מה ההבדל בין צלם אומנותי לבין צלם אירועים

כפי שיש התמחויות שונות של רופאי שיניים ועורכי דין, יש התמחויות שונות בכל הנוגע לתחום הצילום. כדי להציג בפניכם את כל ההבדלים שקיימים בין צלם אומנותי לצלם אירועים, נפגשנו עם צלם בעל ניסיון רב בתחום וריכזנו את כל המידע שחשוב שתדעו במקום אחד, ממש כאן:

 

הבדל מספר 1  – העיסוק

ההבדל הראשון שאפשר לשים לב אליו ברגע הוא העיסוק השונה של כל אחד מהם. צלם אומנותי מתעסק בתחום האמנות והעיצוב, בזמן שצלם אירועים מתעסק בתחום האירועים. כידוע, מדובר בשני תחומים שונים לחלוטין, שכן, צלם אירועים מגיע לצלם באירועים מהסוגים הבאים:

  • ברית
  • בר מצווה\בת מצווה
  • חתונה
  • אירועי חברה
  • כנסים וכו'

 

בזמן שצלם אמנותי מצלם באירועים מהסוגים הבאים:

  • ­צילומי תדמית
  • צילומי אופנה
  • צילומי מוצר וכו'

 

הבדל מספר 2  – סוג ההתמחות

ההתמחות של כל אחד מהצלמים היא שונה. צלם אירועים מתמחה בתחום במהלך קורס שבו הוא לומד את כל כללי הצילום, זוויות הצילום האפשריות, התנהלות אל מול לקוחות במהלך אירועים וכו'. ראוי לציין כי שם הקורס נקרא ברוב המקרים "קורס לצילום אירועים". בזמן שצלם אומנותי לומד בדרך כלל קורס ארוך יותר ובמהלכו הוא מתמחה בפן האומנותי שנוגע לזוויות צילום של פריטים דוממים (כמו מוצרים מסוימים), של דוגמניות ועוד. הקורס שבו מתמחה צלם אומנותי בדרך כלל נקרא "צילום אומנותי", "צילום מוצר" וכו'.

 

הבדל מספר 3 – מיקום הצילומים

תדמיינו רגע אירוע בר מצווה או חתונה. החוגגים בדרך כלל מצטלמים במקומות קבועים, למשל, בביתם, באולם, בחצר שנמצאת מחוץ לאולם וכו'. כך שצלם אירועים מגיע ברוב המקרים אל אולמות אירועים, בתים של אנשים, גני אירועים וכו' כדי לצלם אירועים שונים ואנשים במקומות שונים. לעומת זאת, צלם אומנותי מצלם ברוב המקרים בתוך סטודיו וחללים סגורים. במקרים מעטים, צלמים אומנותיים עורכים צילומים מיוחדים מחוץ לסטודיו, אבל בדרך כלל, יש חלק מסוים של צילומים שמתבצעים בתוך חלל סגור.

 

הבדל מספר 4 – הציוד הדרוש

ראוי לציין את ההבדל שנראה לעין עבור מי שמכירים את אחד מתחומי הצילום הללו לעומק – הציוד. יש הבדל משמעותי בהחלט בין הציוד הדרוש לצלמים אומנותיים לבין זה שדרוש לצלם אירועים. ניתן לומר כי צלם אומנותי בדרך כלל צריך להביא עמו במות, בדים, תפאורה וכו'. בזמן שצלם אירועים לא תמיד צריך לדאוג לפריטים אלו (אלא רק במקרים שבהם מדובר בצילומים מיוחדים שנקבע מראש כי הם יתקיימו בתוספת עיצוב ייחודי וכו').

 

סיכום

עד כאן כל ההבדלים בין צלם אומנותי לבין צלם אירועים. כעת, כשידועים לכם כל ההבדלים הללו, אתם יכולים לדעת איזה צלם אתם צריכים להזמין לאירוע הבא או להפקה הבאה שלכם. לנו נותר רק לאחל לכם שתהיה בחירה נכונה ומדויקת עבורכם.

צלם אירועים

אולי יעניין אותך גם

אולם אירועים על הים
אירועים

אולם אירועים על הים

במהלך חיינו יש מספר אירועים משמעותיים שאנחנו רוצים לחגוג בצורה המיוחדת ביותר שאפשר עם האהובים והיקרים שלנו. ומה יותר מיוחד מלחגוג זאת באולם שמוקף ביופיו

קרא עוד »
אינסטהבלוק
אירועים

3 פריטים מקוריים לאירוע הבא

הפקה של אירועים הפכה בשנים האחרונות לעניין מורכב שמצריך היכרות עם הפרטים הכי קטנים. עובדה זו נודעה לנו לאחרונה, כשמצאנו את עצמנו מפיקים אירוע בר

קרא עוד »