להשקיע בארצות הברית בלי רואה חשבון – האם זה אפשרי?

השקעות בארץ ובחו"ל מחויבות במסים וחייבות להיות מסודרות אל מול החוק.

האם בכלל אפשר או כדאי לנסות להשקיע בארצות הברית בלי עזרה של בעל מקצוע רואה חשבון?

השקעות בארצות הברית ובאופן כללי השקעות בנדל"ן ובבורסה מחויבות במס באם מדובר במס ישראלי או אמריקאי. המטרה של השקעה היא להגדיל את סכום הכסף הצבור של אדם על ידי השקעה במניות או בנכסים כך שאם הערך שלהם יעלה גם הסכום שהושקע יעלה בהתאם.

 

השקעה בחו"ל

מעבר לבורסה בתל אביב או לנדל"ן בארץ ניתן להשקיע גם בבורסות זרות ולקנות נדל"ן זר גם כן. השקעה בחו"ל פותחת את המשקיע לשוק הרבה יותר רחב ועל כן התשואה בעבור ההשקעות שלו יהיו גדולות הרבה יותר בהתאם. לבחירה להשקיע בחו"ל השלכות גם מבחינת שינוי מדד המט"ח כך שסכום הכסף שהושקע בשקלים משתנה מעת לעת מעבר לתשואה או לירידה של המניה, וגם התערבות של רשות מסים זרה בהוצאת הכספים ובעסקאות פיננסיות במדינה. כדאי להכיר ולהבין את כל ענייני המיסים עוד לפני שמתחילים, וזאת ניתן לעשות באמצעות אתרי אינטרנט שונים כגון מס-אמריקה ואחרים.

 

רואה חשבון

תפקידו של בעל מקצוע זה למלא וליצור טפסים אשר אתם מחויבים להגיש מעצם היותכם שכירים אך בעיקר עצמאיים. גם בהקשרים של עסקאות פיננסיות גדולות כדוגמת השקעות נדל"ן, רואה חשבון מוביל אותן ומוודא שהכל נעשה כראוי ועל פי החוק.

 

השקעה בארצות הברית

בדומה לכל השקעה בחו"ל כאשר תבחרו לקנות נכס או מניה זרה תיאלצו לעשות זאת בעזרת מט"ח. כלומר להמיר את הכסף שלכם לדולרים על מנת שתוכלו לרכוש את המוצרים הזרים. בגלל שמדובר בהשקעה שהופעת להיות צמודה למדד הדולר, חישוב של כמה תשואה באמת תהיה לכם או באם שווה לכם לבצע את ההשקעה יהיה הכי יעיל מקצועי אם יתבצע על ידי רואה חשבון. בפועל תוכלו להשקיע בארצות הברית ללא רואה חשבון אך מאוד לא מומלץ.

 

ניכויי חובה והחוק האמריקאי

בשונה מישראל אתם לא יודעים באמת מה החוקים הפיננסיים החלים עליכם במסגרת היותכם אזרחי ישראל אך משקיעים בארצות הברית. יכול להיות שעסקה שנראית לכם מאוד אטרקטיבית בפועל לא שווה כל כך בגלל החוק האמריקאי, רשות המסים או הגבלות פיננסיות אחרות. כאן רואה חשבון שמבין בחוק האמריקאי בהיבטים אלו יסייע לכם ויגרום להבדל בין השקעה שגויה להשקעה מאוד מוצלחת.

השקעה יכולה להיות מאוד פשוטה כך שיכולה להסתכם רק בלחיצת כפתור. גם אם היא פשוטה עד כדי כך לביצוע אין זה אומר שהיא גם ערכית או תניב תשואה טובה בהתאם. אפשרי להסתדר בלי רואה חשבון כאשר פונים לשוק האמריקאי אך יכול להיות שתמצאו עצמכם אבודים מול החוק הפיננסי הזר ותפסידו בהתאם.

 

מזוודה עם דולרים

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »