כישורים שחייבים להיות למתמלל משפטי

תמלול הוא מונח שצבר תאוצה גדולה בשנה האחרונה בעקבות וירוס הקורונה וההכרח לשמור על ריחוק חברתי. המון מהפעולות היומיומיות שלנו עברו אל המרחב הוירטואלי, ואם להיות ספציפיים אז אפשר לומר שלמרובע הקטן של הזום.
בעקבות המעבר, רבים הבינו שלנאמר במפגשי הזום יש המון משקל ולכן מחובתנו להקליט שיחות עבודה חשובות, ישיבות מנהלים, עסקאות, התייעצויות וכו'.
המאמר הבא יעסוק בחשיבות התמלול במעמד המשפטי וכל הכרוך בכך.

 

תמלול משפטי, כל מה שכדאי לדעת

ישנם תנאים בסיסיים שכדאי וחשוב לבדוק לפני שאנחנו ניגשים לבקשה של תמלול משפטי. ישנם תנאים הכתובים בחוק והם הכרחיים לקבילותו של התמלול או ההקלטה כראייה בבית משפט:

  • על אחד מהצדדים המשתתפים בשיחה להיות מודע לכך שמבצעים הקלטה של שיחה.
  • קובץ הסאונד של ההקלטה צריך להיות הקובץ המקורי. אין לערוך או להשמיט קטעים מהשיחה.
  • בנוסף למסמך התמלול, יש לצרף טופס הצהרה מעורך דין, שהתמלול הוא זהה להקלטה במדויק.
  • מכאן שגם על התמלול להיות זהה להקלטה במדויק. הטיה או שינוי של התמלול מקובץ ההקלטה הינו עבירה פלילית.
  • התמלול חייב להכיל את שמות הדוברים לצד כל משפט שנאמר ונכתב.

על התמלול, במיוחד כאשר מדובר בתמלול לצרכים משפטיים, להיות אמין, ובצירוף הצהרת עורך דין חתומה על ידו.

 

על הליך הגשת הבקשה לתמלול בפני חברת תמלול מקצועית

על מבקש התמלול, במעמד בקשה הגשת הבקשה, לציין (במידת האפשר) את הסיבה לתמלול. הדבר יעזור מאוד למתמלל להבין את אופי והאווירה של השיחה. זה יכול לחסוך למתמלל זמן והתמלול יתבצע מהר יותר. יש לציין שהמתמלל חתום על הצהרת דיסקרטיות ואתם מוגנים על פי חוק. לאחר שאיש מקצועי מטעם החברה ישמע את קובץ ההקלטה ששלחתם, הוא יגיש לכם הצעת מחיר. שקלול הצעת המחיר כולל בתוכו כמה פרמטרים וגורמים ש"חוסכים" או "מייקרים" את העלות התמלול של ההקלטה:

  • איכות קובץ הסאונד: התנאי הראשון הוא כמובן איכות קובץ הסאונד. לחברות תמלול יש את הכלים הטכנולוגים בשביל לשפר ולנקות את איכות הסאונד, ובכל זאת, הדבר דורש זמן ומאמץ ולכן גם מייקר את עלות התמלול.
  • דחיפות התמלול\ הדד ליין: ככל שתצטרכו את התמלול יותר בדחיפות כך הדבר יעלה לכם יותר. לחברות תמלול לוז צפוף ועבודות דחופות צצות בכל עת, לכן חשוב לזהות את צורך בתמלול בהקדם האפשרי.
  • אורך ההקלטה: המתמללים צריכים להיות אנשים בעלי יכולת ריכוז ודיוק גבוהה. כידוע, ככל שיש צורך בריכוז לאורך יותר זמן כך גם יותר קשה לשמור עליו. לכן לאורך ההקלטה יש השפעה ישירה על התמחור של חברת התמלול.
  • כמות משתתפים בשיחה: ככל שיש יותר משתתפים בשיחה כך עבודת התמלול נחשבת מורכבת יותר. הדבר מצריך מהמתמלל לזהות ולשייך את הקולות לאנשים ולשמות. דבר שמצריך מאמץ.

תמלול

אולי יעניין אותך גם