חוקים ברשלנות רפואית בישראל שחייבים להכיר

מי שנפגע בעת טיפול רפואי כזה או אחר בגלל רשלנות רפואית של אחד או יותר מהצוות הרפואי שטיפל בו, רשאי להגיש תביעת נזיקין בגין הרשלנות שגרמה לנזק ולבקש פיצויים בגין הנזק שנגרם לו. נציג בפניכם מספר חוקים ברשלנות רפואית שכל אחד ואחת צריכים להכיר

 

על רשלנות רפואית בישראל בעיני החוק

לכל איש מקצוע יש התחייבות לפעול לפי סטנדרטים מקצועיים שמקובלים בתחום המקצוע שלו. במידה ואיש מקצוע כזה הינו איש צוות רפואי, שלא פעל לפי הסטנדרטים המקצועיים אחריהם הוא היה אמור לעקוב, הרי שהוא יכול להיות מואשם ברשלנות רפואית לפי החוק. רשלנות זאת, במידה והיא הובילה לנזק ולתביעת נזיקין, יכולה לגרור חיוב בפיצויים בסכומים גבוהים. זאת על מנת לאפשר לנפגע להשתקם מהנזק שנגרם לו בצורה הטובה ביותר ולכל הפחות לעזור לו להתמודד עם הנזקים הנ"ל.

על מנת להגיש תביעת נזיקין על רשלנות רפואית, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שיש לו התמחות בנושא. פייל ושות׳ – משרד עו״ד זוהי כתובת מקצועית מצוינת, בה תוכלו למצוא צוות עורכי דין שמתמחים בתחום הרשלנות הרפואית במשך שנים ארוכות, ויש להם שורה ארוכה של הישגים ולקוחות מרוצים.

 

חוק זכויות החולה

חוק זכויות החולה הוא אחד החוקים שמהווים את הסטנדרט לטיפול של בחולה על יד אנשי צוות רפואיים. החוק מקנה לכל אזרח את הזכות לקבל טיפול רפואי הולם ומדויק גם במקרים של שגרה וגם במקרים של חירום. חוק זה גם מקנה למטופלים את הזכות להסכמה על הליכים רפואיים מסוגים מסוימים. זאת באמצעות חתימה על הסכמה מדעת שנדרש בהליכים מסוימים.

 

חוק הנזיקין

חוק הנזיקין הוא החוק שמאפשר הגשת תביעה לקבלת פיצויים במקרים של רשלנות רפואית. החוק מגדיר מה הן עוולות או התנהגויות ופעולות שאפשר להגיש בגינן תביעת נזיקין במידה והן גרמו לנזק. רשלנות היא אחת העוולות בחוק הנזיקין, וכך גם רשלנות רפואית שבאה לידי ביטוי ברשלנות של איש צוות רפואי במהלך אבחון, טיפול או מעקב אחרי מטופל.

 

פקודת הרופאים

פקודת הרופאים היא קוד התנהגות חוקי שעל כל איש צוות רפואי ובמיוחד על רופאים לעמוד בו. הספר מציין מספר התנהגויות אתיות שעל רופאים ואנשי צוות רפואי להתחייב אליהם. כמו כן מפרט הספר את העבירות האתיות שרופא או איש צוות רפואי אחר עלול לעבור, ומונה את העונשים שאפשר להטיל בגלל עבירות אלה.

 

חוקים שקשורים לרשלנות רפואית שחשוב להכיר – סיכום

רשלנות רפואית היא מצב בו בעקבות טיפול לא הולם או רשלני שניתן למטופל, הוא סבל מנזקים חמורים ולטווח ארוך. בישראל ניתן לקבל פיצויים בגין רשלנות רפואית בתביעת נזיקין אזרחית. מי שחש שנגרמה לו רשלנות רפואית, צריך להכיר את חוק זכויות החולה, חוק הנזיקין וחוק פקודת הרופאים.

דיני רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם