כמה הנחה תוכלו להשיג בקניית רכב בסוף שנה?

זה לא סוד שיבואני הרכב אוהבים להיפטר מהמלאי שלהם. לפני שהשנה החדשה נכנסת אנשי המכירות עובדים במרץ על מנת להיפטר מהמודלים של השנה הקודמת לפני שהשנה החדשה נכנסת. רכבים במודל הישן מייצרים ליבואן בעיות בעיקר בירוקרטיות עם האחריות של הרכב והמטרה היא לפנות את הדגמים הישנים כדי לפנות מקום באולם לדגמים של השנה שתבוא.

מי שמרוויחים בעיקר אלו הצרכנים וזו הזדמנות פז אם אתם מתכננים לקנות רכב, היבואן רוצה להיפטר מהמלאי שלו ואתם רוצים להתחדש ברכב חדש מהניילונים במחיר שאי אפשר לעמוד בפניו. אמנם לא תקבלו את הרכב במחיר רצפה, יבואנים לא אוהבים לתת הנחות מכיוון שזה פוגע להם במכירות בנתונים הסטטיסטיים ובעיקר בכיס ומעביר מסר לא נכון לציבור.

הנחת רכב

יבואני הרכב תמיד יבואו לקראת הלקוח אבל לא באמת בהנחה אלא יותר בתוספות מפתות ושוות כגון שדרוג מערכות הבטיחות ואביזרים יוקרתיים לשדרוג הרכב כתוספת לרכישה.

במידה ואיש המכירות מציע לכם הנחה משמעותית זה צריך להדליק לכם נורה אדומה ועליכם לקרוא את האותיות הקטנות. אפשרי שמדובר ברכב שהיה בתצוגה אך הוא פגום, יכול להיות שהרכב עוקב המון זמן ולא שוחרר מהנמל, יתכן אפילו שהרכב שהה זמן ממושך ולא זז ותקופת האחריות התקצרה. בענף הרכב חשוב לזכור שאין מתנות בחינם.

 

משתלם לקנות רכבים כל השנה

בסוף השנה תיחשפו ותקבלו תמיד הצעות והזדמנויות שעל פניו נראות מפתות אך הנחות משמעותיות לא יהיו באופק.

ענף הרכב השתנה משמעותית, אנחנו רגילים להיחשף לפרסומות במדיה של מבצעי סוף שנה אך לעיתיים הוא עלול לאכזב.

בעבר עיקר הכוח היה מרוכז אצל היבואנים אך בשנות התשעים כאשר ישראל עברה למהפכת הליסינג התפעולי והדרישה לרכבים רק גבר וכמויות עצומות של רכבים נכנסו התחרות גברה והכוח התחיל לחמוק מידיהם של היבואנים.

שחקנים חדשים החלו להצטרף למשחק והחלה תחרות בין החברות על ליבו של הצרכן ואלו שהרוויחו בסופו של דבר היו הלקוחות.

החברות החלוצות החלו להכניס סטנדרטים חדשים לענף הרכב והחלו למכור רכבים במחיר שהוא יותר אטרקטיבי מהיבואן עצמו.

 

מתי העיתוי הנכון לקנות רכב חדש ?

כיום הרבה ויתר קל לקנות מכונית חדשה בעיקר בזכות מבצעי המימון וההטבות הקיימים בימי המכירות אבל מתי העיתוי והזמן המשתלמים ביותר לרכוש רכב חדש?

השנים חולפות ולאט לאט אנו מגלים שלקנות רכב חדש הפך להיות נגיש עבורנו יותר ויותר. המגוון עצום, החל ממכוניות משפחתיות, מכוניות יוקרה וספורט, גיפים ועד לרכבים מיני שלפי תגי המחיר שקיימים היום היה ניתן רק לקנות רכבים משומשים.

הסיבה לכך שקל יותר לקנות רכב חדש היום היא בגלל הצעות המימון המפתות שמקיפות אותנו כל היום. אינכם חייבים להחזיק ברשותכם בכל סכום הכסף, אפילו אינכם צריכים לשלם מקדמה בחלק מהחברות.

