ניתוח פלסטי שכשל – מתי נחשב רשלנות רפואית

ניתוחים פלסטיים אמנם שונים מניתוחים רגילים מהבחינה שהם לא חיוניים, אבל הם פרוצדורה רפואית מורכבת לכל דבר ועניין, ודורשים טיפול מקצועי ומדויק.

במקרה של רשלנות רפואית בהליך ניתוחי פסלטי – חשוב לדעת שייתכן שמגיע לך פיצוי כספי משמעותי.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת באופן רשמי כטיפול לא זהיר ורשלני שגורם לנזק למטופל. חשוב להבין שניתוחים פלסטיים כרוכים בסיכון רפואי מראש, ולא כל נזק שנגרם הוא בהכרח תוצאה של טיפול רשלני. כדי להבין האם יש עילה משפטית לתביעת פיצוי בגין רשלנות – כדאי להתייעץ עם עורך דין שמומחה לרשלנות רפואית: s-klaw.co.il , שמכיר היטב את התחום גם מהצד הרפואי וגם מהצד המשפטי ויכול לקבוע האם הטיפול התנהל כראוי או באופן לקוי.

 

נורות אדומות

קיימות מספר נקודות שעשויות לעורר חשד לגבי קיום של רשלנות בטיפול הרפואי:
א. בסוף הניתוח הוגדר על ידי הצוות הרפואי כנכשל והוצע ניתוח תיקון
ב. התוצאה הנראית לעין איננה טובה – לא תואמת את הציפייה, מלווה בצלקות רבות וכיו"ב.
ג. הופיעו תופעות לוואי חמורות ומשמעותיות.
ג. נגרמה פגיעה אסתטית או תפקודית לאיברים או עצבים סמוכים.

ד. הרדמה לא מוצלחת שהובילה לנזק.

 

הסכמה מדעת

חשוב להבין שבגלל שמדובר בתחום שהינו בעל אופי יותר מסחרי מאשר מציל חיים, בית המשפט מייחס חשיבות רבה לסוגיית ההסכמה מדעת והאוטונומיה לבחירה מושכלת. כלומר – יש דגש רב על כך שהצוות הרפואי יספק את כל המידע טרם קבלת ההחלטה, ולא יפעל משיקולים לא טהורים או כלכליים. הגורם הרפואי המטפל חייב ליידע את המטופל לגבי כל הסיבוכים האפשריים, תופעות הלוואי האפשריות, וכן לגבי סיכויי ההצלחה הריאליים לניתוח. גם ניתוחים שבוצעו בהצלחה יכולים להפיק תוצאה שונה מהמצופה, והמטופל חייב להיות מודע לכך טרם מתו ההסכמה לביצוע הניתוח. במידה והמטופל\ת לא קיבלו את מלוא המידע, העניין נתפס בחומרה רבה מבחינה משפטית.

 

פיצויים

היבט הפיצויים שונה בדרך כלל מניתוחים רגילים מפני שניתוח כושל פוגע יותר בהופעה החיצונית ובפחות בהיבטים תפקודיים שעשויים למנוע פרנסה וכיו"ב. עם זאת, נזקים שקשורים לחזות החיצונית עשויים לגרום לעוגמת נפש ולנזקים פסיכולוגיים עמוקים עד פגיעה בתפקוד. במקרה כזה יש צורך להסתמך על חוות דעת של בעל מקצוע מתחום בריאות הנפש (למשל פסיכיאטר). כמובן, יש גם מקרים שבהם הנזק משפי באופן ישיר על איכות החיים, על כושר הפרנסה, על הוצאות כספיות נלוות, ואז הפיצויים אמורים להיות מחושבים בהתאם.

 

לסיכום

ניתוחים פלסטיים, על אף שאינם הכרחיים או מצילי חיים – הם הליכים רפואיים מורכבים שחייבים להיעשות במקצועיות ובזהירות, תוך שקיפות מלאה לגבי כלל הסיכונים והתוצאות האפשריות לניתוח. במידה ואחד מהתנאים הללו או יותר הופרו – ייתכן ויש עילה משפטית לתביעה בגין רשלנות, שיכולה להוביל לקבל פיצויים הוגנים.

 

משקל

אולי יעניין אותך גם