זאת הסיבה שרב החברות כבר עברו למערכת נוכחות מתקדמת

אמנם במקומות עבודה לא עושים בדיקת שמות כמו בשיעור, אך עדיין צריך לדעת מי הגיע ובזמן ומי לא. עם זאת, ניהול ומעקב אחר עובדים עלול להיות דבר מתיש ובעייתי, לכן המציאו תוכנות נוכחות שונות לעזור בכך. ישנן כמה מערכות שעושות את זה וחברות רבות משתמשות במערכות אלו. מה הסיבה לכך? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות להכיר ולקרוא בכתבה שלפניכם.

 

איך עושים זאת?

בעידן של היום, בעיקר לאחר "מהפכת הקורונה" מקומות עבודה שונים כבר לא דורשים להגיע כל יום למשרד. בנוסף, המעקב אחר עובדים, שעות העבודה שלהם הוא אתגר לא קל. ישנן משרות שונות שיש הרבה עצמאות לעובדים החל מהזוטר ועד למנהל ולכן קשה לעקוב. כך לדוגמא במידה ועובד הגיע לפגישה במשרד ולאחר מכן לפגישות חיצוניות, קשה לעקוב אחר לוח זמנים של מאות עובדים אם לא אלפים.

אפשר היה לתת לאחד מהעובדים תפקיד נוסף שיעמוד בדלת הכניסה למקום העבודה ויסמן בכל בעת ובעת מי נכנס ומי יוצא, עם טבלת מעקב של שעות ברורות של כל עובד בחברה. עם זאת, זה לא באמת הגיוני, יעיל או חסכוני. מה שגם, לא בהכרח מדויק. לכן, עדיף שמכונה טכנולוגית תעשה את זה כמו שעון נוכחות שהוא חלק ממערכות נוכחות לעובדים.

עם כן, ניתן להבין כי הסיבה העיקרית בה חברות שונות בוחרות להשתמש במערכת נוכחות, היא חסכון בזמן, כסף, יצירת יעילות, מעקב ברור אחר העובדים ועקביות. ניתן להראות יתרון נוסף באמצעות אחת המערכות המוצעות בשוק.

 

דוגמא למערכת

"עוקץ מערכות בע"מ" היא חברה שמציע מערכת נוכחות לחברות שונות. כאשר יש לה יתרונות בכך שהיא עוזרת בניהול עובדים באמצעות תוכנה של ניהול נוכחות, בצירוף של תוכנה לניהול משאבי אנוש ותוכנת שכר. התוכנה במעקב על כל עובד מהרגע שהוא נכנס לעבודה ועד לרגע שהוא יוצא, כאשר היא בודקת ומסנכרנת בין החוזה שלו ותנאי העסקה לבין הזמן בפועל שהוא עובד. בכך היא יעילה בחסכון בזמן, כסף ועובדים.

כמו כן, יש חברות שונות המספקות מערכת של נוכחות גם כאשר העובד לא נמצא פיזית במקום העבודה. כך באמצעות אפליקציה לדוגמא אותו עובד מתחבר למשתמש שלו, מקום מכל שהוא עובד בו. מסמן כניסה וברגע שהוא מסיים את שעות העבודה יציאה. המערכת קולטת היכן הוא נמצא ובכך מדווח כי ביצע את שעות העבודה. כאן, יש הרבה פונקציה של אמון בעובדים וכנות.

 

בסיכומו של דבר

מקומות העבודה היום מכילים דינמיות רבה, כאשר בחלקם ניתן לעבוד מהבית, אפשר לצאת ולחזור מתי שרוצים ועוד. קשה מאד לנהל ככה מעקב אחר העובדים והנוכחות שלהם. על כן, יש מערכות לנוכחות המספקות סיוע בנושא, כאשר כל עובד יכול להיכנס ולצאת מהן ובכך לדווח על שעות העבודה שלו. יש כאלה שגם באפליקציות.

שעון חול

 

אולי יעניין אותך גם