הכירו את שיטות האילוף השונות לכלבים

אחת מחיות המחמד האהובות עלינו במיוחד היא כמובן הכלב, המצליח תמיד לשעשע אותנו ולגרום לנו רגעים רבים של הנאה. כלבים אמנם נחשבים לחיות ידידותיות למדי, אך האופי השובב שלהם, יחד עם הרצון שלנו להרגיל אותם לצורת התנהגות מסוימת, במיוחד בבית, מצריכים אותנו למצוא שיטות אילוף מתאימות

 

גידול כלבים

אחת מחיות המחמד הנפוצות והאהובות עלינו במיוחד לגידול, היא הכלב, המספק לנו שעות רבות של שעשוע והנאה, כך שאנחנו בהחלט יכולים להבין למה הוא נקרא "ידידו הטוב ביותר של  האדם".

את הכלבים ניתן למצוא במגוון סוגים וגדלים וכל משפחה בוחרת את סוג הכלב שהכי יתאים אליה. בין אם מדובר בכלב גזעי או מעורב, קטן או גדול, הרי שאנחנו צריכים לדאוג לתהליך אילוף של הכלב, שיחנך וירגיל אותו להתנהג בדרך ובאופן שאנחנו רוצים.

 

חשיבות אילוף הכלבים

גם אם מדובר בכלב קטן וממושמע למדי, כלבים הם בסופו של דבר בעלי חיים, אשר אינם מודעים לדרכי ההתנהגות המקובלות ובטח שאינם מבינים את השפה שלנו ומה אנחנו רוצים ודורשים מהם.

באמצעות שיטות ותהליכי אילוף שונים, נוכל לגרום לכלבים להבין פקודות בסיסיות, כמו שב, ארצה, בוא אליי וכדומה ולפתור בעיות משמעת נפוצות, כמו לעיסת נעליים ועשיית צרכים באזורים שונים בבית.

 

מהן השיטות הנפוצות לאילוף כלבים?

אילוף כלבים הוא עולם ומלואו, הכולל מגוון דרכים ושיטות ייחודיות, עליהן אנשים שונים חשבו ושכללו עם הזמן. יחד עם זאת, ישנם מספר שיטות נפוצות ופופולאריות במיוחד, ביניהן:

  • כלוב אילוף

כלוב אילוף לכלב מתאים במיוחד לגורים ומשמש כלי יעיל לתיחום פיזי והקניית הרגלי התנהגות לכלבים, במיוחד בתחום של עשיית צרכים במקומות המיועדים לכך.

 

  • חטיפים

כולנו אוהבים לנשנש מידי פעם חטיף מתוק, גם הכלבים שלנו, ובאמצעות חטיפים לכלבים, נוכל לחזק התנהגות טובה אצל הכלבים.

 

  • לחצן קליקר

שיטת אילוף נוספת המבוססת על חיזוק חיובי של התנהגות טובה, היא באמצעות לחצן קליקר, המייצר צליל המזכיר שריקה, אותה הכלב מזהה כגורם המאשר את ההתנהגות שלו.

 

  • אילוף רפלקטיבי

באמצעות מודל התנהגות, בו הכלב מתבונן על אדם אחר, המקבל את תשומת הלב והדברים שהכלב עצמו מעוניין בהם, הכלב לומד כיצד עליו להתנהג כדי לקבל את מה שהוא רוצה.

 

אילוף כלבים מקצועי

ישנן כאמור מספר דרכים ושיטות לאימון הכלבים, אותן צריך להתאים באופן אישי לסוג הכלב והאופי שלו. אמנם ניתן לנסות לאלף את הכלבים באופן עצמאי, אך כדי להבטיח שהכלב שלנו אכן יאמץ את דרכי ההתנהגות הרצויות, מומלץ להיעזר במאלף כלבים מקצועי.

מאלף כלבים מקצועי הוא אדם שעבר הסמכה מתאימה וכמובן צבר ניסיון וידע בתחום, כך שהוא פועל להתאמת שיטת האילוף אל הכלב ולא להפך. את מאלף הכלבים המקצועי ניתן לאתר באמצעות המלצות וחיפוש אינטרנטי.

לסיכום, אילוף נכון של הכלבים שלנו, יאפשר להם להבין פקודות מסוימות ולהתנהג כראוי, כאשר שיטות האילוף השונות מתמקדות בהתניות וחיזוקים חיוביים, לצד מודלים שונים. כמו כן, ראינו כי כדי ששיטת האילוף תהיה אפקטיבית ויעילה, מומלץ להיעזר במאלף כלבים מקצועי.

גור

 

אולי יעניין אותך גם

כמה עולה גור
בעלי חיים

כמה עולה גור שיצו גזעי?

כלב מסוג שיצו הוא כלב מאוד פופולארי במחוזותינו, וגור שיצו גזעי הוא עוד יותר פופולארי. רוצים לדעת כמה זה יעלה לכם? כאן תמצאו את כל

קרא עוד »