5 יתרונות בקבלת תו נכה מביטוח לאומי

החיים מציבים בפנינו אתגרים בלתי צפויים פעמים רבות.

רבים נוטים להחשיב נכו גופנית לאתגר גדול במיוחד, ובשל כך כל מדינה מנסה לסייע בגבול יכולתה לאוכלוסייה זו.

אנשים נכים מתמודדים יום יום עם מוגבלותם – בעת אכילה, תנועה, קימה, שכיבה, שינה, תפקוד וכיוצא בזה.

סדר החיים שלהם שונה מבחינה מהותית לכן חשוב לעזור להם ולהקל עליהם.

תו נכה מביטוח לאומי מעניק לנכים אישור על נכותם וזכויות הנגזרות מאישור זה.

 

חניה נוחה

כיוון שלנכים קשה לתמרן את עצמם בכביש ובאופן כללי, מוצבות חניות במקומות נוחים שמיועדות רק להם. אנשים אחרים שיחנו בחניות אלו יקבלו קנס. חניות אלה מקלות באופן משמעותי על נכים וחוסכות מהם הליכה מרובה שקשה להם יותר מיתר האוכלוסייה. תו נכה ביטוח לאומי יאפשר לנכים להחנות בחניות אלו ללא קנס.

 

הנחה בתחבורה ציבורית

לא רבים יודעים שנכים מקבלים הנחה בכל סוגי התחבורה הציבורית – רכבת, אוטובוס, מטרונית. הנחה זו מאפשרת להם לשלם פחות על מה שבדרך כלל הם צורכים יותר – כיוון שהם מוגבלים פיזית הם לרוב לא נוהגים ואז הם צריכים להשתמש יותר בתחבורה ציבורית, ולכן היא מוזלת עבורם. בנוסף, אנשים עם מוגבלויות מרוויחים פחות כסף בדרך כלל, ובשל כך המדינה מקילה עליהם ויוצרת עבורם הנחות.

 

הנחה באתרי תרבות שונים

מוזיאונים ואתרים אחרים מאפשרים לנכים להיכנס בהנחה. הסיבה לכך היא מעצם זה שהם מתמודדים עם אתגר לא פשוט וכל הקלה יכולה לשפר את מצב רוחם. כמו כן, כפי שציינתי לעיל הם מרוויחים פחות וכך בילויים באתרים אלה הופכים ליקרים מאוד עבורם. הדרך להקל עליהם כלכלית היא בהוזלה של אתרי בילוי או תרבות.

 

מי מעניק לנכים את התו?

הביטוח הלאומי אחראי על הענקת התו. על מנת לקבל תו יש  לשלוח תעודות ואישורים רלוונטיים בצירוף לתעודת זהות. הביטוח הלאומי ייבחן את התעודות ואת המצב של אותו אדם שהגיש אותם ויחליט אם הוא עונה לקריטריונים של זכאות לתו נכות. בדרך כלל אין בעיות עם קבלת תו נכות משום שיש הגדרות מדויקות לקבלת תו זה.

 

למה כדאי לקבל תו נכות?

כדאי לקבל את התו הזה משום שהוא הופך את החיים לקלים יותר ומעניק לאוכלוסייה עם מוגבלות פיזית את התחושה שרואים אותם ודואגים להם. תו נכות הוא אות לכך שמדינה היא לא רק גוף מנוכר, אלא היא מסוגלת לדאוג לאזרחיה ולשפר את מצבם.

 

לסיכום

תו נכות מעניק הנחה במחירי התחבורה הציבורית, חניה במקומות נוחים ועוד הטבות שמשנות את חייהם של אוכלוסייה זו. לתו זה יש יתרונות רבים וחבל לא להשתמש בו אם אתם יכולים. את התו ניתן לקבל באמצעות פנייה לביטוח הלאומי, אשר מנוי על תחום זה במדינה ומעניק את התו הנכה לזכאים לו.

תמרור

 

אולי יעניין אותך גם

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!
בריאות

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!

קיימת תרופה פופולארית להרזיה שנרכשת בשנים האחרונות. עם התקופה הזו של עמידות וגיוס נתונים, חשיבותה של תרופה זו במאבק בהשמנה ובשמירה על משקל תוכל להתבטא

קרא עוד »