ככה תשתמשו נכון בדלתות ויטרינה

אומרים שלא נכון להסתכל על הקנקן אלא על מה שנמצא בתוכו. ובכל זאת, עבור המון אנשים, הדרך שבה אנשים מבחוץ ועוברי אורח רואים את העיצוב של הבית, חשובה לנו מאוד, ואלו יעשו הכול על מנת להשאיר רושם ראשוני טוב, כי הזדמנות שנייה לא תמיד קיימת.

כשבוחנים את האופציות העומדות לרשותנו בבואנו לעצב את הבית, מגלים כי לא הרבה השתנה: דלת מפלדה שנעה על צירה זו ללא ספק אופציה נפוצה בהרבה בתי אב בישראל, כאשר גם דלת בשילוב של עץ היא אפשרות קיימת ואף טובה.

בשנים האחרונות, נכנסה שחקנית חדשה לשוק, והיא מהווה קונטנדרית רצינית לדחוק את המתמודדים הקיימים הצידה, הלוא היא דלת הזכוכית, או כי שנהוג לקרוא לה בשפה המקצועית: ויטרינה.

 

על מה אנחנו מדברים?

מדובר בדלת עשויה מזכוכית, שנועדה לשמש כמחיצה בין מתחמים, וכבר היום היא נפוצה מאוד במשרדים, מתחמי עבודה, חלונות ראווה לחנויות ועוד. היא מספקת הפרדה מלאה בין מתחמים, ויכולה לשמש גם כדלת כניסה לחללי עבודה על מנת ליצור תחושה של משפחתיות, היות וכאשר הדלת שקופה, נוצרת התחושה כי כולם עובדים יחד ואין כל חציצה בין העובדים במתחם.

בעולם המודרני, שבו אנו שואפים שמלאכת העיצוב של הבית תתבצע בצורה מדויקת, הוויטרינה מהווה שחקן מרכזי גם בתוך חלל הבית הפרטי שלנו, ויש לקחת אותה בחשבון בבואנו לעצב את חללי הבית השונים.

 

איפה נשתמש בדלתות?

מטבח

ניקח למשל את אזור המטבח בבית שלנו. מדובר בחלל שלעתים קרובות ולרוב אפילו על בסיס יומי, מתמלא ברטיבות, לחות ונעים בו אדים רבים בעקבות תהליכי בישול, אפייה וכו'. במידה ומדפי המטבח והמגירות יהיו עשויים מזכוכית, הרי שהם לא יספגו נזק בטווח הארוך, וניתן יהיה לנקות אותם עם נוזל לניקוי חלונות ומטלית יבשה.

אם אלו היו עשויים מעץ, הוא עשוי לספוג את האדים והרטיבות, להפוך לפריך יותר בבוא הזמן, להתקלף ובעצם הוא יאבד מצורת המקור שלו ככל שהזמן יעבור. אם מדובר בפלדה או באלומיניום, אפשר לראות את העובש והחלודה שיופיעו על מגירות ומדפי המטבח, והמטרה היא לשמור על העיצוב המקורי של הבית לטווח הארוך.

 

שירותים

דוגמא נוספת וטובה היא חדר השירותים והמקלחת. על בסיס יומי כאשר אנחנו מתקלחים המראה והשיש מתמלא ברטיבות ובלחות, ואין מתאים יותר מדלתות ומשטחי זכוכית למלא את חלל האמבטיה ולאפשר ניקוי מהיר ושמירה על החדר נקי ומצוחצח, ללא סימני לוואי בטווח הארוך.

 

לסיכום

הויטרינה יכולה לשמש כמחיצה, כדלת וכמשטח עבודה, והכי חשוב שהיא עמידה, ובבנייה נכונה של בעל מקצוע מהשורה הראשונה, יכולה להחזיק לשנים ארוכות, ומכם כל מה שיידרש הוא לשמור על הקיים ולנקות. תוכלו להתרשם ממגוון רחב של ויטרינות ועיצובי זכוכית נוספים כאן https://zhglassk.co.il, כך תוכלו לבחור את המתאים ביותר לביתכם ולטעמכם.

 

חדר מקלחת מעוצב

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לעיצוב הבית

יצירת בית יפה ופונקציונלי היא בראש סדר העדיפויות של בעלי בתים רבים. בין אם אתם עוברים לחלל חדש או מחפשים לחדש את המרחב הנוכחי שלכם,

קרא עוד »
ספה נפתחת
לבית ולגינה

איך לבחור ספה?

יש שיגידו שסלון הבית הוא החלל המרכזי והחשוב ביותר בבית, כיוון שחלל זה מרכז בתוכו את כלל בני הבית. בין אם אתם משפחה גדולה או

קרא עוד »