כך תוודאו שהמזגן המרכזי נקי

מזגן מרכזי הוא מזגן שמקרר מספר חללים בעזרת יחידת קירור אחת ומערכת צינורות, שמעבירה את האוויר אל כל החדרים אותם הוא ממזג. בניגוד למזגנים רגילים, בהם גוף המזגן גלוי וחשוף וגם הדרך לנקות אותו פשוטה ומתבקשת – במזגן מרכזי יחידת הקירור ממוקמת בנפרד, וצריך לדעת כיצד נכון לתחזק ולנקות אותה ואת שאר חלקי המזגן המרכזי, לטובת פעולה בריאה, בטוחה ונוחה של המזגן המרכזי.

 

מזגן מרכזי – זה כדאי?

מזגן מרכזי יכול להיות בחירה מתאימה כמעט לכל בית ודירה, לתושבים שמתגוררים באיזור ויכולים ליהנות משירות ניקוי מזגנים בראש העין ולכל מי שמעוניינים במיזוג אוויר חסכוני, נוח ומותאם לצרכים של הבית ושל דייריו. בחירה במזגן מרכזי דורשת התקנה ארוכה ומסובכת יותר והשקעה ראשונית גבוהה יותר מאשר במזגן רגיל שממזג רק את החלל שסביבו.

מזגן מרכזי גם בנוי כמערכת שונה ממזגן תלוי רגיל ולכן עשויה להיות קשה לתחזוק וניקוי עצמאי עבור חלק מבעלי הבתים. במקרה כזה, חשוב לזכור שגם ביקור תקופתי של טכנאי לתחזוק וניקוי של המזגן המרכזי הוא הוצאה שיש לקחת בחשבון וכדאי גם למצוא טכנאי מזגנים מעולה שנותן שירות גם בפתח תקווה והסביבה.

מזגן מרכזי

איך מתחזקים מזגן מרכזי?

נבדיל בין תחזוקה קבועה של המזגן לבין ניקיון תקופתי. תחזוקה כולל, בין השאר, בדיקה של הפילטרים של המזגן. פעולה שכדאי לעשות מדי חודש או חודשיים משום שאבק ולכלוכים שנאספים בפילטר מפריעים מאוד לפעולת המזגן ועלולים גם לגרום נזק למנוע ולגוף הקירור של המזגן.

גם את ניקיונם של פתחי המיזוג ואת התריסים שקבועים בהם כדאי לבדוק מדי תקופה ובכל הפעלה לאחר זמן שבו לא הופעל המזגן, כדאי לבדוק שהיחידה החיצונית נקייה מלכלוכים ולהפעיל את המזגן בעוצמה הגבוהה ביותר למשך מספר שעות, כדי לעזור לכל אבק שנכלא בצינורות המזגן, לצאת ממנו.

 

איך מנקים מזגן מרכזי?

אם שומרים ומקפידים על תחזוק נאות של המזגן המרכזי, ככל הנראה לא יעלה צורך לנקות אותו אלא מדי עונה או מדי שנה, בתלות בכמות השימוש בו. אבל ישנם מספר סימנים שאי אפשר ולא כדאי להתעלם מהם, ואם הם מופיעים – כדאי לבדוק את הניקיון של חלקי המזגן הקלים לניקוי, כמו במשימות התחזוק – ובמידה שהמצב לא משתפר – מומלץ להזמין טכנאי מזגנים לבדיקה ולניקוי עמוק של המזגן המרכזי על כל חלקיו.

 

סימנים שרומזים שצריך לנקות את המזגן

הסימנים שיש צורך בניקוי ובטיפול מקצועי במזגן המרכזי מגיעים מכל מיני מקומות, הראשון הוא חשבון החשמל – עלייה בלתי מוסברת בתעריפי חשבון החשמל הביתי שלכם עלולה להצביע על מנוע שעובד קשה מאוד כדי למזג למרות לכלוכים והפרעות. מזגן מתאמץ אפשר לזהות גם על ידי עבודה לא מספקת של המזגן – בטמפרטורה או בעוצמת המיזוג וגם על ידי אבחנה או שמיעה שהמנוע עובד קשה מדי, מרעיש או משתנק.

הסימן האחרון קשור בחוש הריח והוא החשוב ביותר מכל הסימנים האחרים – במידה שעולה בבית ריח לא טוב או ריח של עובד שמקורו מהאוויר הממוזג, חשוב לכבות את המזגן מיד ולהזמין טכנאי מזגנים בהקדם, אוויר מעופש עלול להזיק רפואית לבני הבית.

מזגן מרכזי

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע

6 התפקידים המרכזיים של HR

HR זה ממש לא מסתכם בלהביא דונאטס ממקום שווה להאפי האוור, וזה בטוח לא שם טרנדי ל׳׳מזכירה׳׳. עולם משאבי האנוש הוא עוגת שכבות מופלאה של

קרא עוד »
ביקורת מבנים לליקויים הנדסיים
בעלי מקצוע

זיהוי ליקויים הנדסיים: החשיבות של בדיקות מבנים לוידוא תקינותם

ליקויים הנדסיים בבניינים עלולים להוביל לסיכוני בטיחות משמעותיים, להפסדים כספיים ולחבויות משפטיות. חיוני לבצע בדיקות בנייה יסודיות כדי לזהות ליקויים פוטנציאליים ולוודא תקינות מבנית. מאמר

קרא עוד »
מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי
בעלי מקצוע

מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי?

למידה של מירוץ נכון במכונית קארט יזניק את כישוריכן כנהגים לרמות אסטרונומיות, אפילו בעת נסיעה בכבישים רגילים. כל זאת בזכות הכלים הרבים שקשורים לנהיגה שאותם

קרא עוד »
מומחים בהדברת פשפשים
בעלי מקצוע

מה המחיר של הדברת פשפשים?

הדברת פשפשים הינה הדברה קריטית ומורכבת. אף אחד לא ירצה לישון, כמובן, עם טפילים זעירים במיטה אשר עוקצים אותו בלילות. עם זאת, כאמור, מדובר בהדברה

קרא עוד »