המדריך המלא לפתיחת סתימות בבית

כמה יוצא לכם לחשוב על מערכת הביוב שלכם? אם אתם דומים לרוב האנשים, כנראה שהתשובה היא לא הרבה.

ובכל זאת, מערכת הביוב נמצאת שם מתחת לרצפה ובקירות בשבילנו ואנחנו סומכים עליה שתשרת אותנו תמיד ללא תקלות.

עם זאת תקלות קורות – למשל סתימה בכיור או בשירותים.

ישנן סתימות חד פעמיות שפותחים פעם אחת ושוכחים מזה, אך לעיתים ישנן סתימות חוזרות ונשנות שמצריכות טיפול מעמיק יותר.

במדריך זה נרחיב על סתימות, הגורמים להיווצרותן וכיצד להיפטר מהן.

 

קודם כל – מדוע נוצרות סתימות?

אולי יפתיע אתכם לשמוע, אך במקרים רבים ההרגלים שלנו הם שיוצרים את הגורמים להיווצרותן של סתימות. אלה הם הגורמים הנפוצים לסתימות בבית:

אי שימוש במסנן:

בעיקר כאשר מדובר בכיור מטבח המנקז גם גופים מוצקים – השימוש במסנן הוא קריטי, אחרת דברים מוצקים יכנסו פנימה לצנרת ויסתמו אותה. לעיתים יש מסנן אך הוא לא עושה את העבודה כראוי ולכן יש סתימה, ובמקרים כאלה יש להחליף מסנן לאחר התיקון.

 

מגבונים לחים:

שימוש במגובנים לחים הוא אחד הגורמים הנפוצים לסתימות. אם אתם מרבים להשתמש במגבונים לחים, עדיף להשליך אותם לפח ולא לאסלה.

 

שמן בישול:

שמן הוא צמיגי וסמיך יותר ממים, ובעל הרכב כימי שעלול לסתום את הצנרת. צנרת סטנדרטית יכולה להתמודד עם שימוש ביתי רגיל בשמן, אך במידה ואתם משתמשים בשמן רב בבישול שלכם מומלץ לזרוק את השאריות לפח ולא לשפוך לכיור.

 

סתימות שורשים בביוב

לא כל הסתימות קשורות בנו ובהרגלים שלנו – לעיתים שורשי צמחים הם האחראים לסתימות בצנרת שלנו. הדבר נגרם בשל חומרים אורגניים הזורמים בצנרת ומהווים כר פורה עבור צמחים. אם ישנם עצים או צמחים אחרים הגדלים בקרבת הצנרת שלנו, הם יחפשו כל מקור אנרגיה ועשויים לצמוח לכיוון הצנרת ולתוכה. במקרים כאלה הטיפול עשוי להיות מורכב ולדרוש ידע וכלים, ומסיבה זו יש להזמין אינסטלטור.

 

סתימות בצנרת ממתכת

כיום לרוב מעדיפים להתקין צנרת מפלסטיק, אך בעבר היה מקובל להתקין צנרת מתכת ויתכן ובבית שלכם עוד מותקנת צנרת מתכת. כשצנרת זו מתיישנת היא צוברת חלודה שמקשה על זרימת המים ויוצרת סתימות (וכמובן משפיעה על איכות המים וטעמם) וכמו כן צנרת זו נסדקת בקלות רבה יותר. אם יש לכם צנרת מתכת ישנה מומלץ להחליף את הצנרת או לחילופין לבצע מעקף זמני באמצעות צינור חיצוני שיעקוף את הצנרת הפגומה.

 

חברה מומלצת לפתיחת סתימות בבית

ישנן סתימות פשוטות שתוכלו לפתוח בעצמכם בעזרת פומפה או חומרים ממיסים, אך סתימות מורכבות יותר יצריכו אתכם להיעזר באינסטלטור. אחת מחברות האינסטלציה המומלצות באזור המרכז היא אלעד פלג אינסטלציה. החברה מבצעת עבודות אינסטלציה מגוונות החל מפתיחה של סתימה פשוטה ועד החלפת צנרת כוללת בכל הבית. החברה מספקת שירות בכל אזור המרכז והשרון במחירים נוחים ושווים לכל כיס.

 

כלי עבודה

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע

6 התפקידים המרכזיים של HR

HR זה ממש לא מסתכם בלהביא דונאטס ממקום שווה להאפי האוור, וזה בטוח לא שם טרנדי ל׳׳מזכירה׳׳. עולם משאבי האנוש הוא עוגת שכבות מופלאה של

קרא עוד »
ביקורת מבנים לליקויים הנדסיים
בעלי מקצוע

זיהוי ליקויים הנדסיים: החשיבות של בדיקות מבנים לוידוא תקינותם

ליקויים הנדסיים בבניינים עלולים להוביל לסיכוני בטיחות משמעותיים, להפסדים כספיים ולחבויות משפטיות. חיוני לבצע בדיקות בנייה יסודיות כדי לזהות ליקויים פוטנציאליים ולוודא תקינות מבנית. מאמר

קרא עוד »
מזגן מרכזי
בעלי מקצוע

כך תוודאו שהמזגן המרכזי נקי

מזגן מרכזי הוא מזגן שמקרר מספר חללים בעזרת יחידת קירור אחת ומערכת צינורות, שמעבירה את האוויר אל כל החדרים אותם הוא ממזג. בניגוד למזגנים רגילים,

קרא עוד »
מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי
בעלי מקצוע

מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי?

למידה של מירוץ נכון במכונית קארט יזניק את כישוריכן כנהגים לרמות אסטרונומיות, אפילו בעת נסיעה בכבישים רגילים. כל זאת בזכות הכלים הרבים שקשורים לנהיגה שאותם

קרא עוד »