מה ההבדל בין עיצוב הבית לאדריכלות

כשמדברים על עיצוב הבית בתור תת קטגוריה באדריכלות למעשה מוחקים את כל הזהות שקיימת בעולם הענק של עיצוב הבית. שני הנושאים הללו משיקים אחד לשני, אבל הם נבדלים בהיבטים רבים. אדריכלות עוסקת בתכנון והנדסה, לעומת עיצוב שמתמחה יותר במרחב חלל וארגון בתים בהתאם לאורך החיים של אותו האדם. אז מה הם ההבדלים החשובים ביותר בין עיצוב הבית לאדריכלות? במאמר זה נסביר לכם הכל.

 

מה ההבדל בין עיצוב הבית לאדריכלות?

על מנת לענות על השאלה הזו בצורה המקיפה ביותר, צריך לדעת את מטרת הלקוח. אם הלקוח מעוניין לבנות מחדש את הבית מבחינת שבירת קירות ועיצוב הנדסי כולל. או שהלקוח מעוניין פשוט בארגון המקום מחדש ועיצוב כללי של הרהיטים בהתאם לחלל הקיים? במידה ומדובר באופציה א', כדאי לשכור אדריכל שיעצב לכם מחדש את מבנה הבית ולמעשה יתכנן איתכם את השיפוץ.

במידה ומדובר באופציה ב', ככל הנראה שאתם זקוקים למעצב פנים שישנה לכם את הבית ויסגנן מחדש את הנראות שלו. אדריכל עוסק בכל הקשור למבנה עצמו כמו בניית מספר חדרים ואיפה יהיה המטבח, לעומת מעצב שעוסק בכל הקשר למה שקיים בתוך המבנה כמו תאורה, רהיטים וכן הלאה. במידה ואתם מעוניינים בשינוי בחלל עצמו, באתר https://www.sananes.co.il תוכלו למצוא פריטי ריהוט ואביזרי עיצוב שיעזרו לכם לעצב את הבית בכל סגנון שרק תרצו.

 

תחומי העבודה של מעצב פנים

שני המקצועות שלובים אחד בשני ובעלי תכונות דומות, אך מטרתו של מעצב הפנים העיקרית היא לעצב. בפן הכי פשוט. יכולות ואיכויות העבודה של מעצב פנים נמדדות על פי היכולות שלו לשלב בין פונקציונליות, אסתטיקה גבוהה של החלל ומענה על דרישותיו של הלקוח. מעצב פנים צריך לעבוד עם כל חלל בנפרד, אך גם למצוא קו עיצובי שיחבר בין כלל החדרים ויצור מכלול הרמוני ואחיד.

עליו להיות בעל ראייה מרחבית ויחד ים זאת להבין את הצרכים הקיימים של הלקוח. זוג צעיר ללא ילדים לא בהכרח יצטרך את מה שמשפחה גדולה צריכה בבית שלה. לכל אחד מהלקוחות הללו יש דרישות נפרדות בעולם העיצוב ונוחות – למשל כלבים שיש להתחשב בשערות שלהם, או ילדים קטנים שזוחלים על הרצפה. המעצב משתמש בכלים רבים על מנת להגיע לתוצאה, ביניהם בחירת ריהוט, תאורה, חפצי נוי ואביזרים מיוחדים.

 

כיצד בוחרים מעצב פנים?

מעצב פנים איכותי הוא אחד שיורד לפרטים הקטנים של ה-״ויז׳ן״ של הלקוח ומצליח להפוך את כל הבקשות ליחידה אלגנטית ויפה בחלל הבית. יכולות התאמת תאורה, צבעים וריהוט היא לא דבר פשוט. גם אם המעצב יורד לסוף דעתכם ומבין את מה שנדרש לכם, לא בטוח שהוא יעשה זאת בצורה היפה והאלגנטית ביותר. ועל כן, בנוסף לכימיה טובה חשוב שלמעצב יהיה גם תיק עבודות מקצועי בו יכולותיו מוכחות.

עיצוב בית

אולי יעניין אותך גם

חלל ביתי
עיצוב

על ערך התמונות בעיצוב הסלון

ישנם דרכים רבות לעצב את הסלון שלנו. אחת הפעולות החשובות ביותר אמנם שאנחנו צריכים לשקול בעת עיצב הסלון הוא הצבת תמונות במקומות מרכזיים וכמובן בחירת

קרא עוד »