מי זכאי להחזר מס בזמן עוצר?

שנת 2020 הייתה שנה שניתן להגיד בלשון המעטה שהייתה לא טובה. מעבר לפגיעה הבריאותית והנפשית, הקורונה פגעה פגיעה משמעותית בכלכלה הישראלית. עצמאיים שעבודתם הופסקה כמעט לחלוטין בסגרים השונים וגם שכירים רבים פגשו לראשונה את המושג חל"ת, או אף פוטרו.

בכל אחד מהמקרים, העובדים הרוויחו פחות כסף באופן משמעותי מהצפוי. על כן, עובדים רבים – עצמאיים ושכירים – זכאים להחזר מס לאור הסגרים והעוצר. כל הפרטים לפניכם:

 

למה מגיע לי החזר מס ומה הקשר לעוצר?

החזר מס מגיע לעובד אשר שילם סכום גבוה יותר של מס הכנסה ממה שנדרש לשלם. מצב זה קורה מכיוון שמס ההכנסה שיורד בכל חודש מהמשכורת, מחושב עוד בתחילת שנת המס לפי צפי ההכנסה. התוצאה – במקרים בהם ההכנסה בפועל הייתה נמוכה מהצפוי, העובד שילם סכום גבוה יותר מהנדרש ועל כן זכאי להחזר הפער.

זכאות להחזר מס ניתנת לעובדים רבים בכל השנה בגין סיבות שונות (סיום תואר, שחרור, לידה, אזור מגורים וכד'). בנוסף לזכאויות אלה, עקב העובדה כי רוב העובדים הרוויחו בשנת 2020 סכום נמוך יותר מהצפי באופן גורף, ניתן לבקש החזר מס בגין פערי ההכנסות.

כל מי שהכנסתו בפועל הייתה נמוכה יותר מהצפוי, שילם ככל הנראה מס לפי צפי ההכנסות (הגבוה יותר), וזכאי להחזר מס לפי הפער שהיה אמור לשלם לאור הכנסותיו.

 

נשמע לי מתאים – איך מגישים את הבקשה?

ראשית, חשוב לציין לזכות רשות המסים שלאחר הקורונה והמשברים הכלכליים שפגעו כמעט בכל נפש – התהליכים התייעלו רבות והבירוקרטיה לא ארוכה ומתישה כפי שהייתה. כלומר, האישור להחזר המס יכול להינתן בצורה יחסית מהירה לאחר הגשת כלל המסמכים המאשרים את זכאותכם.

עובדים שכירים יבקשו טופס 106 מהמעסיק – טופס זה מהווה סיכום של כלל הכנסותיכם והניכויים בפועל והוא יסייע לכם בבחינת הבקשה מול פקיד השומה, בצירוף טופס 135 לבקשה להחזר מס.

עצמאיים ישתמשו בדו"ח הסיכום השנתי הממולא כך או כך, בצירוף טופס 137 לבקשה להחזר מס.
יש לוודא כי כלל הטפסים והאישורים ממולאים באופן הנכון ביותר – על סמך טפסים אלו תיבחן הבקשה.

לבסוף, רצוי טרם הגשת הבקשה להיכנס לפורטל נקודות הזיכוי באתר רשות המסים – יכול להיות שתגלו קריטריונים נוספים בהם אתם עומדים שיכולים לזכות אתכם בהנחה נוספת למס ההכנסה.

ברגע שכלל הטפסים מוכנים, יש להגיש אותם באופן ידני ללשכת פקיד השומה אליה אתם שייכים.

שימו לב – ניתן להגיש בקשה להחזר מס בתום שנת המס עליה תרצו לקבל את ההחזר, ולא יאוחר מ- 6 שנים מאותה שנת המס. בנוסף, אם אתם זכאים להחזרי מס על כמה שנים, תיאלצו להגיש בקשה נפרדת על כל שנה.

רצוי להיעזר בחברה ייעודית, שתדע למצות לכם את כלל הזכויות המגיעות לכם ולעזור לכם במסע האין – סופי לקבלת החזר מס. כנסו למידע נוסף.

חישוב החזר מס בזמן עוצר

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »