טיפים לשחרור מהצבא ויציאה לאזרחות

יציאה מהמערכת הצבאית וחזרה לאזרחות היא שוק לכל חייל, לאחר מספר שנים של שירות במערכת צבאית שהגבילה את חופש הפעולה החזרה לחיים האזרחיים יכולה להיות קשה ומאתגרת, כדי להתמודד בהצלחה עם היצאה מהצבא הכנו מספר טיפים לשחרור מהצבא ויציאה לאזרחות.

המאמר נכתב בסיוע האתר https://brunolaw.co.il

זכאות למענק שחרור ולפיקדון

הצבא אשר יודע כי החיילים לא מרווחים משכורות שמאפשרות לחסוך במהלך השירות הצבאי מספק לכל חייל חבילת שחרור הכוללת מענק ופיקדון בסכומים משתנים הנקבעים על פי אורך השירות ואופיו. המענק הוא סכום כסף שעובר לחשבון העו"ש של החייל אשר יכול להשתמש בו לכל מטרה, הפיקדון הוא סכום גדול יותר שמועבר לחשבון בנק מיוחד אשר מיועד למטרות שנקבעו על ידי הצבא, ביניהם לימודים, רכישת דירה, פתיחת עסק, הוצאת רישיון נהיגה ועוד.

פטור משתלום ביטוח לאומי

לאחר השחרור תקבלו פטור לחודשיים מתשלום ביטוח לאומי, בזמן הזה תוכלו להנות משחרור, למצוא עבודה ולהתחיל לתכנן את המשך החיים האזרחיים שלכם מבלי לדאוג להעברת כספים לביטוח הלאומי, אם בתום החודשיים הללו לא תתחילו לעבוד תצטרכו להגיע לסניף ביטוח לאומי כדי להסדיר העברת תשלום קבוע.

תמצאו עבודה

רוב החיילים המשוחררים רוצים למצוא עבודה מהר כדי לחסוך ולטוס לטיול הגדול, אחד מאפיקי התעסוקה המומלצים לחיילים משוחררים הוא "עבודה מועדפת", המדינה קבעה מספר תחומים עסקיים שעבודה בהן למשך חצי שנה תזכה את החייל המשוחרר במענק בגובה 9,577, בין העבודות שנכללות תחת תחום העבודה המועדפת הן עבודות בתיירות, חקלאות, תחנות דלק ועוד.

בנוסף, חיילים קרביים יכולים למצוא עבודות אבטחה מתגמלות באופן יחסי, כמובן שזה ידרוש מכם המשך עיסוק עם נשק ועלייה לשמירות אבל המשכורת הגבוהה יחסית מושכת קרביים רבים לשוק האבטחה.

מבולבלים – פנו לקבלת סיוע

הצבא בסיוע עמותות אזרחיות מפעיל מרכזי ייעוץ לחיילים משוחררים, בין המרכזים הללו ניתן למנות את היחידה והקרן לחיילים משוחררים שמפעילה מרכזי ייעוץ ברחבי הארץ שמסייעים למשוחררים הטריים בחינם, כמו כן, קיים ארגון ששמו מומנטום לחיילים המשוחררים שמספק ייעוץ לחיילים משוחררים לפני ואחרי השחרור.

שמרו על קשר עם החברים מהצבא

השירות במסגרת הצבאית מביא ליצירת חברויות חדשות, אחד האתגרים הכי גדולים לחברויות הללו הוא היציאה לאזרחות, האינטנסיביות והשהות המשותפת פוחתת ודורשת מכם לשמור על הקשר עם החברים מהצבא באופן אקטיבי בהרבה, אל תוותרו על החברויות הללו שיכולות להמשיך לכל החיים.

צאו לטייל בעולם

כל משוחרר טרי שיצא לטייל יספר לכם כמה שינוי האווירה שביציאה לחו"ל מהנה ומרענן, אחרי שנים ארוכות שבהן הייתם מוגבלים, אין דבר יותר טבעי מלצאת לחופש אולטימטיבי, בין אם תחברו לטייל במזרח, בדרום אמריקה או ביעד פחות פופולארי, תחושת החופש שמעניק טיול ארוך בחו"ל לא משתווה לשום חוויה אחרת

אולי יעניין אותך גם