למה חשוב לעשות השוואת בין קופות הגמל להשקעה השונות

כדי לבחור קופת גמל, חייבים לעשות השוואות, ככה תדעו איזו קופת גמל היא המשתלמת ביותר ותדעו לעשות בחירה טובה. במצטבר, מדובר פה על אלפי שקלים שתוכלו לחסוך על ידי השוואה פשוטה בין קופות הגמל, הריביות, דמי הניהול, החיסכון שיצטבר בטווח הארוך. בואו ותכירו מה בדיוק אתם צריכים לדעת ואיך עושים את ההשוואה הזו בלי לשבור את הראש.

 

מהי קופת גמל?

קופת גמל היא כלי חיסכון, בדרך כלל פנסיוני אך לא רק, ישנם סוגים רבים של קופות גמל שונות לסיטואציות שונות והתאמות לצרכים שלכם. מדובר במעין עידוד אנשים לחסוך בכל דרך אפשרית, יחד עם תנאים והטבות מדובר בדרך נוחה ואטרקטיבית מאוד לחסוך בכל מיני דרכים ולכל מיני מטרות, ובתמורה לחסכונות האלו המדינה נותנת לכם הטבות מס.

 

זה עניין של תשואות

שימו לב שהחלק הכי מהותי בכל העניין זה התשואות מתוך החסכונות האלו, בסופו של דבר אנחנו חוסכים את הכסף אך גם משקיעים אותו על מנת שיהיו לנו תשואות מהסיפור. ולכל קופת גמל יש תנאים שונים ותשואות שונות, זה עניין של איזו קופה, איזה מסלול ועוד המון פרמטרים, אך חשוב להבין שלשם צריך למקד את העיניים, התשואות זה החלק המשתלם.

 

השוואת קופות גמל

בכדי לבחור קופת גמל, אתם צריכים להתחיל לעשות השוואת קופות גמל להשקעה, ככה תדעו מהי קופת הגמל המשתלמת ביותר. במצטבר זה יכול להיות עניין של אלפי שנים של חיסכון, בעזרת ההשוואה של דמי הניהול, אחוזי הריבית וכל ההיבטים השונים, תוכלו לקבל תמונה טובה יותר ולהבחין מה הקופה המשתלמת והטובה ביותר שתרצו לחסוך ולהשקיע אצלה.

 

השוואת תשואות

קופות גמל מרוויחות באופן אקטיבי על ידי ההשקעות השונות, ופה נכנס הסיכון, ההשקעות אינן חסרות סיכון אך כן יש מקום לבחירת רמת הסיכון. ההשוואות בתחום הזה צריכות להיות בהקשר של רמת תשואות מול רמת סיכון, שהשאיפה היא כמובן כמה שיותר תשואות וכמה שפחות סיכון, כל מסלול מאופיין אחרת ובהתאמה גם מוביל לתשואות אחרות.

 

איפה עושים השוואות כאלו?

ניתן לעשות את ההשוואות האלו בפורטל ביטוחים, שם תמצאו את כל המידע שאתם צריכים על כל המסלולים השונים, התנאים, ההטבות, התשואות האופייניות. אם יש לכם התלבטות וחסר לכם מידע, שם זה המקום בו תמצאו את כל הפרטים החשובים. כשתוכלו לראות את כל הפרטים האלו בצורה ברורה צד לצד, התמונה תתבהר, הבחירה תהיה הרבה יותר קלה.

 

אנשים לא יודעים

האמת היא, שרוב האנשים לא ממש יודעים לאיפה הולך הכסף שלהם, רבים מאתנו משקיעים בקופות גמל דרך העבודה או ממקורות אחרים, אבל אין לנו את ההבנה לגבי כל התהליך או דרך איפה בעצם אנחנו חוסכים, איפה הפנסיה שלנו, איפה כל ההפרשות מהמשכורת. לכן, כדאי מאוד להתייעץ עם מישהו שמבין בזה ולהתחיל לעשות סדר.

 

שינוי מסלול

אם אחרי כל ההשוואות גיליתם שאתם לא נמצאים איפה שאתם רוצים להיות, אין מה לחשוש, אתם יכולים לשנות מסלול בלי בעיה. זה לא עניין חתום וסגור שלא ניתן לגעת בו, קופות גמל הן עולם של אפשרויות, וברגע שיהיה לכם את הידע, תדעו גם לנתב את עצמכם.

קרן פנסיה

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »
דולרים
פיננסים

המדריך המלא לקרנות פנסיה

בעולם אידאלי, כולנו היינו לומדים כמה שנים, מתחילים לעבוד ואחרי 40 שנה פחות או יותר יוצאים לגמלאות. את המשכורת שקיבלנו באותן 40 שנה, תחליף קצבה

קרא עוד »