מהן הנסיבות השכיחות לירידה בחשק המיני

ירידה בחשק המיני היא תופעה הנחווית על ידי גברים ונשים רבות מסיבות שונות ומגוונות.

אמנם אין שום מדד לחשק מיני ״נכון״ וכל אחד ואחת מרגישים אחרת לגבי הצורך שלהם במין והתפקיד שלו בחייהם.

עם זאת עדיין ניתן לדווח על ירידה ביחס לחשק המיני הסטנדרטי.

אז למה זה קורה ואיך מטפלים בזה?

על כך בכתבה הבאה.

 

סיבות פסיכולוגיות

אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על החשק המיני, לטובה ולרעה הוא כמובן האלמנט הפסיכולוגי.

על אף שאנחנו נוטים לחשוב אחרת, המוח הוא איבר המין הגדול ביותר בגוף ויש לו השפעה מכרעת על התפקוד והחשק המיני. כאשר אנחנו חווים משברים נפשיים שונים, כמו דיכאון או חרדה, הגוף שלנו מגיב בהתאם ו״מכבה״ עבורנו את החשק המיני.

גם במצבים של לחץ מוגבר כמו בתקופות עמוסות בלימודים או בעבודה, אנשים רבים מדווחים כי הדבר גורם אצלם לירידה בחשק המיני וכי אין להם פנאי רגשי או פיזי לזמן אינטימי עם בן או בת הזוג. אך ישנם גם היבטים פסיכולוגיים נוספים אשר יכולים להשפיע על החשק המיני.

בעיות בקיום יחסי מין וקשיים שונים בתפקוד המיני כמו אין אונות, שפיכה מוקדמת, יובש בנרתיק או כאבים, יכולים ליצור אפקט פסיכולוגי על אלו שחווים אותם. התנסויות בחוויות מיניות לא מוצלחות הנובעות מבעיה פיזית כזו או אחרת יכולות להוביל לתחושות של מועקה וחרדה סביב יחסי מין ובכך להפחית את החשק המיני בצורה משמעותית אצל אלו החווים אותם.

 

גיל המעבר

עוד סיבה נפוצה במיוחד לירידה בחשק המיני היא כמובן שינויים פיזיולוגיים המתרחשים לאורך השנים ובמיוחד בגיל המעבר. גם אצל גברים וגם אצל נשים מתרחשים שינויים בהפרשות ההורמונים המיניים לאורך השנים. אצל נשים, ירידה ברמת האסטרוגן היא תופעה מוכרת יותר בשל תופעות הלוואי שהיא יוצרת כמו גלי חום והזעות לילה.

אחד האפקטים הנוספים של ירידה ברמת האסטרוגן הוא יובש וגינלי אשר כמובן מקשה על קיום יחסי מין תקינים וכן מוביל לירידה בחשק המיני. אצל גברים, ירידה ברמת האסטרוגן משפיעה על הזקפה – הן בחוזק הזקפה ומשכה והן בכלל ביכולת להגיע לזקפה ולגירוי מיני. כמו כן, הפרשות הטסטוסטרון אצל הגבר מעוררת גם את החשק המיני אצל בת הזוג ולכן ירידה ברמת הטסטוסטרון תשפיע גם על החשק המיני שלה.

 

נטילה של תרופות שונות

סיבה נוספת אשר עלולה להוביל לירידה בחשק המיני אצל גברים ונשים היא נטילה של תרופות שונות שזו אחת מתופעות הלוואי שלהם. מדובר בתופעת לוואי נפוצה בעיקר בתרופות כמו נוגדי דיכאון, משככי כאבים וכן גלולות למניעת הריון.

כמו כן, ישנם גם מקרים בהם תופעות הלוואי מופיעות רק לאחר נטילת התרופה בצירוף עם תרופות אחרות באופן אשר יוצר תגובה בין תרופתית. במקרים בהם יש צורך לנטול תרופות באופן קבוע והדבר מוביל גם לירידה בחשק המיני, יש להיוועץ בגורם רפואי על מנת למצוא פתרון תרופתי מתאים שימנע תופעה זו.

 

התמכרות לפורנו

סיבה יחסית מודרנית לפגיעה בחשק המיני הנפוצה בעיקר אצל גברים (וברוב המקרים גברים צעירים) היא התמכרות לפורנו. הזמינות הרבה של סרטונים בעלי תוכן מיני, במיוחד כאשר מדובר בחשיפה הראשונית של גברים רבים למיניות, יכולה לגרום לגברים להתמכר לגירוי המושג באופן זה ולהתקשות בהשגתו באופנים אחרים.

העובדה שניתן להשיג מגוון רחב של תוכן מיני מסוגים שונים המייצר אצל הגברים טעם ספציפי, יחד עם העובדה שמדובר בגירוי עצמי, ללא צורך בתקשורת עם בן או בת זוג והתאמה להעדפותיו ותחושותיו, מובילה לכך שגברים מתמכרים לאותו גירוי מיני ולא מסוגלים לספק את עצמם באופן אחר.

 

אישה חוסר חשק

אולי יעניין אותך גם

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!
בריאות

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!

קיימת תרופה פופולארית להרזיה שנרכשת בשנים האחרונות. עם התקופה הזו של עמידות וגיוס נתונים, חשיבותה של תרופה זו במאבק בהשמנה ובשמירה על משקל תוכל להתבטא

קרא עוד »