היכן לקבל ליווי מקצועי בעסקאות מקרקעין?

עסקאות מקרקעין הן עסקאות שמתאפיינות לרוב ברגולציה מסוימת שיש לעמוד בה, ובסכומים כספיים גבוהים. שוק המקרקעין תמיד נחשב לשוק יקר, אך כיום יותר מאי פעם, המחירים שלו נמצאים בשיא. ליווי מקצועי בעסקאות מקרקעין יכול לעשות הבדלים משמעותיים, ברווח וביעילות העסקה. במאמר הבא נסביר היכן ניתן לקבל ליווי כזה.

 

עסקאות מקרקעין שונות

לפני שנבין איך אפשר לקבל ליווי מקצועי בעסקאות מקרקעין, כדי להבין קודם כל מהו תחום המקרקעין. החוק מגדיר נכסים שונים, שאינם ניתנים להזזה ולניוד באופן מהותי או באופן מעשי, כנסי מקרקעין. קרקעות, דירות, בתים ומבנים נכנסים לקטגוריה של נכסי מקרקעין.

עסקאות מקרקעין יכולות להיות עסקאות של רכישת קרקע, רכישה או מכירה של דירה וגם השכרה של נכס כלשהו לאדם אחר. שווי העסקה נקבע ברוב המוחלט של המקרים לפי הערך של מחיר הנכס. תוכלו לקרוא עוד על התחום באתר של עורך דין אושר אלקיים.

 

קבלת ליווי

כשאתם רוכשים מוצר מסוים, אתם לרוב לא נזקקים לליווי מקצועי מאיש מקצוע מיומן. גם אם אתם משלמים יותר מדי, או קונים את המוצר שהוא לא הכי איכותי בשוק, אתם עשויים שלא לשים לב לכך והדבר יכול שלא להזיק לכם בפועל. עסקת מקרקעין ללא ליווי מקצועי שונה מכך. אתם יכולים למצוא את עצמכם משלמים מאות אלפי שקלים מיותרים, או נקלעים לבעיות משפטיות.

 

עורך דין מקרקעין

איש המקצוע שיכול לתת לכם את הליווי המקצועי הדרוש לעסקת מקרקעין הוא עורך דין מקרקעין. מדובר בעורך דין שמנוסה, מיומן ובקיא בחוקים השונים ובפעולות השונות שקשורות, מבחינה משפטית, לתחום המקרקעין.

 

פגישת ייעוץ

קבלת ליווי מקצועי מעורך דין מקרקעין תתחיל מפגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ תוכלו לספר לעורך הדין שמולכם על העסקה הספציפית שאתם זקוקים לליווי מקצועי בה. בין אם מדובר על דירה שאתם מוכרים, קרקע שאתם רוכשים או נכס שאתם משכירים, עורך הדין יבין את המקרה הפרטני שנמצא מולו ויסייע לכם במספר דרכים.

 

ביצוע בדיקות שונות

עורך דין מקרקעין יודע לבצע מספר פעולות שונות, בעלות חשיבות רבה בעת עסקת מקרקעין. למשל, אם אתם רוכשים דירה, עורך הדין יוכל לברר האם היא באמת רשומה על שם האדם שמתיימר למכור לכם אותה.

 

תכנון מס

עסקאות מקרקעין רבות כרוכות בתשלום מס למדינה. המס יכול להגיע גם למחיר של מאות אלפי שקלים, מה שייקר את העסקה. עורך דין מקרקעין יסייע לכם בתכנון מס חוקי, לצורך תשלום מופחת ככל הניתן של המס.

 

עריכת הסכם וניהול מו"מ

מוכרים דירה? רוכשים אחת כזאת? עסקת מקרקעין כוללת חתימה על חוזה בין המוכר לקונה. אם אתם מוכרים דירה, עורך דין מקרקעין יוכל לנסח עבורכם הסכם ואם אתם קונים דירה, הוא ינהל עבורכם מו"מ. בשני המקרים הוא יעשה זאת מתוך הסתכלות על האינטרס שלכם.

עסקאות מקרקעין

אולי יעניין אותך גם