במקומות מסוימים ניתן ליהנות מתנאי פריסת תשלומים נוחים ולפרוס את התשלומים לעשרות ובנוסף ליהנות מאחריות מלאה בעת רכישת הרכב החדש.

 

מתי העונה החמה ומה קורה בימי מכירות?

העונה החמה בשוק הישראלי שבה נמכרים רוב המכוניות הם חודשים ינואר פברואר. הסיבה לכך היא שיהיה רשום ברישיון הרכב שנת המודל החדשה.

למעשה ברוב המקרים אין באמת הבדל טכני בין הדגמים של סוף השנה לתחילת השנה שאחריה כך שאין גם איבוד ערך כאשר נרשמת השנה החדשה ברישיון. חשוב לזכור בעת ימי מכירות ומבצעים תמיד נזכה לקבל הנחות רבות בשווי אלפי שקלים והטבות יקרות.

לעיתים אנו שומעים שבימי המכירות מוכרים את המכוניות המצליחות פחות טענות ששגויות לחלוטין כיוון שבימי המכירות היבואן מעוניין להגדיל את מלאי המכירות שלו לכל הדגמים. לעיתים היבואן דואג להזמין כמות גדולה מדגמים מסויימים, לא רק בגלל הביקוש לאותו הרכב והוא מעוניין להקטין את המלאי. ישנם מקרים נוספים שבהם היבואן התחייב בפני היצרן שהוא ימכור כמות מסוימת של רכבים מדגם מסוים כך שהוא מעוניין להגדיל את היקף המכירות.

בסופו של דבר אנחנו מרוויחים. במידה והחלטנו לרכוש רכב חדש בתקופת החגים שבהם מתקיימות ימי מכירות מלבד הנחה שקיימת אנו גם נהנים מהטבות נוספות וחבילות אבזור מתקדמות במחירים אטרקטיביים בנוסף לתנאי מימון נוחים.

אם בדקנו ואנחנו יודעים שצפוי להגיע דגם מסוים שאנו מעוניינים לימי המכירות שווה לחכות. במידה ואנחנו מתכוונים להחזיק ברכב לתקופה לא ממשוכת וקצרה הרי שהשנה החדשה שתופיע ברישיון הרכב תקל עלינו למכור את הרכב ותגדיל את הערך שלו.

תמיד שווה לקפוץ לאירועי המכירות לקראת ראש השנה. תמיד נוכל לשאול שאלות ולקבל הצעות כך שאנו עשויים אפילו כבר לקבל הטבה מוקדמת.

 

אז הנה כמה דגשים לקניית רכב במחיר שבאמת משתלם

  • מבצעים – שימו לב שרוב המבצעים נעשים בסוף השנה אך תמיד תוכלו להתמקח ולמצוא מציאות גם במהלך השנה תלוי כמה אתם חזקים במשא ומתן.
  • הנחות – הנחות משמעותיות נעשות לרוב בכמה מועדים במהלך השנה אך חשוב לדעת שיש לא מעט חברות ליסינג וסוכנויות רכבים אשר מוכרות רכבים בהנחות משמעותיות בכמה מועדים במהלך השנה.
  • סוף השנה – בין החודשים יוני יולי שנחשבים לרוב חודשים עם נתונים מכירות נמוכים ניתן לקנות רכבים במחירים נוחות ועם זאת לקנות את הרכב החדש עם רישוי של שנת השנה כך שזה מאוד משתלם מכל הכיוונים.

לסיכומו של דבר לקנות רכב בסוף השנה יכול להיות משתלם ועם זאת אין במהלך כל השנה במיוחד בחודשים שבהם ענף הרכבים נמצא עם ירידה במכירות תמיד יהיה מומלץ להתחדש ברכב חדש. ישנם לא מעט אפשרויות לקניית רכב במחיר אטרקטיבי, חשוב לדאוג לנהל משא ומתן מול איש המכירות לא תמיד אנשי המכירות יסכימו לתת הנחה כאשר יש לקוחות שהם פוטנציאליים לקנייה.

למידע נוסף: לחץ כאן

 

לפרטים נוספים: https://saveadate.co.il

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »