נהיגה במהירות מפורזת – מה העונש על פי החוק

נהיגה מופרזת איננה מהווה לאחת העבירות על החוק השכיחות ביותר שבסופו של דבר נאכפות בתחום התעבורה, אלא בכל תחומי הדין.

הכביש הוא מקום מסוכן וגורמי האכיפה קפדניים מאוד בכל מה שקשור לעבירות התנועה השונות היכולת להביא לפגיעה ממשית בחיי אדם.

כיצד נהיגה במהירות מופרזת נאכפת? מה העונש על פי החוק? ובמידה וקיבלתם קנס או עונש כזה או אחר האם ישנם נסיבות בהם ניתן לבטל את העונש שהוטל? כל השאלות הללו ייענו במאמר זה.

 

כיצד ניתן לאכוף מהירות מופרזת?

שני הגורמים העיקריים באמצעותם משטרת ישראל מסתייעת בשביל לאכוף עבירות של מהירות מופרזות הם כמובן מצלמות מהירות המוצבות במרחבים השונים בישראל. כאשר מזהה מהירות העוברת על המהירות המותרת לפי החוק, המצלמה תצלם את הרכב הרלוונטי אליו יוגש הקנס שיצטרך .לשלם על מעבר על החוק.

אמצעי פופולרי נוסף הוא מארבים משטרתיים בנקודות שונות על הכבישים בארץ בהם באמצעות מכשיר מד לייזר יידעו לזהות נהיגה במהירות מופרזת. כאן וויז יתקשה יותר לסייע לכם, כאשר מארבים משטרתיים ואף שוטר בודד העומד על גשר הוא אירוע פחות צפוי ממצלמה המוצבת באורח קבוע בנקודה מסוימת.

בכל מקרה כמו שאתם מבינים, ישנם אמצעים רבים לאכיפה של מהירות מופרזת.

 

החוק היבש – מה העונש על פי החוק?

ישנם שני גורמים עיקריים שייקבעו את גובה הקנס אותו תצטרכו לשלם במידה ונהגתם במהירות מופרזת: מהו גובה המהירות שחציתם כאשר נהגתם מעל המותר על החוק והאם נהגתם בכביש עירוני או כביש בינעירוני.

ההבדל בין כביש בינעירוני ועירוני איננו משפיע על גובה הקנס אלא טווח המהירות בו נהגת מעל המותר לחוק המוביל בסופו של דבר לעונש כספי.

לדוגמא, במידה ונהגת במהירות של בין עשרים ושש לארבעים קמ"ש מעל המותר בכביש בין עירוני תחויב לשלם קנס של 750 ₪ ו 8 נקודות. לעומת זאת בכביש עירוני תצטרך לשלם גובה קנס דומה אך טווח המהירות יהיה בין עשרים ואחד לשלושים קמ"ש.

במידה והחריגה היא משמעותית מאוד העונש יכלול 10 נקודות והעמדה לדין כמו למשל במידה ובכביש עירוני עברתם את המהירות המותרת במעל ל50 קמ"ש.

 

סיכום – נהיגה במהירות מופרזת – מה העונש על פי החוק?

נהיגה מופרזת כמו שציינו היא תופעה שכיחה ביותר וככל הנראה שאתם מכירים לפחות בן אדם אחת וזה בלשון המעטה שספק קנס בגין נהיגה מופרזת.

במקרים מסוימים מדובר בסך הכל בקנס פשוט, במקרים אחרים הגובה הכספי יכול להגיע ל1500 ₪ ובמקרים מסוימים המשטרה תדרוש העמדה לדין.

מקרים מגוונים ומשתנים ממקרה למקרה, ובישראל ישנם המון מקרים. בכל מקרה במידה ואינכם מסכימים עם קנס מסוים שהינכם רוצים ייעוץ בנוגע לקנס או עונש שקיבלתם יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה מקצועי שיידע לתת לכם מענה משפטי לפי הצרכים שלכם

היכנסו ללינק לעורך דין תעבורה מקצועי! https://akrewi.co.il

 

זכוכית מגדלת ומאזניים

אולי יעניין אותך גם