נהיגה על המדרכה

נהיגה על המדרכה אסורה עבור אופנועים, אופניים חשמליים, אופניים רגילים וכמובן מכוניות. במידה ואדם מואשם בעבירה כזו, כדאי לו להתייעץ עם עורך דין כמה שיותר מהר על מנת לנסות לאתר את הכשלים בכתב התביעה

כלי רכב פרטיים נפוצים מאוד על כבישי ישראל בגלל תחבורה ציבורית כושלת, חוסר השקעה בתשתיות וטיפול רשלני מצד גופי ממשלה שונים. כפועל יוצא מכך, התוצאה היא ריבוי של כלי רכב על הכביש – אבל גם עומס על הכבישים. כאשר העומס הופך להיות חמור, סביר להניח שהרבה מאוד סוגים שונים של כלי רכב ימצאו את עצמם נוהגים גם על המדרכה.

 

אישום בעבירה של נהיגה על המדרכה

החוק בישראל אוסר על כל סוג של נהיגה או חנייה על המדרכה. נכון להיום, נהיגה על המדרכה אסורה למשל עבור אופנועים אבל גם עבור אופניים חשמליים ואופניים רגילים. במקביל, נהיגה על המדרכה כמובן אסורה עבור מכוניות.

במקרים של נהיגה על המדרכה, הנהג עלול למצוא את עצמו מתמודד עם כתב אישום חמור. כתב האישום צריך לפרט את הנסיבות של הנהיגה על הכביש ואת ההשלכות שלו. לאחר מכן, כתב אישום כזה אף עלול להסתיים בזימון לבית המשפט.

 

החשיבות של התייעצות מוקדמת עם עורך דין

הטעות הנפוצה היא להקל ראש במקרים של כתב אישום על נהיגה על המדרכה. אבל כאן ההשלכות עלולות להיות חמורות מאוד, כי בבתי המשפט רואים בחומרה את העניין הזה ואף מטילים בגין העבירה עונשים כבדים.

הדרך למנוע את ההשלכות ואת העונשים היא להתייעץ עם עורך דין. עורך דין תעבורה שבקיא במקרים שונים של נהיגה על המדרכה יכול להדריך את הנאשם, ללוות אותו בתיק ולאחר מכן גם לעמוד לצדו בין כתלי בית המשפט. כאשר מערבים מוקדם עורך דין תעבורה, יש גם סיכוי גבוה יותר לזהות כשלים בתיק ולמנוע לחלוטין את המשך ההתקדמות שלו בערכאות המקובלות.

 

כשלים נפוצים בכתבי תביעה

בכתבי תביעה בגין נהיגה על המדרכה עשויים להופיע כשלים ראייתיים שונים. כשל כזה מתרחש אם לדוגמא הנהג טוען שהוא אכן נסע על המדרכה, אבל רק כדי לצאת מחנייה רגילה או מחניית אופנועים. מנגד, יש כשלים ראייתיים במקרים שבהם נהגי אופנוע מעלים את הרכב שלהם למדרכה במקום שבו יש מדרכה מונמכת – אבל כדי להובילו אל מקום חנייה שמיועד להם.

המאפיין המשותף לכל הכשלים הנפוצים בכתבי התביעה שקשורים אל נהיגה על המדרכה הוא הנושא של הכוונה. אם הנהג ועורכי דינו יצליחו להוכיח שהנהיגה על המדרכה נעשה בשוגג, שהיא לא סיכנה אף אחד או שתנאי השטח לא אפשרו אף התנהגות אחרת – יכול להיות שבתי המשפט יתחשבו בכך. לכן, חשוב לערב את עורך הדין מוקדם ולהתייעץ איתו ביסודיות בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

בתוך מכונית

אולי יעניין אותך גם