מדריך קצר לניהול תיק בצורה נכונה מול עורך דין

כשמדברים על ניהול תיק מול עורך דין, מדברים על כמויות (בלתי נסבלות) של מסמכים, אסמכתאות, אישורים, תמונות, ראיות ועוד.

אין ספק, עולם המשפט הוא מורכב וכך גם ניהול התיקים בעולם זה.

אם כך, הכנו עבורכם מדריך ניהול תיק מול עורך דין בכל הדינים.

כל עוד פלוני או פלונית צריכים סיוע משפטי מעורך דין, הם חייבים לדעת לנהל נכון את התיק מולו. לפיכך, יהיה חשוב גם לדעת כיצד לאתר את עורך הדין הנכון. לאחר שאתם מאתרים עורך דין בדינים הרלוונטיים לכם, אתם יכולים להתחיל בהליך המשפטי. ורגע לפני שגלגלי הצדק מתחילים לנוע, הלקוח של עורך הדין יצטרך לדעת כיצד לנהל את התיק מולו.

 

מה מצריכה ההתנהלות אל מול עורך דין?

בסופו של דבר, ההתנהלות אל מול עורך הדין מצריכה איסוף של המון מידע מסוגים שונים. לא פעם, תיקים משפטיים יכולים לקום וליפול על הפרטים הכי קטנים, שנראים אפילו לא משמעותיים מדי. אז אם מדברים על ניהול נכון של תיק מול עורך דין, מדברים על איסוף של כל מסמך ומסמך, כל פריט מידע הכי קטן.

כמו כן, ההמלצה היא לתעד שיחות ולתעד התכתבויות דיגיטליות עם עורך הדין. במהלך ניהול של תיקים משפטיים, אתם תצטרכו לחזור לא פעם אחור ולדלות מידע מהעבר. אם תנהלו רשומות אקסל (EXCEL) מדויקות, יהיה לכם קל לחזור בדיעבד אל כל פריט מידע הכי קטן.

 

איתור עורך הדין הנכון ותיעוד ההתנהלות מולו

לאחר שנתקלנו באתרים כמו https://grinberglaw.com ודומים לו, הבנו עד כמה חשובה הפנייה לעורך דין במקרים מסוימים. אבל יחד עם הפנייה לעורך הדין, חשוב לדייקה כמה שיותר. למעשה, ניהול התיק אל מול עורך הדין מתחיל לפעמים כבר בפגישת הייעוץ הראשונה. במיוחד אם אתם ממשיכים הלאה עם אותו עורך דין גם לאחר פגישת הייעוץ.

בפגישת הייעוץ אל מול עורך דין, אתם למעשה כבר מתכננים איזושהי תוכנית עבודה מובנית מראש. התיעוד של תוכנית העבודה יאפשר לכם להתנהל בהמשך נכון יותר. במילים מדויקות יותר, זה יאפשר לכם לתאם ציפיות עם עצמכם. לא פעם, אנשים מצפים להרים וגבעות ממערכת המשפט ומתאכזבים לגלות אחרת. אם כך, תתעדו את תוכנית העבודה אל מול עור הדין כבר מראש, ככה שלא תצטרכו לחיות באילוזיות לגבי הצפי המשפטי.

 

כדאי לערוך מחקר שוק מקדים לפני הסתייעות בעו"ד

ועוד דבר חשוב, אנחנו ממליצים לערוך מעין מחקר שוק והשוואת מחירים בין עורכי דין. כל עורך דין עשוי לגבות ממכם תמחור שונה האחד מהשני. זה מה שמצד אחד עשוי לבלבל בבחירה בין עורכי דין. אבל מצד שני, זה מאפשר קיום של תחרותיות בשוק. מה שנקרא "צרכנות בריאה". אם כך, תערכו את מחקרי השוק שלכם ותסתייעו באיש המקצוע הנכון.

 

אישה קורא ספר

אולי יעניין אותך גם