איך ניתן לדעת אילו ספרים הכי מומלצים לקריאה של בני נוער?

יש לך נער מתבגר בבית? חשוב לוודא שהוא מקפיד בקריאה יומיומית, ויותר מכך – שהוא קורא ספרים שמתאימים לגילו.

קשה לדעת האם ספר הוא מתאים או לא לקריאה עבור בני נוער מבלי לקרוא אותו בעצמך, ולא לכולם יש זמן לזה.

במאמר הבא נסביר את החשיבות בקריאה של בני נוער ואיך ניתן לבחור ספרים מומלצים לנוער.

 

החשיבות של קריאה בקרב בני נוער

  1. קריאה מובילה להצלחה

קריאה כנער מובילה להצלחה. כאשר בני נוער קוראים לא רק את המטלות בכיתה, מחקרים מראים בבירור שבדרך כלל הם מצליחים טוב בבית הספר. קודם כל, הקריאה הנוספת מרחיבה את אוצר המילים שלהם. היא גם מראה להם כיצד כותבים שונים כותבים את מחשבותיהם וכך מובילה לכישורי כתיבה טובים יותר.

כמו כן, בני נוער שקוראים יצירות ספרותיות רציניות יותר משיגים מיומנויות בטיפול ברעיונות מורכבים. ככל שבני נוער יותר קוראים, כך הם קולטים יותר מידע. זה מוביל לליבה איתנה של ידע שימושי במגוון רחב של שיעורים. לדוגמה, נער מתבגר שקורא ביוגרפיות מבין טוב יותר את האנשים הבולטים שנלמדים בשיעורי היסטוריה.

 

  1. הכנה לפסיכומטרי

יתרון גדול נוסף של קריאה כנער הוא ציון טוב בחלק המילולי של המבחן הפסיכומטרי, שבסופו של דבר קובע האם יתקבל לאוניברסיטה. שום פעילות אחרת אינה בונה את אוצר המילים ואת כישורי ההבנה הדרושים כדי לעשות טוב במבחנים אלה כמו קריאה.

 

  1. הרחבת אופקים

מלבד עזרה לבני נוער להצליח בבית הספר, הקריאה גם עוזרת להם להרחיב את אופקיהם ככל שהם לומדים יותר על אנשים ועל העולם. בנוסף, קריאה יכולה להראות לבני נוער שלכל אחד יש בעיות בחייו ואף עשויה לעזור לבני נוער לראות פתרונות לבעיות שלהם.

 

  1. מהנה

כן, קריאה זה דבר מהנה שיכול להביא הרבה כיף ועניין לבני נוער.

כהורים אתם יכולים לעודד את ילדיכם להתחיל להיות מעורבים בפעילויות בהם עוסקים הספרים אותם הם קוראים, וכך לעזור לפתח אותם ולחשוף אותם לפעילויות נוספות. אם נער מרותק מסיפורי מירוצים, נסו לקחת את הילד למירוץ. אם נער אוהב ספר שהפך לסרט, ודאו שהוא רואה את הסרט.

 

איך למצוא את הספרים הכי מומלצים לבני נוער?

קשה לדעת איזה ספר מתאים לקריאה של בני נוער מבלי לקרוא אותו בעצמכם. אנו ממליצים להשתמש באתר Kidsbest . מדובר באתר מצוין בו אפשר לראות איזה ספרי ילדים, בני נוער או משחקים מקבלים את הביקורות הטובות ביותר, ואפשר לדעת אילו ספרים ומשחקים הם הטובים ביותר. כל זאת בזכות דירוג מומחים והורים שמתבצע באתר.

אז אין צורך להסס יותר בקניית ספרים, פשוט תיכנסו לקידסבסט, בדקו את הספרים המדורגים גבוה ביותר ורכשו אותם – הנאת בני הנוער מובטחת!

 

אישה קוראת

אולי יעניין אותך גם

אופניים
צרכנות

איך בוחרים אופניים חשמליות?

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שחושבים שרכישה של אופניים חשמליות זה עניין פשוט ואלו שיודעים שמדובר בהליך שמצריך היכרות מעמיקה עם פרטים

קרא עוד »
מיקרוסופט
צרכנות

הכירו את סטטיטק

רכישה של ציוד למעבדה דורשת מכם מחשבה רבה. החשיבות של הציוד נעוצה לא רק בכך שבלעדיו לא תוכלו לעבוד בנוחות במעבדה, אלא גם בבטיחות שלכם

קרא עוד »
אנשים
צרכנות

שש דרכים להתכונן לכנס מקצועי

כנסים מקצועיים הם הזדמנות מצוינת להתחכך באנשי מפתח מהתעשייה.  כנסים מקצועיים הם גם כלי חשוב להתפתחות מקצועית וניתן לשאוב בהם רעיונות לפיתוחים חדשים, לחשוף מוצרים

קרא עוד »
רולטה
צרכנות

3 משחקי אונליין אהובים

המדריך הנוכחי מתאים בעיקר לאנשים כמונו, שעובדים במשרד במשך שעות רבות ולעתים מוצאים את עצמם תרים אחר משחקים שיעבירו להם את הזמן. בימים האחרונים מצאנו

קרא עוד »