מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם מס כמצוין בחוק. המס הופך עסקאות רבות לכאלו שהופכות פחות כדאיות אך יש מספר מקרים בהם ניתן לקבל פטור מהמס הזה. הנה הסבר קצר על מס שבח וכיצד ניתן לקבל פטור מלשלם אותו.

 

מה זה מס שבח?

מס שבח הוא מס שצריך לשל על רווחים שנצברו בעקבות עסקת נדל"ן. מס שבח עומד לרוב על 25 אחוז מהרווח ועל המוכר לשלם אותו תוך 60 יום מיום הרכישה. העובדה שהמס גבוה מאוד עלולה להפוך עסקאות ללא משתלמות ולכן מומלץ מאוד לבדוק היטב האם יש באפשרותם להשיג פטור מהמס.

תשלום מס שבח

שאלת מיליון הדולר: כיצד להשיג פטור ממס שבח?

רכשנו דירות להשקעה וכעת אנו רוצים למכור אותן, מזל טוב! כעת אנו רוצים לבדוק האם אנחנו צריכים לשלם את מס השבח או שאנו יכולים להנות מפטור מהמס. כדאי לשים לב שישנם מספר מסלולים בהם ניתן לקבל פטור מתשלום מס שבח ומומלץ לפנות לעורך דין או חברה המתמחה בתחום כדי לדעת על האפשרויות שלנו.

 

מתנה או ירושה

אחת הדרכים לקבל פטור מ תשלום מס שבח היא קבלת הדירה במתנה או בירושה. מעבר לעובדה שאדם קיבל את הדירה בירושה עליו לעמוד במספר קריטריונים נוספים על מנת להיות פטור ממס השבח. במידה והוא אינו עומד בהם הוא יצטרך לשלם את המס על אף שקיבל אותה בירושה או במתנה. במקרה של מתנה, נותן המתנה פטור מתשלום מס שבח אך במידה והמקבל בוחר למכור את הדירה, עליו לשלם מס שבח גם על התקופה בה הדירה הייתה ברשות נותן המתנה.

תשלום מס שבח

מכירת דירה יחידה ודירה שנייה

דרך נוספת לקבלת פטור ממס שבח היא מכירת דירה יחידה – מצב בו בעל הדירה החזיק בדירה אחת בלבד במשך 18 חודשים לפני המכירה. כאשר לאדם יש בעלות חלקית על דירה נוספת או כאשר הוא מוכר את דירתו וקונה דירה אחרת במקומה הוא עשוי להיות פטור ממס שבח.

 

תמ"א 38 ופינוי בינוי

במידה והדירה היא חלק מפרויקט תמ"א או פינוי בינוי מומלץ לברר האם ניתן להשיג פטור ממס שבח. לכל פרויקט יש תנאים משלו ולכן מומלץ להיוועץ בגורמים מוסמכים.

 

סיכום

מס שבח מאפשר להגדיל את הרווח על רכישת דירה בעשרות אחוזים. במידה ויש לכם אפשרות להשיג פטור מהמס הדבר עשוי להוביל לעסקה משתלמת בהרבה. הדרכים להשגת הפטור הם מכירה של דירה יחידה או דירה שניה, קבלת הדירה בירושה או במתנה ומכירת דירה שהיא חלק מפרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי. מומלץ לפנות לגורמים מיומנים ומקצועיים שיסייעו לכם בקבלת הפטור כדי שתוכלו להגיע לעסקה מיטבית.

תשלום מס שבח

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים

המדריך המלא לקרנות פנסיה

בעולם אידאלי, כולנו היינו לומדים כמה שנים, מתחילים לעבוד ואחרי 40 שנה פחות או יותר יוצאים לגמלאות. את המשכורת שקיבלנו באותן 40 שנה, תחליף קצבה

קרא עוד »