הדרך להצלחה בבגרות ובאקדמיה

מתמטיקה. מילה מפחידה, נכון? מקצוע זה ידוע כסיוט של תלמידים רבים, וגם עבור אלו שיותר ידידותיים כלפיו הוא מהווה אתגר משמעותי.

הקושי במקצוע כפול. ראשית, נדרשת חשיבה רבה ומרובדת כדי לצלוח אותו, אולם שם לא מסתכם הקושי.

נדרש גם מאמץ טכני, שעלול להיות סיזיפי.

מחשבונים

לא רק בתיכון המתמטיקה מפחידה. גם עבור תלמידי תארים ריאליים, דוגמת מדעי המחשב, הנדסה למיניה, פיזיקה וכמובן מתמטיקה, העולם החישובי יוצר קשיים. למזלנו הרב, ישנם כלים שונים העוזרים לנו להתגבר על קשיים אלו.

כלי מתקדם, בו נעזרים רבים מתלמידי התארים המוזכרים, הוא תוכנת Rstudio. תוכנה זו היא תוכנה חישובית, מתקדמת למדיי, אשר באמצעותה ניתן לפתור שלל פונקציות מורכבות. החיסרון בכלי זה הוא, שהשימוש בו מורכב ומצריך ידע והבנה בתכנות. מלבד זאת, ניתן אמנם לפתור באמצעותו גם תרגילים פשוטים למדיי, אך בדרכים מסורבלות ביחס למחשבונים פשוטים.

 

מחשבון שברים

לכן, נראה שהפתרון האולטימטיבי לרובם של תלמידי התיכון ושל הסטודנטים, הוא מחשבון שברים אינטרנטי. מדובר במחשבון מקוון, אליו ניתן להזין תרגילי שבר בצורה פשוטה, נוחה ואינטואיטיבית.

שימוש במחשבון שכזה יועיל גם לתלמידים המתקשים מאוד בפתרון תרגילים, וגם לאלו עבורם התרגילים מהווים אתגר פחוּת יותר.

 

השימוש במחשבון

אל מחשבון השברים נגיע דרך חיפוש פשוט בגוגל, שיניב לנו תוצאות רבות. מחשבונים טובים יהיו כאלה בהם נוכל להזין את מספרי השבר בעצמנו, קו השבר יופיע מבעוד מועד ובשורת הפעולה הדרושה (חיבור, חיסור, כפל, חילוק, חזקה או שורש) נראה חץ, עליו נוכל ללחוץ ולבחור את הפעולה הרצויה.

אל מחשבונים פשוטים יחסית נזין ספרות ונקבל פתרון לתרגיל. מחשבים מתוחכמים יותר יקבלו גם נעלמים אל תוך משוואות ויעניקו פתרון למשוואה.

 

מתי מותר להשתמש במחשבון שברים?

השימוש במחשבון נוח מאוד, אך לא תמיד מותר ויש להביא זאת בחשבון. בבחינות הבגרות, למשל, אסור להשתמש באמצעים מקוונים ואף חלק ממחשבוני הכיס אסורים לשימוש. גם במבחנים אוניברסיטאיים, הנערכים באופן מקוון, השיטוט ברחבי המרשתת תוך כדי הבחינה אסור אף לשם פתיחת מחשבון השברים.

בניגוד לבחינות, בתרגילי הבית השימוש במחשבון מותר ואף מומלץ במיוחד. הוא יקל מאוד על קשיים טכניים ואף יקצץ באופן משמעותי את הזמן הדרוש לתרגול. כידוע, תרגול אינטנסיבי הוא הכרחי במקצועות חישוביים ולכן חיסכון בזמן בו עשוי להיות משמעותי למדיי.

שימוש תוך כדי השיעור עשוי להיות מותר באוניברסיטאות ובבתי ספר מסוימים, ואסור באחרים. לרוב, מורים בתיכונים יאסרו על תלמידיהם להוציא מכשירים מקוונים במהלך השיעור, בעוד שמרצים באוניברסיטאות יאשרו זאת ולעיתים אף יעודדו שימוש במחשב או בטאבלט במהלך השיעור.

 

לסיכום

מחשבוני שברים הם כלי פשוט ואינטואיטיבי שיעזור לכל דורש. נגיע אליו דרך חיפוש פשוט בגוגל, וניעזר בו בעיקר בתרגול מעבר לשעות הלימודים וייתכן שגם במהלכם.

 

תלמיד

אולי יעניין אותך גם

הגדרות אקדמיות
לימודים

7 עקרונות חשובים לדיבייט

דיון הוא כלי חיוני בטיפוח חשיבה ביקורתית, תקשורת יעילה וחתירה לאמת. בין אם זה מתרחש במסגרות אקדמיות, בפורומים פוליטיים או בשיחות סתמיות, דיבייט מאפשר לאנשים

קרא עוד »
מאמרים אקדמיים
לימודים

מאגרי מאמרים אקדמיים מומלצים

בין אם אתם סטודנטים לתואר ראשון או תארים מתקדמים, כתיבת עבודה אקדמית נחשבת לאחת המטלות המאתגרות ביותר במהלך הלימודים, מה שמוביל סטודנטים רבים לדחיית המטלה,

קרא עוד »
נושא שכדאי ללמוד היום
לימודים

איזה מקצוע כדאי ללמוד היום?

אם בעבר ילדים נשאלו מה החלום שלהם והיו מחזירים תשובות כמו כבאים, כדורגלנים, מדענים או אסטרונאוטים, היום המצב שונה בתכלית. הדורות האחרונים כבר יודעים שהכיוון

קרא עוד »
עובדים
לימודים

מכללת נאיה – הדרך שלך להצלחה

מי מכם שמעוניינים להתמקצע בתחום ה – DATA  צריכים להכיר מקרוב את מכללת נאיה שנחשבת למכללה הטכנולוגית הטובה והמובילה ביותר בארץ. לאחרונה קראנו עליה לא

קרא עוד »
לימודי ייעוץ זוגי
לימודים

למה ללמוד ייעוץ זוגי

פתגם נפוץ באנגלית אומר: “Happy Wife – Happy Life” (בעברית: אישה מאושרת – חיים מאושרים). הדבר הזה נכון כמובן לא רק בקשר לאם האישה מאושרת,

קרא עוד »