מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח המגן על המבוטחים מפני כל תאונה או פגיעה בכל שעות היממה ובכל מקום.

במידה והפגיעה מחייבת אשפוז או סיעוד, גורמת לאי כושר עבודה זמני, נכות צמיתה או חלילה מוות ניתן לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח. קבלו את המדריך לתביעת ביטוח תאונות אישיות.

 

הוכחת הפגיעה לחברת הביטוח

כאשר אדם הנפגע בתאונה כלשהיא, בין אם מדובר על שבר בגפיים, אשפוז או זמן החלמה ארוך ועל כן איבד את כושר עבודתו באופן זמני, ובין אם נפגע כתוצאה מכוויה וזקוק לסיעוד ושיקום, יהיה זכאי לקבל פיצוי כספי מהביטוח על פי הפוליסה. לפיכך, יש להמציא לחברת הביטוח אישורים רפואיים המוכיחים שהפגיעה נגרמה עקב תאונה, תקופת הנכות הזמנית, האשפוז או דרגת הנכות הצמיתה. לעיתים חברת הביטוח תאלץ את המבוטחים לעבור בדיקה רפואית גם אצל רופאים מומחים מטעמם ותקשה על התביעה במידה ותבעתם את הפוגע במשפט אזרחי או שמבחינתם הנזק שנגרם לכם נמוך ממה שמתואר בפועל. לא פעם מבוטחים מקבלים רק חצי מהפיצוי המגיע להם באמת. בשל עובדות אלו, חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות אישיות ולבדוק את הזכויות שלכם והפיצוי המקסימלי.

 

איך חברות הביטוח קובעות את הפיצוי?

במידה ונפגעתם וקיבלתם אחוזי נכות, גובה הפיצוי יהיה בהתאם לדרגת הנכות בין אם היא זמנית ובין אם היא צמיתה. גם עבור שברים מגיע פיצוי. למשל בגין שבר ביד הפיצוי הוא 10% מהגובה המקסימלי. את אחוזי הנכות מקבלים מרופא מומחה בתחום ולפיכך עורך הדין יכול לסייע לכם ולהפנות אתכם לרופאים שיתנו לכם את אחוזי הנכות שבאמת מגיעים לכם.

 

מתי חברות הביטוח דוחות את התביעה?

במקרים בהם חברת הביטוח דוחה את התביעה ולא מעניקה שום פיצוי, על אף שהוא מגיע, חשוב למצות את כל הזכויות המגיעות לכם בפוליסת הביטוח באמצעות עורך הדין. לפיכך, מומלץ מההתחלה להגיש את התביעה באמצעות עורך דין ובמידה ומקבלים דחיה לא לוותר ולערער עליה עם עורך דין מומחה ומנוסה בתחום המכיר את כל ההיבטים המשפטיים. אל תתנו לחברות הביטוח לנצל את חוסר הידע שלכם ולדחות את התביעה או לשלם לכם פחות ממה שמגיע לכם. במידה ויש צורך לגשת לבית המשפט, עורך הדין ייצג אתכם במשא ומתן בכל הנוגע לתביעה.

 

חוק ההתיישנות לגבי הגשת תביעות

כדי להגיש תביעה בגין תאונות אישיות יש להגישה עד 3 שנים מיום המקרה. כל מה שיוגש לאחר מכן לא יזכה אתכם בפיצוי. גם אם רק דנים עם חברת הביטוח זה לא עוצר את ההתיישנות. רק כאשר מתחיל תהליך משפטי ההתיישנות נעצרת, דבר שייתן לכם זמן רב על מנת לגבש את התיק ולזכות בפיצוי הגבוה ביותר. ככל שתקדימו להגיש את התביעה באמצעות עורך הדין, כך תוכלו לקבל את הפיצוי במלואו.

 

משקל

אולי יעניין אותך גם