ההתפתחות של שוק שעוני הגברים

שעוני גברים הוא תחום שמאז ומעולם היווה נקודה חשובה בתחום האופנה.

תחום הכולל מוצרים בכמה מאות שקלים ועד מאות אלפי שקלים, בו שעונים בחברות שונות שקמות ונופלות וכאלה שקיימות עוד מהמאה שעברה.

שעוני גברים מהווים חלק חשוב מעולם האופנה, וכאלה היו מאז ומעולם.

עם זאת, השעונים עצמם השתנו והתפתחו עם השנים.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות בהתפתחות שוק שעוני הגברים.

 

שעוני גברים – פריט אופנתי חשוב מאז ומעולם

עשרות שנים אחורה, שעוני גברים היוו אמירה אופנתית משמעותית. מעבר למראה השעון, כל שעון ייצג אמירה כלכלית – על מעמד סוציואקונומי, על יכולות כלכליות או על מעמד חברתי. שוק שעוני הגברים מאז השתנה והפך לנגיש במידה משמעותית, אך קיימות כמה נקודות מפנה שכדאי להכיר בהתפתחות השוק.

 

שעוני גברים במקור המאה ה16

במאה ה16 שעוני הכיס הפכו לפופולריים במיוחד. טרם לכן, השעונים היו פחות מדויקים ופחות נגישים כפריטי לבוש. החל מהמאה ה16, שעונים הפכו להיות פריטים אופנתיים שהעידו על מעמד חברתי וכלכלי של בעליהם, שעוד לא ענדו אותם על היד.

 

שעון היד הראשון המאה ה18

שעון היד הראשון עוצב כאביזר אופנתי ב1868. מאותה המאה, שעוני יד הפכו להיות נפוצים יותר ויותר, כאשר מחוגי השעות היו העיקריים והנפוצים בשעונים ומחוגי הדקות התפתחו בשלב מאוחר יותר, ודרשו כיוונון רב.

 

מלחמות העולם הראשונה והשנייה סוף לשעוני הכיס

שעוני הכיס חוסלו סופית בסוף מלחמת העולם השנייה, כאשר שעוני היד הפכו מרק פריט לבוש אופנתי למוצר חובה, כזה שתורם לחיילים בשדה הקרב לדעת את הזמן ללא הצורך לגשש בכיסים אחר שעון הכיס שלהם.

 

שעון יד כפריט מוגמר וייחודי

עוד משלב ייצור שעוני היד הראשונים, הקריטריון המובהק לפיו נקבע ערך שעון יד היה הגימור הידני – זה שתורם בעיקר למראה השעון, מאשר לתפקוד המחוגים. באותה התקופה, החלו לצוץ חברות השעונים היוקרתיות, שהביאו איתם את שעוני היוקרה לעומת השעונים הרגילים – אודמר פיגה, וושרון קונסטנטין ופטק פיליפ.

 

שעון יד כפריט שימושי, אפילו מתחת למים

יחד עם שעוני היוקרה, התחילו חברות שונות ליצור שעונים פונקציונליים, כאלה שמטרתם לשרוד בתנאים מורכבים – אפילו מתחת למים. החברה הראשונה שניגשה ליצור שעונים כאלה היא רולקס, בשנת 1926.

 

כיום – השעון כפריט שלא רק מראה את השעה

כיום, מעטים קונים שעונים כדי לדעת באמת מה השעה. ראשית, שעונים עד היום מהווים אמירה משמעותית על מי אנחנו – מראים לראווה מצב כלכלי וחברתי, או טעם אופנתי. שנית, שעונים רבים כיום מהווים פריטים המסייעים לנו להשלים מראה חיצוני – ממש כמו תכשיט.

לבסוף, עם התקדמות הטכנולוגיה, השעונים מתקדמים בהתאמה. חברות טכנולוגיות רבות משיקות שעונים המכילים בתוכם את רוב העולם הטכנולוגי – ובפרט הטלפון הנייד שלנו, כולל נתונים על ספורט, בריאות, ואין סוף אלמנטים נוספים.

 

תכשיט לגבר

אולי יעניין אותך גם

יהלומי מעבדה
תכשיטים

איך מייצרים יהלומי מעבדה?

המושג יהלומי מעבדה נכנס לחיינו ולא עומד לעזוב בעתיד הקרוב. יהלומי מעבדה הם לא זרקונים או אבני חן דמויות יהלום, אלא תוצר של התפתחות מואצת

קרא עוד »
תליון
תכשיטים

3 טרנדים חמים בעיצוב שרשראות

העיצובים של השרשראות עוברים גלגולים שונים, כך שבכל תקופה רבים מהם משתנים. יצאנו לבדוק באופן מעמיק מהם הטרנדים החמים בעיצוב של שרשראות שצפויים להישאר אתנו

קרא עוד »