מה היתרונות בתואר ראשון בתחום החינוך

תואר ראשון בתחום החינוך הוא תואר חשוב מאוד ויש לו יתרונות רבים. היתרונות הרבים יכולים לעזור לאדם לבחור ללמוד את המקצוע, יכולים לעזור לסטודנט להמשיך ללמוד עם רצון ומוטיבציה למרות התקופות הקשות בלימודים והיתרונות יכולים לעזור לבוגרים להתחיל להשתלב בתחום החינוך. תואר ראשון מקנה לבוגרים שלו ידע רב וניסיון פרטי בתחום החינוך, העזרה, הטיפול והתרומה לקהילה. 

 

הנה מספר יתרונות לבוגרי תואר ראשון בתחום החינוך

1. תעסוקה יציבה – בשוק יש ביקוש גדול למורים ומחנכים ולכן אין להם כמעט פחד מאבטלה. גם אם הם יפוטרו או יתפטרו, הם יוכלו למצוא בקלות משרה חדשה. כל עוד המורה הוא איכותי ומקצועי, הוא "ייחטף" במהירות בכל מקום אליו הוא יפנה.

2. שליחות – העבודה של מורה ומחנך היא חשובה מאוד ותחושת השליחות של המורה היא עצומה. באמצעות משרת מורה ומחנך, המורה יכול לייצר משמעות ענקית ולשנות את חייו של החניך או התלמיד שלו. הדמויות האלו בחיים של אחרים הן דמויות כל כך חשובות והערך שהן נותנות מלוות את החניכים לעוד שנים ארוכות קדימה.

3. תנאים – לעובדי הוראה, במיוחד במערכת החינוך, יש תנאים מעולים בכל מה שקשור לשעות עבודה וחופשות. עובדי הוראה יכולים לסיים את היום שלהם בשעה מוקדמת, לא לעבוד חודשיים בחופש הגדול, לא לעבוד בימי חופשה, הם מקבלים יום חופש נוסף בשבוע ויכולים לצאת לשנת שבתון בכל מספר שנים. כמובן שלכל עבודה יש חסרונות אך היתרונות הללו הן יתרונות מצוינים שיכולים להוות פתח לעוד מספר עיסוקים שונים ומגוונים.

4. הטבות – ארגון המורים ועובדי משרד החינוך הוא ארגון גדול. בראש ובראשונה הוא דואג לזכויות של המורים ולכן המורים יודעים שיש להם גב. בנוסף, הארגון מעניק מגוון רב של הטבות משתלמות במיוחד.

 

לא רק עבודה בבית ספר

גם אם בוגר תואר ראשון בחינוך מחליט לא לעבוד בבית ספר, יש לו מגוון אפשרויות שעומדות לפניו בתחום החינוך. הוא יכול לעבוד עם ילדים בסיכון, עם ילדים במסגרות של חינוך מיוחד, עם קשישים, עם אוכלוסיות חלשות בקהילה ובכל מרכז קהילתי בתוך עירייה.

 

לא רק עבודה בתחום ההוראה

בוגרי תואר ראשון בחינוך לא חייבים להיות מוגבלים רק למקצועות ההוראה למרות שחינוך והוראה הם המקצועות הברורים מאליהם כאשר מסיימים תואר ראשון. הבוגרים יכולים להשתלב בתעשיות שונות ולעבוד בתחומי ההדרכה, תחומי הטיפול ותחומי הייעוץ. בעקבות התואר יש להם את כל היכולות הנדרשות לעיסוק בתחומים אלו.

 

לסיכום, תואר ראשון בתחום החינוך – לא מה שחשבתם

ששומעים תואר ראשון בחינוך, תמיד מכוונים למורים, ואולי כולם נזכרים במורים ובמחנכים בבית הספר היסודי. זהו יכול להיות המצב אך לא תמיד. תואר בראשון בחינוך מקנה יכולת תעסוקה גבוהה מאוד: משרות בבתי ספר, משרות חינוך מחוץ לבתי ספר וגם במשרות של ייעוץ, טיפול והדרכה. מלבד אלו למורים ולעובדי החינוך יש תחושת שליחות גבוהה והטבות שונות.

תואר ראשון

אולי יעניין אותך גם

הגדרות אקדמיות
לימודים

7 עקרונות חשובים לדיבייט

דיון הוא כלי חיוני בטיפוח חשיבה ביקורתית, תקשורת יעילה וחתירה לאמת. בין אם זה מתרחש במסגרות אקדמיות, בפורומים פוליטיים או בשיחות סתמיות, דיבייט מאפשר לאנשים

קרא עוד »
מאמרים אקדמיים
לימודים

מאגרי מאמרים אקדמיים מומלצים

בין אם אתם סטודנטים לתואר ראשון או תארים מתקדמים, כתיבת עבודה אקדמית נחשבת לאחת המטלות המאתגרות ביותר במהלך הלימודים, מה שמוביל סטודנטים רבים לדחיית המטלה,

קרא עוד »
נושא שכדאי ללמוד היום
לימודים

איזה מקצוע כדאי ללמוד היום?

אם בעבר ילדים נשאלו מה החלום שלהם והיו מחזירים תשובות כמו כבאים, כדורגלנים, מדענים או אסטרונאוטים, היום המצב שונה בתכלית. הדורות האחרונים כבר יודעים שהכיוון

קרא עוד »
עובדים
לימודים

מכללת נאיה – הדרך שלך להצלחה

מי מכם שמעוניינים להתמקצע בתחום ה – DATA  צריכים להכיר מקרוב את מכללת נאיה שנחשבת למכללה הטכנולוגית הטובה והמובילה ביותר בארץ. לאחרונה קראנו עליה לא

קרא עוד »
לימודי ייעוץ זוגי
לימודים

למה ללמוד ייעוץ זוגי

פתגם נפוץ באנגלית אומר: “Happy Wife – Happy Life” (בעברית: אישה מאושרת – חיים מאושרים). הדבר הזה נכון כמובן לא רק בקשר לאם האישה מאושרת,

קרא עוד »