מתי לבחור בקידום ממומן בגוגל לאתר של העסק

היום בלי נוכחות באינטרנט – כמעט ואין סיכוי שהעסק שלך יתקדם. זה לא משנה אם יש לך סלון יופי, חנות למכירת קומיקס או משרד עורכי דין – בלי אתר, יהיה לך מאוד קשה להשיג לקוחות. העובדה הזו היא לא סוד, ומרבית העסקים במדינת ישראל מחזיקים אתר בפורמט כלשהו. יש כאלה שמשקיעים בדף פייסבוק, יש את מי שמעדיף דווקא אתר וורדפרס, ויש מי שרוצים רק דף נחיתה.

בכל מקרה, התוצאה הישירה היא שהרבה מאוד עסקים הולכים לאיבוד עמוק בתוך תוצאות החיפוש של גוגל. אז איך לפרסם את עצמכם בגוגל? מתי ואיך עליכם לבחור בקידום ממומן בגוגל לאתר של העסק שלכם? כל התשובות נמצאות ממש בטקסט שלפניכם.

 

מה זה PPC ואיך זה קשור לקידום ממומן בגוגל

בואו נתחיל מהבסיס. כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל, אתם יכולים ללכת במסלול האורגני, או במסלול הממומן. קידום אתר אורגני נעשה על ידי חברות המתמקצעות בכך, והוא כולל העשרה של האתר שלכם בתוכן שימשוך גולשים, ושתילה של לידים (קישורים לאתר שלכם) ברחבי האינטרנט.

לעומת זאת, מסלול של קידום ממומן בגוגל הוא בעצם קמפיין פרסום שיותר דומה למודל הקלאסי. האתר מפורסם באמצעות פלטפורמות שונות (למשל Taboola), כשהתשלום עבור הפרסום מתבצע כל פעם שהקישור לאתר נלחץ. זה בעצם מה שעומד מאחורי PPC. PPC הן ראשי התיבות של המילים Pay Per Click, או בתרגום חופשי – תשלום לפי לחיצה.

 

מתי לבחור בקידום ממומן בגוגל לאתר של העסק

אז אחרי שהבנו את היסודות של קידום ממומן בגוגל, נשאלת השאלה מתי לבחור בקידום ממומן בגוגל לאתר של העסק שלכם. ובכן, התשובה הזו מתחלקת לארבע חלקים.

ישנן 4 דרכים לקדם את האתר שלכם בגוגל, וכל אחת מהן מתאימה לסוג קמפיין קצת שונה. אלו הן 4 הדרכים לבחור בקידום ממומן בגוגל:

  • קמפיין חיפוש (Search) – כשיש לכם אתר חדש, או כשיש לכם הרבה מאוד מתחרים ועוד לא עשיתם קמפיין קידום אורגני – קמפיין חיפוש הוא בשבילכם. במסגרת קמפיין חיפוש הקישור לאתר שלכם תמיד יופיע בראש החיפוש בגוגל.
  • קמפיין וידאו (YouTube) – יוטיוב היא חברת הבת של גוגל. ניתן לקנות פרסומות לאתר שלכם שיוקרנו בתחילת, אמצע או בסוף סרטונים, מתחת אליהם ובצידי העמוד. מתאים לקמפיינים אגרסיביים יותר.
  • קמפיין קניות (Shopping) – כחלק ממנוע החיפוש שלה, גוגל מציעה גם סקירה של מוצרים מאתרים שונים ישירות לדף תוצאות החיפוש. קמפיין קניות מתאים יותר לאתרים שמציעים מוצרים, ולא שירות.
  • קמפיין GDN (דיספליי) – במסגרת הקמפיין הזה, גוגל יציג פרסומות לאתר שלכם לפי הגדרות קהל היעד שתיתנו לו באתרים שונים. מתאים לשיווק ממוקד אוכלוסייה.

 

סיכום

לסיכום, קידום ממומן בגוגל מתאים למגוון רחב של עסקים. פנו לחברת קידום אתרים או חברת פרסום מקצועית, כדי לקצור את הרווחים שטמונים באינטרנט.

סטטיסטיקה

 

אולי יעניין אותך גם

מיטאפ המפקח למפתחי JS
דיגיטל

מיטאפ המפקח למפתחי JS

עולם הפרסום עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, כאשר האינטרנט והרשתות החברתיות הפכו להיות זירת הפרסום העיקרית. כדי להפוך לאנשי מקצוע בעולם הזה, חשוב להכיר את

קרא עוד »
דולרים
דיגיטל

האם אפשר להרוויח כסף באינטרנט?

אחת השאלות הנפוצות ביותר ששואלים אותנו מידי יום כשפוגשים אותנו ברחוב היא: "אתם באמת מרוויחים כסף מהאינטרנט?". הרי השכנים שלנו בלונדון כבר יודעים שאנחנו עובדים

קרא עוד »