כמו פטריות אחרי הגשם: נזקים שצריך לקחת בחשבון עם תחילת הגשם

החורפים הישראליים יכולים להיות שחונים, והקיצים הישראליים יכולים להיות חמים במיוחד.

היו בשני העשורים האחרונים בישראל היו מספר שנות בצורת.

אף על פי כן, מספיקה כמות גשם מועטה, כמו שיש בישראל, בשביל לגרום לנזקי נזילות, רטיבות, איטום לקוי, ועוד.

במאמר שלפניכם נדון בנזקים שונים אשר צריך לקחת בחשבון בעת תחילת עונת הגשמים.

 

אילו נזקים בכלל עלולים להצטבר – עושים סדר

אף מבנה, בין אם הוא מבנה מסחרי כמו מחסנים ומבני משרדים ובין אם הוא מבנה למגורים כמו דירת קרקע או בניין דירות, אינו חסין מפני נזקי הגשם השונים. גשם יוצר עומס ניכר על פני מערכת הצנרת בכל מבנה, וכן גם חושף את כלל המבנה לכמויות של מים שעלולות להצטבר במקומות לא רצויים. לכן, יכולים להיווצר נזקים שונים של נזילות מים, הצטברות מי גשמים במקומות לא רצויים עקב איטום לקוי, בעיות ניקוז, ועל כך נדון בפסקאות הקרובות של המאמר.

 

נזילות ורטיבות

אחת הבעיות המרכזיות ביותר, אם לא המרכזית שביניהן. נזילות מים ובעיות רטיבות הינן מצב שבו כתוצאה מליקוי או כשל במערכת הצנרת של מבנה, בין אם הצנרת שנמצאת בתוך המבנה (למשל, בחדר האמבטיה, המטבח, המזגנים וכד') ובין אם מחוצה לו (למשל ממטרות, ביוב ועוד) יש פגם שמביא לכך שחלק מן המים העוברים בצנרת מצטברים במקום לא רצוי.

כתוצאה מאותה הצטברות עלולים להיווצר נזקים של עובש וטחב, עיוות של הרצפה, הקיר או התקרה שלעיתים אף יכול להגיע לפיצוץ והיווצרות חור, ואף נזקים למערכת הצנרת עצמה שיכולים להגיע לאלפי שקלים.

 

איטום לקוי

מעבר לעומס המופעל על מערכת הצנרת בכל מבנה, החלק החיצוני של המבנה כולו חשוף למים רבים – הגג, הקירות, הריצוף, ועוד. כך, אם ישנה בעיית איטום בגג, עלולים להצטבר מי גשמים רבים בשכבה שנמצאת בין הרעפים לבין התקרות הפנימיות של המבנה ולהביא לנזקים רבים. דוגמה נוספת הינה של איטום לקוי ברצפת החצר באופן שמביא להצטברות של מי גשמים לא רצויים במקומות אלו. גם כאן, טיפול מאוחר עלול להביא לנזקים משמעותיים.

 

ניקוז לקוי

בעיה נוספת שעלולה להיגרם ממי הגשמים היא בעיית ניקוז. המרזבים החיצוניים של הבית או פתחי הניקוז השונים שנמצאים בחצר הבית עלולים להביא להצטברות של מים במקומות לא רצויים. בעיה זו נפוצה במיוחד בעיקר במקומות בהם חלק מהמבנה נמצא באיזור נמוך יותר, למשל מרתף או מחסן, שהמים יכולים לחדור אל תוך המבנה לאור בעיית ניקוז חמורה. אי טיפול בבעיית ניקוז תביא לנזקים גדולים.

 

אז מה עושים עם זה?

לפני כל עונת חורף, בין אם התחזית הינה לעונת גשמים ובין אם לעונה שחונה, חשוב להכין את הבית ואת מערכת הניקוז אל מי הגשמים. היערכות מניעתית מוקדמת יכולה לסייע לכם להימנע מנזקים שיתבררו ככבדים ויקרים בדיעבד.

 

מים מרוכזים

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לעיצוב הבית

יצירת בית יפה ופונקציונלי היא בראש סדר העדיפויות של בעלי בתים רבים. בין אם אתם עוברים לחלל חדש או מחפשים לחדש את המרחב הנוכחי שלכם,

קרא עוד »
ספה נפתחת
לבית ולגינה

איך לבחור ספה?

יש שיגידו שסלון הבית הוא החלל המרכזי והחשוב ביותר בבית, כיוון שחלל זה מרכז בתוכו את כלל בני הבית. בין אם אתם משפחה גדולה או

קרא עוד »