המדריך המלא לבחירת משחקי קופסא המתאימים לילדים בני 4

ילדים בני 4 נוטים לגשת לפינות המטבח שבגן ובבית, כדי לשחק לבדם במשחקים סוציו דרמטיים (משחקי דמיון) שחשובים להתפתחות. לצד זאת, הורים וגננות תרים אחר משחקי קופסא שמתאימים לגיל זה, משום שאלה מאפשרים לשתף ילדים נוספים ולפתח שני תחומים חשובים: קוגניטיבי וחברתי. מדריך זה יציג בפניכם את האינפורמציה הדרושה לכם בכל הנוגע לבחירת משחקי קופסא שעונים על הקריטריונים הללו. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתבחרו את המשחק הנכון עבור ילדיכם.

 

בחרו במשחק שיעודד הזמנת חברים

אם אתם רוצים לבחור במשחק שיענה על הפן הקוגניטיבי והחברתי, עליכם לשים לב שאתם מבוחרים במשחק שמחייב משחק מול חבר. ניתן לזהות את המשחקים הללו בהתאם להנחיות שמופיעות על גבי הקופסא. שכן, במרבית המקרים יש סימן שמראה כמה שחקנים יכולים לשחק בו.

נמליץ בתור התחלה לבחור במשחקים שמתאימים ל – 2 שחקנים ולאחר זמן מה, לצרף שחקן נוסף. כך תאפשרו לילד לחלוק את המשחק עם אחרים באופן הדרגתי. אם אתם רוצים לפתח אצל הילד יכולות שונות, עליכם לבחור בכמה משחקים שכל אחד מהם עונה על אחד מהפרמטרים הבאים:

  • זיכרון
  • קשר עין – יד
  • מוטוריקה עדינה

בשורות הבאות נרחיב אודות כל משחק, כדי שתוכלו לקשר בין ההגדרה לאפשרות שתוצע לכם בחנויות המשחקים.

מִשְׂחָק

דוגמא למשחק זיכרון

קיימים כל מיני משחקי קופסא לגיל 4 שמאפשרים לפתח את הזיכרון. "מה בתמונה" הוא אחד מהם. מדובר במשחק שמצריך מהשחקנים להתבונן בתמונה מסוימת לפרק זמן קצר ולשנן את הפריטים שנמצאים בה. מי שמצליח לזכור את מרבית הפריטים הוא המנצח במשחק.

 

דוגמא למשחק עם תיאום קשר עין – יד

מי שעוסקים בתחום החינוך לגיל הרך, ידעו לומר לכם גם מתוך שינה שחשוב לבחור במשחקים שמאפשרים לפתח קשר עין – יד. הכוונה למשחקים שמצריכים מהשחקנים לפעול תוך איסוף או מגע בחלקים מסוימים במהירות. המשחק המתאים לקטגוריה זו הוא "קלאק קלאק" שנמצא כמעט בכל גן ילדים. ניתן למצוא אותו באתר קידסבסט ומומלץ להעניק אותו במתנה לילד שישמח להבין את המשמעות של שם המשחק תוך זמן קצר.

 

דוגמא למשחק שמצריך שימוש במוטוריקה עדינה

לא ניתן לכתוב מדריך שעוסק בבחירה נכונה של משחקי קופסא שמתאימים לבני 4, מבלי להציג את האפשרות שמחזקת את המוטוריקה העדינה. שכן, זו חשובה מאוד לקראת ההכנה לכיתה א' (מאפשרת להכין את כף היד לשימוש עדין בעיפרון). תוכלו למצוא הרבה משחקים שעונים על קטגוריה זו, כאשר "הך בפטיש" הוא המשחק המוכר ביותר שמאפשר להכיר בין היתר צורות הנדסיות ולפתח קשר עין – יד.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שיאפשר לכם לבחור במשחק קופסא שמתאים לבני 4. בשלב זה אתם יודעים שיש תחומים מסוימים שצריך לחזק בגילאים אלה וברור לכם מהם. לנו נותר רק לאחל שתבחרו נכון ושילדיכם ייהנה ויתפתח מהמשחקים שתבחרו עבורו.

משחקי קופסא מתאימים

אולי יעניין אותך גם