כל הסיבות לעיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק הוא אחד המהלכים האגרסיביים ביותר שיכול לבצע הבנק. ברגע אחד, אין ללקוח שום אפשרות לבצע רכישות או לעשות שימוש בכספים שצבר כל חייו. מאחר ומדובר במהלך כה אגרסיבי, הבנק יכול לנקוט בו רק על סמך מספר עילות ספציפיות, כך שלא תהיה כל אפשרות להתעמרות בלקוחותיו. במאמר זה נסקור כמה מהסיבות הנפוצות יחסית לעיקול חשבון בנק, וכיצד להחזיר את החשבון.

 

משיכת יתר מהחשבון

רוב הבנקים בארץ מאפשרים ללקוחותיהם להגדיר גבולות של משיכה. גבולות אלו כוללים גבול מקסימלי של משיכה כספית יומית, וגבול משיכה כללי. גבול המשיכה הכללי מגדיר למעשה עד כמה עמוק למינוס יכול חשבון הבנק להגיע, לפני שהבנק יעצור את משיכת הכספים באופן אוטומטי. גודל המינוס תלוי בזהותו של הלקוח, כאשר לקוחות עסקיים או לקוחות המעבירים סכומי כסף גדולים יחסית, לרוב מקבלים גמישות ניהול חשבון גבוהה יותר, מאחר והבנק רגיל לתנודותיהם מבחינה כספית. משיכת יתר מהחשבון היא אחת מהעילות העיקריות של בנקים לעיקול חשבון הבנק. משיכת יתר, והגעה לחוב גדול מול הבנק, הם למעשה מבחינת הבנק גניבה, בעיקר אם המושך לא ניסה ליצור קשר עם הבנק ולהסביר את הסיבה לחובותיו. כדי להתמודד עם עיקול חשבון מסיבות אלו, כדאי מאוד לפנות לעורך דין יעיל ומנוסה. עורך הדין יוכל למצוא נימוקים משפטיים שיבטאו את חוסר הסימטריה והפרופורציה של העונש בעיקול החשבון, מה שעשוי לפתוח פתח לשיקום כלכלי. כדאי  לחפש עוד על תביעות בנקים באינטרנט, ובשיחות עם גורמי מקצוע.

 

חובות באפיקי השקעה אחרים

ישנם מקרים בהם החשבון המעוקל מכיל עדיין כספים רבים, ומתפקד כחשבון תקני לחלוטין. למעשה, מדובר ברובם של המקרים. עיקול חשבון כאשר הוא ריק מכספים, הוא לא צעד עוצמתי במיוחד, מאחר והלקוח לא איבד שום סכום בתהליך העיקול. למעשה, ניתן לעקל לחלוטין גם חשבון מתפקד, אם יש ללקוח חובות באפיקים אחרים. חובות אלו יכולים להיות במסגרת אפיקי השקעה כאלו ואחרים המנוהלים דרך הבנק, בין אם לקיחת משכנתא, או חובות עסקיים. לעיתים אפילו ניתן לעקל חשבון בנק על סמך חובות לנושים אחרים לחלוטין, בין אם מדובר על מוסד הלוואות או אפילו בנק אחר. עיקול זה, הוא למעשה סוג של תהליך הוצאה לפועל, העברת רכוש לחזקת הנושה כאמצעי להחזרת הכסף.

 

עבירות פליליות המטילות צל על הכספים בחשבון

במידה וישנו חשד מבוסס שחשבון הבנק משמש לפעילות פלילית, הוא צפוי לעבור עיקול מהיר ומיידי. הבנקים אינם יכולים להרשות לעצמם להתעסק עם נושאים כגון הלבנת כספים, או ביצוע עסקים עם חברות שמוטלות עליהן סנקציות מסיבות שונות. חשבון בנקאי שעובד עם גורמים פליליים, חושף את כל הבנק לסנקציות, אשר עשויות להוביל לאבדן הכנסות עצום, ולהקפאת כספי השקעה במדינות שונות. לכן, כאשר ישנו חשד פלילי, החשבון יעבור עיקול עד לסיום הבירור בנושא.

איש בנקים

אולי יעניין אותך גם