החזרי מס לעולים חדשים

מדי שנה עולים ארצה עשרות אלפי יהודים מרחבי העולם. העולים מגיעים ממדינות זרות שמכילות בתוכן תרבויות שונות, ונדרשים להסתגל לתרבות הישראלית והייחודית.

סביר להניח שכל אחד מהעולים מונע מתוך אג'נדה אחרת שהובילה אותו לבצע עלייה, אולם מה שמשותף לכולם זה שעליהם להתחיל את חייהם מאפס.

רבים זונחים את הקריירה שפיתחו בחו"ל, כנראה גם את סביבתם החברתית המוכרת, ונאלצים להמציא את עצמם כאן, תוך הבלטת היכולות והכישורים שלהם מחדש.

משימת ההסתגלות אינה פשוטה כלל, ונוסף לצעדים המדיניים שננקטו כדי לסייע להם בעניין, גם רשות המיסים נרתמה והכריזה על שורה של הטבות שמגיעות לעולים החדשים.

חושבים שההטבות מגיעות לכם, אך חוששים שלא דיווחתם בזמן? זה לא מאוחר מדי!

 

החזרי מס, נעים להכיר!

העולים החדשים לא מודעים לרוב להקלות המס שהם זכאיים להן, וכך נוצר מצב בו המס העודף ששילמו נערם ומצטבר בקופתה של רשות המיסים. כחלק מהיותה של מדינת ישראל מדינה שמסייעת לעוליה החדשים להתאקלם בה, היא סייעה בחקיקה על פיה עולה חדש יכול לדרוש החזרי מס הכנסה עבור מס עודף ששילם בשנות המס האחרונות. החזרי המס יכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים, והם מוחזרים באופן רטרואקטיבי עבור ששת שנות המס החולפות מקסימום.

 

מהן הטבות המס להן זכאי עולה חדש? 

גובה המיסים שאנחנו משלמים מחושב על פי שקלול של מספר פרמטרים, ביניהם נקודות זיכוי. עולה חדש בעל הכנסה שוטפת יקבל שלוש נקודות זיכוי מדי חודש למשך שמונה עשר החודשים הראשונים בהם שהה בארץ (657 שקלים מדי חודש). החל מהחודש התשעה עשר, העולה החדש יהיה זכאי לשתי נקודות זיכוי בכל חודש למשך שנה (438 שקלים מדי חודש). לאחר שפרק הזמן הזה יחלוף, הזכאות תרד לנקודת זיכוי אחת מדי חודש למשך שנה נוספת (219 שקלים מדי חודש). פרק הזמן הכולל מסתכם בארבעים ושניים חודשים, ומתחיל להיספר עם קבלתו של העולה את תעודת העולה.

 

כיצד ממשים את הזכאות להטבות המס?

ישנן מספר דרכים לממש את ההטבה, כאשר הדרך הבנאלית והמקובלת היא פנייה ישירה לרשות המיסים. בעידן הנוכחי, רבים מעדיפים שלא לפנות באופן ישיר מאחר והפנייה מצריכה עיסוק בירוקרטי לא קטן, שלרוב גם כרוך בזמן רב שצריך להקדיש. הפנייה לרשות המיסים כוללת טופס 101, אותו צריך למלא ולהגיש למעסיק לפני תום שנת המס בצירוף תעודת עולה. במידה ומדובר בעוסק עצמאי, הוא יידרש למלא טופס 1301 (דין וחשבון שנתי) בצירוף תעודת עולה, ולמסור אותו למי מטעמו של מס הכנסה. במידה ומדובר בהחזרי מס, כל אלו יימסרו ללשכת פקיד השומה המקומי. הדרך הנוספת והקלה יותר, היא בחירה בחברות ייעודיות שמסייעות בהגשת הבקשה להחזרי מס, אשר מרכזות את הטפסים ומנהלות את הבקשה מול רשות המיסים.

 

כסף וקופה

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »
דולרים
פיננסים

המדריך המלא לקרנות פנסיה

בעולם אידאלי, כולנו היינו לומדים כמה שנים, מתחילים לעבוד ואחרי 40 שנה פחות או יותר יוצאים לגמלאות. את המשכורת שקיבלנו באותן 40 שנה, תחליף קצבה

קרא עוד »