האם ניתן לערער על הערכת שמאי משכנתא?

על מנת שהבנק יוכל לקבוע מה יהיה גובה ההלוואה שנותן, ההשתתפות העצמית או כל תנאי אחר, הוא דורש הערכה של שמאי משכנתא.

מה זה אומר והאם ניתן לערער על כך?

לקיחת משכנתא מלווה פעמים רבות בחוסר ידע ואפילו פחד מהעולם הרחב הזה. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת להבין מה נכון לעשות ועל מה לא כדאי לוותר. בהמשך נתמקד בהערכת שמאי וערעור עליה.

 

שמאי משכנתא

כאשר תגשו לבקש משכנתא מהבנק אחד הדברים החשובים שהוא יקבע בעבורכם הוא גובה ההלוואה אשר הוא מוכן לתת לכם בהתאם למחיר הנכס וגובה ההשתתפות העצמית שתדרשו על מנת לקנות את הנכס. מחיר הנכס משפיע גם על גובה ההלוואה, אך גם על כמה יקבל הבנק באם יאלץ לממש את הנכס ולמכור אותו במקרה של בעיה בהלוואה. לצורך כך, מבקשים הבנקים הערכה של שמאי משכנתא אשר יקבע מה מחיר ושווי הנכס האמיתי.

 

שמאי מהבנק

כאשר ניגשים לבקש הלוואה בעבור משכנתא מהבנק, הוא דורש הגשת דוח שמאי משכנתאות שיעריך את שווי הנכס אשר עתיד להיות פיקדון בעבור ההלוואה שתינתן. חשוב להבין כי הערכת השמאי מתאפשרת רק מאנשי מקצוע אשר נבחרו על ידי הבנק. למרות שהתשלום לשמאי מתבצע על ידי מבקש המשכנתא, השמאי מוכר על ידי הבנק ונבחר על ידו, מה שמאפשר לו לסמוך עליו.

 

ערעור על הערכת שמאי משכנתא

בעיקרון אין אפשרות לערער על הערכתו של שמאי משכנתא והסכום אשר הוא קובע הוא הסכום אשר לפיו ילך התהליך. כמובן שבמקרים חריגים ניתן לחרוג מקביעה זאת ולנסות לערער על ההחלטה של השמאי מטעם הבנק. מכיוון שאנשי המקצוע הללו נבחרים על ידי הבנק, יש לו אמון בהם אשר גורם לכך שכביכול אין למה לערער עליהם וההמלצה שלהם היא הקובעת והאחרונה בנושא.

 

הערכת שמאי נוספת

הערעור על הבנק חייב להגיע בצירוף של הערכת שמאי נוספת אשר הבנק יבקש או שתוגש על ידי מבקש המשכנתא. סביר כי הערעור לא יתאפשר או יתקבל אך ללא ספק שווה לנסות ויתרה מכך, שווה לערב בכך איש מקצוע שמבין בתחום וידע כיצד אפשרי לקבל הצעה נוספת. מכיוון שיש להערכת השמאי ערך רב בקביעת סכום ההלוואה, כדאי לא לוותר על התהליך ולנסות להיטיב אותו.

הערכת שמאי מאפשרת לבנק לקבל תמונת מצב מקצועית ואמיתית באשר לשווי והמחיר של הנכס עליו ניתנת המשכנתא. למרות שמבקש המשכנתא נוקב במחיר שאותו הוא עתיד לשלם, אין זה אומר שמדובר בשווי הנכס האמיתי מתוך הבנה שהמוכרים רוצים לעשות מהמכירה רווח וגם כי לא תמיד מדובר בסכום האמיתי. באם ההערכה לא מותאמת למחיר או רחוקה ממה שביקש או צריך הלווה, באפשרות חריגה יוכל לערער על ההחלטה ולנסות לשנות אותה.

 

שעון ומטבעות

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע

6 התפקידים המרכזיים של HR

HR זה ממש לא מסתכם בלהביא דונאטס ממקום שווה להאפי האוור, וזה בטוח לא שם טרנדי ל׳׳מזכירה׳׳. עולם משאבי האנוש הוא עוגת שכבות מופלאה של

קרא עוד »
ביקורת מבנים לליקויים הנדסיים
בעלי מקצוע

זיהוי ליקויים הנדסיים: החשיבות של בדיקות מבנים לוידוא תקינותם

ליקויים הנדסיים בבניינים עלולים להוביל לסיכוני בטיחות משמעותיים, להפסדים כספיים ולחבויות משפטיות. חיוני לבצע בדיקות בנייה יסודיות כדי לזהות ליקויים פוטנציאליים ולוודא תקינות מבנית. מאמר

קרא עוד »
מזגן מרכזי
בעלי מקצוע

כך תוודאו שהמזגן המרכזי נקי

מזגן מרכזי הוא מזגן שמקרר מספר חללים בעזרת יחידת קירור אחת ומערכת צינורות, שמעבירה את האוויר אל כל החדרים אותם הוא ממזג. בניגוד למזגנים רגילים,

קרא עוד »
מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי
בעלי מקצוע

מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי?

למידה של מירוץ נכון במכונית קארט יזניק את כישוריכן כנהגים לרמות אסטרונומיות, אפילו בעת נסיעה בכבישים רגילים. כל זאת בזכות הכלים הרבים שקשורים לנהיגה שאותם

קרא עוד »