכל הסיבובים הבאים, הסמול בליינד, או השחקן הראשון משמאל לסמול בליינד, מתחיל בתור המהמר הראשון. במשחק ללא הגבלה, שחקן זה יכול להמר על כל סכום, עד לכל הצ'יפים שלו.

משחק עם הגבלה הוא כמו משחקי פוקר רבים, כמו גרסאות פוקר stud, משוחקים כמעט תמיד עם כללי הימור מוגבלים. ניתן לשחק בכל משחק פוקר עם מבנה הימור מוגבל, וזה תלוי בעיקר בשולחן שבחרתם לשחק בו.

 

לסיכום

אם אתם מרגישים שאתם עוררנו את הסקרנות שאלכם, ואתם מעוניינים להרחיב את הידע שלכם אודות המשחק המרתק? אתם יכולים ללחוץ כאן ולהגיע אל פוקר חוקים, וללמוד כל שדרוש לכם על מנת להתחיל לשחק.

משחק חשיבה

 

אולי יעניין אותך גם

אופניים
צרכנות

איך בוחרים אופניים חשמליות?

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שחושבים שרכישה של אופניים חשמליות זה עניין פשוט ואלו שיודעים שמדובר בהליך שמצריך היכרות מעמיקה עם פרטים

קרא עוד »
מיקרוסופט
צרכנות

הכירו את סטטיטק

רכישה של ציוד למעבדה דורשת מכם מחשבה רבה. החשיבות של הציוד נעוצה לא רק בכך שבלעדיו לא תוכלו לעבוד בנוחות במעבדה, אלא גם בבטיחות שלכם

קרא עוד »
אנשים
צרכנות

שש דרכים להתכונן לכנס מקצועי

כנסים מקצועיים הם הזדמנות מצוינת להתחכך באנשי מפתח מהתעשייה.  כנסים מקצועיים הם גם כלי חשוב להתפתחות מקצועית וניתן לשאוב בהם רעיונות לפיתוחים חדשים, לחשוף מוצרים

קרא עוד »
רולטה
צרכנות

3 משחקי אונליין אהובים

המדריך הנוכחי מתאים בעיקר לאנשים כמונו, שעובדים במשרד במשך שעות רבות ולעתים מוצאים את עצמם תרים אחר משחקים שיעבירו להם את הזמן. בימים האחרונים מצאנו

קרא עוד »