מיתוג עסקי לחברות ענק – איך מתחילים את התהליך

מיתוג עסקי לעסקים קטנים ומיתוג עסקי לחברות גדולות הם בהכרח שונים זה מזה – הם מבוססים על תשתית קיימת שונה, וחותרים להשיג יעדים בסדרי

גודל שונים.

נעבור כעת על הנקודות החשובות במיתוג עסקי לחברות ענק, וכיצד מתחילים את התהליך.

 

שימוור בסיס הלקוחות הקיים

מה שהופך חברה לחברת ענק הוא קהל הלקוחות הקיים שלה. אם החברה מוגדרת כמוכרת וגדולה, ככל הנראה מכירים אותה צרכנים רבים ומבקשים את שירותיה באופן תדיר, מה שגורם לה להצליח ולשגשג. המיתוג העסקי של חברה כזו צריך לשים לו כמטרה את שימור בסיס הלקוחות הקיים. כלומר – על מנת שחברת ענק תישאר גדולה ומוצלחת היא צריכה שהלקוחות שלה יזכרו אותה ולא יעזבו אותה לטובת מתחרות. מה שחשוב בתור התחלה הוא לאפיין את קהל היעד הנוכחי, ולוודא שהמיתוג נשאר רלוונטי לו, ומגיע אליו באופן עקבי ושוטף.

 

להזכיר ולהישאר רעננים בתודעה

כאמור, חברות גדולות מאופיינות בקהל יעד רחב ונאמן. עם זאת, גם קהל שנחשף לחברה ולשירותים שלה, ומכיר אותה היטב – כדאי מפעם לפעם לרענן את זכרונו ולעורר בו את החשק או הצורך. ניקח לדוגמה חברת ענק כמו קוקה-קולה – כולם מכירים אותה ונחשפו אליה באיזשהו שלב, אבל מה שהיא שמה לה למטרה הוא להזכיר לצרכנים בנקודות זמן מוגדרות שכדאי להם לצרוך את המוצר, ולהזכיר להם למה הם אוהבים לעשות זאת ומתי. בדומה לזה, כל חברה גדולה ופופלארית צריכה לתזכר ולדרבן את הלקוחות שלה לבצע השקעה נקודתית ומוגדרת מפעם לפעם.

חברות מקצועיות למיתוג עסקים, כמו למשל shtik media, מתמחות בין היתר גם בתפעול האסטרטגיה הזו, ושימוש מושכל במיתוג מתזכר שמעודד את הצרכנים לבצע פעולות שקשורות בעסק.

 

להישאר מעודכנים בהתאם לרוח התקופה

מיתוג לא קיים בוואקום, אלא מתכתב באופן ישיר עם טרנדים תקופתיים והלכי רוח חברתיים. מיתוג מוצלח הוא כזה שיכול לייצג את ערכי העסק ומהותו באופן עקבי, אך עושה זאת באופן שלא מנותק מהאופנות הפרסומיות בשוק, ומתעדכן לצד הטעם המשתנה של הצרכנים באקלים החברתי שבו הם נמצאים. כמובן, לא כל טרנד ראוי לשימוש, אבל היופי הוא להבין מה עובד ואהוב, ויכול לעבוד לטובת העסק ומול קהל היעד שלו.

 

להכניס עניין למערכת היחסים

כמו מערכות יחסים זוגיות שנמשכות לאורך זמן ומצריכות הכנסה של עניין וריגוש חדשים מדי פעם – כך גם מיתוג של חברות עם בסיס לקוחות יציב לאורך זמן וגדול צריכות לדאוג שהלקוחות יחוו ריגוש מחודש מדי פעם, ולא יפלו לשיעמום של ההיכרות. המיתוג צריך לעיתים לסקרן, לעורר רגש או מחשבה, ולהצית מחדש סנטימנטים או תשוקה לעסק המתפתח.

 

לסיכום

חברות ענק שיש להן לקוחות רבים וקבועים חייבות להימנע משאננות. כדאי  לחשוב במיתוג על שימור הלקוחות, תנועתיות לאור רוח התקופה, ויצירת ריגושים ששומרים על עניין.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »